1.462 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Hellig birma og børn Hellig birma og børn
Hejsa
Jeg overvejer at anskaffe mig 2 hellige birma'er, når vi engang er kommet på plads i vores nye hus.
Jeg har læst meget om kattene, og at de er gode familiekatte - jeg er dog i tvivl om, om jeg bør skaffe dem før eller efter, at der er kommet børn til verden, eller om det er ligemeget.
Det jeg tænker på er, om de vil føle sig forsømte, når der kommer en lille ny baby til? Man kan jo ikke undgå, at nyfødte vil tage en del af ens tid. Men hvis de er 2, så gør det måske ikke så meget??
Måske tænker jeg for meget over det hele
Mvh Sarah
0 synes godt om
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Hvis du er det mindste i tvivl om hvorvidt du vil have katte når du får børn, så skal du ikke anskaffe dig katte nu.
Så vent med kattene til du har fået børn...!
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
nu ved jeg jo ikke, hvornår I har planer om børn, men der er intet til hindrer for, at få birmaer noget før børn. Birmaerne vil bare syntes det er rigtig herligt, og en kat kræver jo slet ikke så meget, som eks. en hund.
Jeg har selv solgt flere killinger til unge mennesker, som idag har børn - og ikke en af dem er omplaceret.
Sørg bare for at købe 2 killinger, som har et godt temperament, så skal det nok gå.
hilsen Heidi, birmaopdrætter igennem 11 år
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 55 Svar: 319
dec 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Det er ikke fordi, jeg er i tvivl, om jeg/ vil beholde kattene, når vi har fået børn. Mine tanker har nærmere gået retning af jalousi på babyen - sådan som det sker med nogle hunde, hvis der kommer en lille ny til familien.
CON MEO:
Vi har planer om børn, altså at "øve" os om 8-12 mdr., så der er noget tid endnu. Jeg vil også gerne have 2 killinger fra starten, så de har hinanden at fornøje sig med. Hvordan finder jeg ud af, om killingerne har et godt temperament - er der noget særligt, jeg skal kigge efter?
CHRISTINA N:
Det lyder jo godt - jeg synes jo også, at det er bedre, at dyret og babyen/barnet kan vokse op sammen og lære hinanden at kende, så de vænner sig til hinanden.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Vi har både birmaer og børn, og det fungerer upåklageligt. Birmaen er så nysgerrig og tilludsfuld, så i de fleste tilfælde vil den nyde samværet og "postyret" omkring en baby. Vi har en lille nevø på et år, g vores birmaer syntes han er så spændende.
Vores egne børn er store, 11 og 14 år - men der er bare så stor gensidig kærlighed.
Held og lykke med både børn og bimser.
Camilla
dec 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Rart at høre.
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
jeg har svaret dig privat på din PB
held og lykke med et par skønne birmakillinger - det fortryder du aldrig
Hilsen Heidi og birmabanden
Hellig birma og børn