Hvad skal vi gøre ? :( Hvad skal vi gøre ? :(
Hejsa alle sammen.
Til og starte med, undskylder jeg stavefejl, men skriver fra telefonen og vi er ikke bedste venner endnu
Men problemet er, at vi har en ellers dejlig kat. Dog noget reserveret af og til, men når hun vil snakke, slipper man aldrig af med hende igen.
Men vi fik hende for halvandet år siden, da hendes ejer ville aflive hende, fordi hun hellere ville have hunde og synes, at Baze var for kælen.
Men problemet er, at hun skider hvor hun vil. Kun virkelig få gange bruger hun en af bakkerne. Ellers kan jeg finde gaver hver dag før gjorde det ikke så meget, da det altid var i bruseren eller køkkenet hvor der ikke var gulvtæppe. Men nu et vi flyttet , og nu skider hun i stuen på et sprit nyt gulvtæppe
vi skal gå og lede efter dem hver dag. Og det er jo rimelig ulækkert. Vi har snart prøvet alt.
Hvad ville i gøre? Hvad skal vi gøre ?
Håber at i kan hjælpe.
Kæresten er også virkelig træt af, altid at finde bæ på gulvtæppet, da han ikke selv kan fjerne det, uden at brække sig.
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 58 Svar: 280
Og hvis man opdager bæen forsent og finder den nogle timer efter den er lavet. så skal man tage katten og hvise den lorten og så sige "Puha" med en dybt tone som når man skælder ud IKKE VÆRE VOLDSOM
og sætte den op i kassen bagefter og rose den..
Det fungerede ved en af mine venners katte. c:
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 26
Og ja. Dyrlæge har vi prøvet. Det eneste hun kunne sige var, at vi skulle prøve med flere bakker. Så vi satte 7 op uden held til kun to katte
feb 2010
Siger jo bare hvad der har hjulpet på min venindes kat. Men man har åbenbart ikke lov til at komme med forslag uden at få smidt ting i hovedt !..
feb 2010
Ret i hvad !.
Jeg sagde hvad der have hjulper på min venindes kat da den sked uden for bakken.. det var mit svar på det her. !..
Og så er det ikke lige specielt rart når en eller anden kommer og siger "Jeg er faktisk lidt betænkelig over om du har kat, hvis du virkelig har så lidt indsigt i hvad katte forstår"
Man bliver faktisk ret irriteret over at folk ikke tænker over hvad de lukker ud af deres mund !!.
og jeg er ikke voksen men 14 år. !
mar 2008
Det vi køre på nu er det bedste vi har haft, men er også dyrt. Men det der har virket bedst.
De eneste dyr vi har i huset er vores katte. Ellers ikke andre dyr. Og alle kattene skal behandles forskelligt. Baze bliver hurtigt bange og skal kun have tingene afvide en gang. Dog med undtagelsen af bæ stedet. Men ellers en flittig kat.
Hun har 150 kdm. Og gå på. Om aftenen ligger hun ofte oven påfor sig selv. Andre gange vil hun næsten ikke lade os være.
Så som en meget alm. Kat, altså selvstændig.
feb 2010
men jeg siger hvad der havde hjulpet på min venindes kat.
Og hvis det ikke havde hjulpet på hendes kat havde jeg self. ikke skrevet det her !..
- Men derfor syntes jeg stadig at han kunne undlade den dumme komentar !
og så forklare det pænt istedet for.
feb 2010
Det er svært ikke at tage det personligt når det er ment til en selv ik
feb 2010
Og så skal jeg vel også have en chance for at lære at have "indsigt i hvad katte forstår" før man får afvide at man åbenbart ikke har nok til at folk kommer itvivl om man har kat !.
feb 2010
Ja.. det er jo nemt nok at sige.. men hvis man prøver det selv kan man næsten ikke ungå det specielt ikke når det også drejer sig om ens dyr
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvad er det I konkret har prøvet udover mange bakker og forskelligt grus?
Hvordan er hendes afføring?
**Baze bliver hurtigt bange og skal kun have tingene afvide en gang.**
Hvad mener du med dette?
mar 2008
Men om hun lavede i Bakken før os, vides ikke. Vi fik hende meget usoineret og har ofret mange penge til, at hun har det godt. Det havde hun ihvertfald ikke, da vu fik hende hjem. Hun så frygtelig ud og stank værre end en kloark, og pelsen var simpelthen så ulækker. Vores fingre var sorte efter at have rørt hende, og hun var meget tynd. Så hun kom i bad og en tur til dyrlæge med tjek, vacc. Osv. Og alt er efter også blevet overholdt.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
dec 2006
mar 2008
Men hvis hun fx kradser negle på vores spisebord eller gør noget hun ikke må, skal man bare sige et hårdt nej, selvom man sidder i den anden end af lokalet, og så stopper hun med det samme, og gør det ikke igen. Hun er en kat der husker hvis der bliver sagt nej. Derfor bruger vi også altid stemmen, da det er det eneste rigtige. Og det lysters de. Dog synes de andre, at det alligevel altid skal prøves igen.
Men man skal aldrig være hård ved Baze. Kun højt nej. Jeg ved desværre ikke, hvordan hun har haft det på andre hjem, eller hvorfor hun har været så mange steder, for hun er en god kat, og vil aldrig gøre nogen ondt!
Men hun har haft mange ejere og også været på kattehjem
dec 2006
Men hvordan er hendes afføring? Jeg tænker om hun har ondt i maven ...)
mar 2008
Jeg kan ikke huske alle navnene på alt det grus vi har prøvet, men både hvidt, brun, grå, orange, sådan nogen der ligner krystaller med og uden blåt i, osv. Så mange farver og former.
Den bedste er den vi har nu. Det er grå og tager lugt og suger utrolig godt. Det er rigtig let og have med og gøre, og kattene er rigtig gode til og bruge det. ... Undtagen Baze
mar 2008
mar 2008
Men undskyld jeg spørger, men hvad er det helt presist?
Dyrlægen snakkede også om noget spray man kunne spraye, men hun anbefalede det ikke. Og især ikke, når vi har andre katte og så stort 2 etager hus. For så skulle vi sprøjte over alt i hele huset :S
mar 2008
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
dec 2006
Få hende neutraliseret, så der kommer ro på hormonerne.
Feliway duftspreder.
Og hvis det ikke hjælper, så Zylkene.
Forsøge med en bakke med kun en avis i. (ikke at jeg nogensinde har hørt om at det kunne hjælpe, men eftersom hun ikke vil skide i kattegrus, så var det da et forsøg værd.
Rose hende når hun lige har gjort i bakken.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvis bakkerne er med låg, så prøv at fjerne dem, og er de tilmed med låge, skal de i hvert fald også væk.
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Hvad skal vi gøre ? :(