437 visninger
|
Oprettet:
værd at læse {{forumTopicSubject}}
lige et link, til noget jeg synes er rigtig godt skrevet.
http://www.hesteinternatet.dk/default.asp?show=page&id=2790
Hilsen Dorte og de 15 nusse-misser.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 113
1. kastrerede hankatte, er nederst i kattens rangstige, dvs. de har ingen rettigheder, de bliver jagtet af både fertile hankatte og hunkatte. Har desværre oplevet, hvordan en kastreret hankat kan blive skræmt og komme forbidt hjem. Ikke noget kønt syn.
2. Kan man virkelig lære en kat, at går på fortovet???
Se til højre og venstre, når den krydser vejen??? Så kommer der bare en yndig sommerfugle flyende foran kattens næse og krydser vejen... Boom...!
3. Katte graver godt nok deres efterladenskaber ind, men... Katte undgår at lave deres geschæft, lige i nærheden af dereds hjem. Jo, de graver det ind, men en opgravet rosenbed er ikke lige alle noboens favorit. Nobostriden er så lige om hjørnet.
4. har man en racekat/huskat, som er meget nysgerrig, og den har lyst til at følge med fremmede, og så bliver den efterladt, et eller andet sted, hvor vores mis ikke har lige styr på hvor den er. En hjemløs kat igen, igen...
5. Eller en kat, som bliver skræmt at et eller andet og finder ikke noget anden løsning end at løbe sin vej.
6.Så er der de der dygtige teenagerdrene eller lignede, som synes, det er sjovt at drille de der små kattedyr (det er jo alligeved for mange af dem) med at binde noget til deres hale, skræmmer dem med fyrværkeri, eller bare at skyde dem, fordi de lige var på den forkerte sted til den forkerte tidspunkt. Eller hvad folk ellers kan finde på...
7. Så er der menneskers giftige affald, vi kan jo prøve, tænkte den lille kat, som spiste rottegift, som gør, at deres indvolde bliver opløst...
Nej, nej selv om jeg bor på landet, mine katte kommer kun ud i deres løbegård eller når jeg går i snor med dem. Har tænkt over det i rigtig lang tid og har gjort mig nogle smertelige efaringer (mine andre katte blev højst 2-3 år gammel, når de gik ud i "friheden") Har også tænkt over, hvordan man tænkte om løsgående hunde for 100 år siden. Da var det jo normalt, men i dag vil dog ingen med sine fulde fem lade sin hund færdes uden snor i trafikken, vel. Jeg har anskaffet mig mine katte, fordi jeg er glad for dem og ikke vil udsætte dem for noget unødig fare. Jeg leger og aktivere dem efter fulde overbevisning. Jeg fik min mand til, at bygge en løbegård til dem, så de får noget frisk luft. Jeg har anskaffet mig kattesnor og går med stor talmodighed med dem, når DE har lyst.
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
mvh Camilla
værd at læse