4.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kan udekat blive til indekat Kan udekat blive til indekat

Jeg har kig på en kat på 3 år. Den har været vant til at leve indenfor indtil for et år siden. Der fik den så mulighed for at benytte en kattelem, og det har den vist gjordt flittigt siden. Vil det være synd at gøre den til indekat igen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan udekat blive til indekat
  • #1   19. dec 2007 Det kan lade sig gøre. Vores Mco var tidligere udekat i 3 år, han trives fint hos os som indekat. Der er nok også tilfælde hvor det ikke vil lykkes, men det er nok sværest hvis det bliver lavet om i kattens normale hjem.

• #2   19. dec 2007 Ja, jeg synes, det vil være synd.

• #3   19. dec 2007 Damian startede også livet som udekat, men så flyttede vi i ny lejlighed, og så blev han indekat! Det er gået fint, men tror også det har noget med at gøre, at vi flyttede til et ny sted... ved ikk om han havde fundet sig i det hvis det var i den gamle lejlighed??

• #4   19. dec 2007 Kisser har levet det meste af hendes liv som udekat.. Og er her på hendes gamle dage blevet indekat, og hun har absolut ingen problemer med det..

• #6   19. dec 2007 Felis F : Godt skrevet , jeg har også hørt på det dyreinternat jeg var på , at det er som at sætte os i fængsel , for noget vi ikke har gjort . Hvem ville være tilfreds med det .........

• #7   19. dec 2007 Nu syntes jeg ikke det er at tage Kissers frihed fra hende, at lade hende leve indenfor..

Hendes sanser er ikke så gode som de har været, så det er bare for hendes eget bedste..

Hun er stadig fri til at gøre hvad hun vil indenfor, om det er at lege med Rottweiler, med sit lege tøj, kradse, spise, drikke eller sove..

• #8   19. dec 2007 Syntes også at det er noget helt andet med en ældre kat *s*

• #9   19. dec 2007 Vores bamse er tidligere udekat, men vi holdt ham inde efter vi flyttede, det gamle sted tror jeg ikke på det kunne lade sig gøre men tror at fordi det var noget nyt og dobbelt så stort at han bare accepterede det. Dog og sommeren vil han gerne ud, men det er ikke noget man sådan mærker på ham.

Hvor mang m2 kommer katten til at have? Troe det har meget med det og gøre...

• #11   19. dec 2007 At nogle tidligere udekatte er kommet til at trives som indekatte, betyder ikke, at det kan lade sig gøre for alle katte! Og jeg er ret sikker på, at det er de færreste udekatte, der vil trives med pludselig at blive holdt inde på fuld tid.

• #12   19. dec 2007 Jeg tvivler også på de fleste katte heller ikke sætter pris på at blive kørt ned, få sygdomme eller mishandlet af fremmede drenge, men det er virkeligheden for en del udekatte.

• #14   19. dec 2007 Heidi skrev *Jeg tvivler også på de fleste katte heller ikke sætter pris på at blive kørt ned, få sygdomme eller mishandlet af fremmede drenge, men det er virkeligheden for en del udekatte*.

Jamen, jeg er da helt sikker på, at der ikke er nogen, der sætter pris på sådant. Men at der er risiko for noget, betyder jo ikke nødvendigvis at det sker.
    Mig bekendt er sygdomme i øvrigt ikke forbeholdt udekatte.

• #15   19. dec 2007 Nogle katte kan godt.

Jeg har selv et eksempel... Oscar...
    Han var udekat for et år siden, da han boede i et sommerhus... den tidligere ejer lukkede ham ud om morgenen og ind igen når han engang kom hjem... nogle gange var han væk flere dage af gangen og fik andre til lige at fodre kattene...
    Men Oscar sad altid og ventede ved døren for at komme ind, så jeg ville gerne gøre forsøget da jeg blev tilbudt at overtage ham, efter tidligere ejer skulle til at arbejde i Norge, og derfor sjældent ville være hjemme...

Han kom hjem til mig, blev desuden kastreret, og har været inde lige siden.
    Et par gange har han smuttet ud af døren, men kun lige for at tøffe lidt rundt og snuse til haven...
    Og han brokker sig ikke, så længe han kan blive kælet for...

Vil mene at hvis man forsøger sig,med at gøre ude- til indekat og katten så sidder og hyler ved vinduer og døre, så går det nok ikke...
    Men er også tilhænger af at man skal holde katte på egen grund.

• #16   20. dec 2007 Jeg vil give Felis ret. Men selvfølgelig afhænger det også af kattens temperement. Min første burmeser gik altid i hi fra slutningen af august til sidst i maj, hun simpelthen nægtede at gå ud selvom hun fik tilbuddet og om sommeren gik hun kun lige ud på terassen for at slikke solskin. Hun ville kunne have trives som kun indekat.

Min Coco som jeg har nu, ville blive sindsyg hvis jeg ville gøre ham til kun indekat. Jeg har hegnet ca. 1000m2 af min have ind (hele baghaven) og her kan de frit løbe ud og ind i dagtimerne. Men når det er mørkt vill jeg have de skal være inde. Hver aften får Coco sine 2-3 "vandreture" hvor han vader rundt og hyler og vil ud. Det er ulideligt, men når han nu har kunne være ude hele dagen, så må han finde sig i at være inde om aftenen.

Men som udgangspunkt ville jeg ikke vælge en kat der har været vant til at kunne komme ud og forsøge at gøre den til indekat.

• #17   20. dec 2007 Min killing, Flamme, kom til skade, så han ville selv være inde i 1 uge, men jeg havde bestemt mig for, at han skulle være inde resten af livet. Men en dag havde hundene åbnet døren, og Flamme var stukket ud. Han kom først hjem en uge efter, meget skræmt med brækket hale
    Han har nu været indekat i 2 uger, og hvis man åbner døren, bliver han bange og gemmer sig, så det er jo meget nemt
    Spidsmus blev også indekat i 1 uge, men han sad og kiggede sådan ud, at jeg ikke nænnede det mere. Så han kommer ud i gårdspladsen om dagen i ca. 5 minutter ad gangen, og så ind igen

Så det kan godt lade sig gøre smiley

Kommentér på:
Kan udekat blive til indekat

Annonce