Knude på halsen ? Knude på halsen ?
Hej
Pølle (Akito) har fået en stor "knude" af en slags på halsen. Han ser ikke ud til at være generet af den, men den bliver altså større og større, og jeg er ret bekymret for hvad det kan være. Også ville jeg høre om der var nogen herinde der havde et bud på hvad det kan være ?
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 209
men af sted til doktor dyr for han kan helt sikkert sige hvad det er... men er det en hård knude eller er den blød og kan bevæges....
hvis den er "hård" kan det jo værre en fedt knude...
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
For ca. 1/2 år siden, mærkede jeg på min kat også en knude på højre side af halsen og gik så til en dyrlæge der lige var flyttet ind her i omegnen, for jeg troede at det måske "kun" var en fedt knude. Hun sagde at det muligvis var en fedt knude, og vi kunne godt tage en prøve af den, men det kan ske at man måske er uheldig kun at får noget af væsken fra den ene siden af knuden som der ikke er noget betændelse/baktierier i. Så det ville være bedre at fjerne den hele, da den skal væk alligevel, men sagde at der jo var en risiko, så tæt ved halsen. Jeg græd og gik hjem og tænkte over det.
Tog så til en anden meget dygtig dyrlæge der kun har katte i sin praktisk og hun mærkede hurtigt på den, kikkede på hans tænder, der var lidt tandkødsbetændelse, hun sagde at knuden var en lymfekirtel, der var betændt på grund af han havde lidt tandkødsbetændelse og vi fik nogle piller med hjem, som ville fjerne denne betændelse. Var til kontrol og der var den fuldkommen væk, men hun mæskede i den anden side af halsen at han også have fået en lille betændt lymfekirtel knude og vi skulle igen give han piller i en uges tid.
Siden har der ikke være noget problem, som hun så rigtigt sagde at hvis du børster hans tænder et par gange om ugen og giver han Bucacat, så behøver du ikke mig mere.
Jeg siger iikke at det kan være det din kat fejler, men jeg ville være ked af hvis din dyrlæge troede det samme som den første dyrlæge jeg var hos og vil opererer han. Tænk da jeg ringede til hende og fortalte hvad den anden dyrlæge havde sagt, at katte havde mange lymfekirtler fra halsen og lidt ned og det var på grund af tandkødsbetændelse..... Hun sagde så "nå det viste jeg ikke"
Jeg skal aldrig mere til den dyrlæge,
Men håber at det ikke er noget alvorligt med din kat, pøj pøj med missen.:-) Krydser al det jeg kan for din misser.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
Vi var en tur hos dyrlægen i mandags, og han fik fjernet knuden
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 209
Knude på halsen ?