{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Hjælp katte mad igen igen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg skal lige have lidt info eller hjælp fra jer..

Jeg har 2 katte på 8 og 10 måneder. De har levet af Royal Canin kitten 34 men efter de har været ved dyrelægen og fået lavet så de ikke får små misser mere så bliver de lidt for fede af det mad. Så vi er gået over til Royal C LIGHT 37. nu laver de ikke andet end at sove hele tiden.???? kan det være deres mad ?????

(link fjernet)
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp katte mad igen igen
  • #1   27. dec 2007 Når du fodre dine katte, hælder du så bare op, eller giver du dem det der står på pakken?

• #2   27. dec 2007 De får kun det de skal have men det passer med at der står mad til hele dagen

• #3   27. dec 2007 Er de for fede nu?

• #4   27. dec 2007 Hvis det er dem i din profil, syntes jeg ikke de ser fede ud smiley

• #5   27. dec 2007 Oksana: Mikkel fik killingefoder til han var ca 10mdr.. Nu får han Hills Adult Light eftersom hans vægt er landet på 6kg...

• #6   27. dec 2007 Fordi de bliver neutaliseret er det ikke ensbetydende med at de bliver for fede. Ingen af mine katte har nogen sinde været for overvægtige selvom de alle har været neutraliseret og haft frit adgang til almindelig voksenfoder (ikke light udgaverne)

Killingefoder bør de i hvertfald have så længe de vokser. Hvis de får for meget vokseværk kan man blande det halvt op med voksenfoder, men light er der for lidt "krudt" i så længe de vokser.

• #7   27. dec 2007 Må tilslutte mig Charlotte P.

Min datter blev også anbefalet nyt foder, da hendes killing blev neutraliseret.

Min dyrlæge siger det samme!

• #8   27. dec 2007 De fotos der er her på siden er ikke up to date mere. Emil er blevet så stor så han ligger ned og spiser.

De er begge inde katte og derfor får de ikke så meget motion som nogle andre katte gør.

Vi fik at vide af vores dyrelæge at det var tid at bytte det foder ud ( kitten ) for den heder jo også growth og det var der ikke brug for på den ene kat.

• #9   27. dec 2007 Så er det galt igen igen mht killingefoder....Hvorfor kan det ikke være *legalt* at lytte til hvad dyrlægen siger mht fodring ....Synes snart det er ved at være en værre klåge åge ting nu.

Jeg er stoppet med killingefoder til Mega...han er en megabamse nu som bestemt ikke behøver de ekstrashots som er i killingefoder.Han trives ganske pænt på den blanding som tøserne får..de lider bestemt ingen nød overhovedet.Jeg lytter til hvad mine dyrlæger råder mig til,så er jeg da så ligeglad med hvad andre siger..Dyrlæger er uddannet....hmmm

• #10   27. dec 2007 Men igen. Det jeg ville frem til var jo.

Kan det passe at Ligth foder er = ZZzzzZZ de sover meget mere end før???

og det er langt tid siden de fik kasterationen..

jeg syntes kun det kan være 2 ting. foder eller også er de blevet lidt syge..

• #11   28. dec 2007 Oksana S.

Jeg ved kun hvad jeg har hørt, nemlig at neutraliserede katte bliver mere rolige, og at indekatte sover mere end udekatte, men her må de erfarne vist på banen!

• #12   28. dec 2007 Hmmm... Det lyder mærkeligt! Jeg syns du skal ringe til din dyrlæge og spørge.. Du behøver måske ik ligefrem skifte til en Light version.. Prøv Royal Canin Indoor.. Den er god og misserne blir altså ikke tykke af det! smiley

• #13   28. dec 2007 Jeg synes det er fint med killingefoder til 1 år, *hvis* katten kan tåle det. Ellers så er det med at kigge på sine katte og vurdere om de er ved at blive for store og tage det i opløbet.
    Herhjemme fik Hallie kun killingemad til hun var lidt over ½ år, derefter et godt fuld foder til voksne og det tager de bestemt ikke skade af, derimod har katte ikke godt af at være overvægtige.

• #14   29. dec 2007 Købte lige 400Gram Royal Canin kitten 34 idag for at prøve. og Bingo så er der turbo på igen. Så foder er ikke bare foder smiley Jeg har købt nogle andre typer også og nu skal vi igang med at prøve os frem..

Kommentér på:
Hjælp katte mad igen igen

Annonce