1.323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjælp - Min skønne kat har kræft Hjælp - Min skønne kat har kræft

Var i denne uge til dyrlæge med min 10 årige kat, da han var begyndt at ændre adfærd. Er normalt den ultimative selskabs kat, men trak sig nu lidt tilbage. Tænkte at det måske var hans tænder der generede, som før har været et problem.
Dyrlægen foretog en klinisk undersøgelse med blodprøve m.m. som viste at alle organer så fine ud. Desværre ringer hun kort tid efter til mig, at de har taget røngten og har opdaget en knude i hans brysthule.. Og bum, der gik min verden i stå smiley

Hun mente det var en kræftknude. De kunne dog ikke på selve dyrehospitalet foretage celleprøve af den. Men han var begyndt samtidig at hæve på halsen, fordi den tilsynladende pressede på.
Hun sagde samtidig at hun ikke kunne sige med 100 % sikkerhed hvordan og hvorledes den knude var.

Hun sagde at min kat kunne få tilbudt kemo, men at dette ville medføre indlæggelser af flere dage, og samtidig er det 1 times kørsel herfra.

Jeg har det bare RIGTIG svært med det når man ikke kan få den 100 % sikkerhed omkring hvad den knude er og om det ER så slemt så han skal aflives. Fordi det blev vi enige om ville være det bedste ud fra det hun sagde. Det ville være synd for ham at skulle køre så langt op til flere gange (kan variere ml. 4-10 gange behandling alt efter hvilken kræft?) Og samtidig skulle opholde sig der i flere dage efter.

Men det jeg sådan set ville høre om, var om nogen havde haft ligende oplevelse og været det igennem og hvad har I gjort?
Jeg stoler jo på min dyrlæge, men alligevel sidder der noget og prøver at finde en udvej til at han ikke skal herfra... Skal man opsøge andre dyrlæger og få deres vurdering eller stole blindt på en enkelts?
Jeg vil jo kun min elskede kat det bedste, uanset hvor hårdt det så er... Og samtidig er jeg villig til at give hvad som helst for at han kunne få det godt igen... Om jeg så skulle leve af havregryn!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - Min skønne kat har kræft
  • #1   25. nov 2012 Min tidligere kat Mickey havde en kræftknude i nyrerne. Udfra hans lange forudgående sygehistorie blev vi enige om, at operation ikke ville føre til noget godt.
    Mickey blev aflivet samme dag.

Det er en forfærdelig situation du står i. Meget trist for dig og katten - uha, godt at det ikke er mig.

Jeg har så taget stilling på forhånd.
    Hvis nogle af mine katte får kræft og det ikke kan fjernes operativt, så skal den have fred.
    En af mine naboer blev sendt hjem med en kat med lungekræft. Den skulle have flere slags piller flere gange om dagen, på 3. dagen tog ejeren ned og BAD om at den blev aflivet.
    Jeg ved at kemodoser til dyr ikke har de samme bivirkninger som hos mennesker, men det siger jo lidt at den skal overnatte efter en omgang kemo.
    Jeg ved at det gør forfærdelig ondt på dig, men tænk på, at den sikkert har haft 10 lykkelige år, hvorfor stresse den det næste år med gentagne dyrlægebesøg og indlæggelser hvis det ikke virker?
    Hvis jeg var dig ville jeg tage en værdig afsked med den.
    Tag en snak med din dyrlæge - en konsultation uden kat - og så drøft hvor store chancer der er for at den kan blive helbredt.

Kram herfra.

• #2   25. nov 2012 Jeg har ikke været igennem netop det! Men ved at jeg ville vælge at følge lægens råd.
    Hvis jeg skal sige det meget lige ud, min mor døde af kræft, lunger og lever, det trykkede på luft og spise rør, jeg ville ønske hun have været en kat/hund , for så kunne jeg havde sparet hende for smerte og angst.

• #3   25. nov 2012 Jette: Ja det er netop også det der sker for Oliver. Det trykker på luft og spiserør. Jeg ved jo også inderst inde at det bedste er at få ham aflivet. Jeg har bare en tvivl i mig pga. deres usikkerhed.. smiley

Marianne: Ja det er virkelig den værste besked man kan komme hjem med. Når man elsker sine dyr så højt og ville gøre ALT for dem...
    Hun snakkede om at det afhængig af kræftknuden (som kun kan vurderes efter flere undersøgelser på Landbrug højskolen i Kbh), kunne være enten kemo eller operation. Men som hun sagde, er der jo også stor risko ved at åbne lige netop der tæt på hjertet.
    Ja og måske er behandlingen jo kun livsforlængende i op til 2 år... Og bare et lille besøg hos dyrlægen er jo utroligt stressende for dem. Så flere dage ville jo være endnu værre. Tror bare jeg desperat leder efter et mirakel og derfor lige måtte have andre med på råd, hvis nogen skulle have erfaring... smiley

• #4   25. nov 2012 Helle jeg forstår dig og hvis jeg havde kendt KG i 2002, så ville jeg have gjort det samme.

• #5   25. nov 2012 KG??? smiley

• #6   25. nov 2012 KG = Kattegalleri:)

• #7   25. nov 2012 Ahhh... Ups smiley

Kommentér på:
Hjælp - Min skønne kat har kræft

Annonce