{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Opkast hos kat {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Et spørgsmål til alle katteejerne herinde.
Kaster jeres kat ofte op?? og om natten??

Min kat kaster op næsten hver nat. Jeg kigger på hendes opkast hver gang, og jeg ser græs, men synes stadig at det er lidt mærkeligt.
Hun er super glad for mad, så hun spiser lidt hurtigt men jeg prøver at give hende mad, så hun ikke spiser for tæt på når vi går i seng.
Hun spiser og drikker vand, så umiddelbart virker hun ikke syg, men har i nogen gode råd til hvordan man kan undgå at katten kaster op midt om natten?? Synes også at det er synd for hende. ..

På forhånd tusind tak!

De bedste hilsner
Jeanett


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opkast hos kat
  • #1   8. jul 2019 Hvad fodrer du med?

  • #2   8. jul 2019 fælder katten meget?
    det er nemlig fældetid i øjeblikket. og så vil kattene gerne spise græs for at komme af med pelsen i halsen (forstår dem godt).

    prøv at bøst lidt ekstra

    Og så giv kattemalt. Prøv de næste par dage at give lidt malt inden du går i seng


  • #3   9. jul 2019 Ja min, kaster op når de har spist græs, og fælde de meget vil de gerne have græs, så selvom de år foder der skal hjælpe på hårboller, og mine så fine på den, at de altid gør det ind og helst på et gulvtæppe. Eller en måtte, og helst når de er nyvaskede smiley smiley smiley og er de ikke nyvaskede,, så er under sengen det bedste valg smiley og tit om natten for Rødes vedkomne, og så kan jeg være så heldig, at finde det med tæerne, når jeg er oppe om natten smiley

  • #4   9. jul 2019 ja hvorfor skal kattene altid kaste op under sengen?
    eller i tæpper/dyner/huler mm

    Og altid noget som er nyvasket/gjort rent.

    jeg havde Micky. Han var rigtig dygtig. han gik altid i bakken når han skulle kaste op.DET må de andre godt lærer


  • #5   9. jul 2019 Jeg kender en, hvis gravhund altid kastede op i toilettet. Se DET var smart. smiley

    Min bror skulle engang passe min huskat i en uge, hvor jeg var på ferie. Han glemte "blot" at rense kattebakken, så da jeg kom hjem, lå der nok så nydeligt en bæ ovenpå risten i brusekabinen. smiley


  • #6   10. jul 2019 Hun får Royal Canin veterinary food (Santiety balance S/O).
    Jeg prøver at give hende Kattemalt og ser om det ikke virker smiley

    Så det er meget normalt at hun kaster op nærmest hver nat? De sidste par gange har jeg dog ikke set noget græs i hendes opkast smiley
    Er der noget jeg skal være opmærksom på? Altså tegn på at jeg ville skulle ringe til dyrlægen? smiley

    Kunne være fedt hvis hun gad at gøre det udenfor eller i sin bakke smiley Vinduet er endda åbent, men det kommer bag på hende hver gang.



  • #7   10. jul 2019 Hvorfor får hun S/O?

  • #8   10. jul 2019 Hun er lidt overvægtig og har derfor haft blærebetændelse 2 gange indenfor 6 måneder, så for at sikre en god urinbalance uden krystaller osv så får hun S/O foder mens hun taber sig smiley

  • #9   11. jul 2019 Blærebetændelse kommer af for lidt vædske gennem systemet. Det vil sige, at hun er meget bedre tjent med mere vådfoder - gerne med vand blandet i, hvis hun vil spise det. Vædske, vædske og vædske.

    Mine kaster generelt op, når de får RC.


  • #10   11. jul 2019 Hun drikker masser af vand, altså virkelig masser af vand så det er ikke derfor. Dyrlægen sagde det var pga overvægt så det tror jeg på. Hun spiser ikke vådfoder og har aldrig gjort det. Det eneste mad hun vil røre er sit Royal Canin tørfoder og godbidder, intet andet. Hun er en lidt speciel kat smiley


  • #11   11. jul 2019 Katte drikke ikke masser af vand, hvis de er raske!så jeg ville tjekke for diabetes, som er en af de ting som kan få katten til at drikke en masse vand.

  • #12   11. jul 2019 En "normal" sund og rask kat skal drikke ca. 330 ml. vædske om dagen, og det gør de færreste sunde og raske katte, da katte normalt får vædske via deres naturlige føde. Tørfoder indeholder ca. 7% vædske, ergo får de intet den vej. En mus indeholder ca. 70% og vådfoder indeholder op til 80%. Så at hun ikke spiser vådfoder, det er desværre en stor årsag til hendes problemer. Vådfoder minimerer også kattens vægt. Korn får katte til at tage på, og RC er kendt for sit høje kornindhold, så der har du forklaringen på alle hendes problemer. Drikker din kat vildt meget, ja så bør der en blodprøve på bordet, da det ikke er normalt.

  • #13   12. jul 2019 Hun har ikke diabetes det er blevet tjekket. Grunden til blærebetændelsen er overvægt fordi hun ikke kan vaske sig ordentligt. Men hun har allerede tabt sig meget så S/O maden er for at holde det ved lige.
    Men hun drikker fint med vand og ikke for meget. Jeg kan desværre ikke rigtig tvinge hende til at spise vådfoder ??
    Vand osv er ikke et problem, kun at hun kaster op. Men forleden kastede hun en hel bunke hår op, og dagen efter kastede hun faktisk slet ikke op overhovedet.
    Jeg har en aftale med en dyrlæge ven i weekenden ????


  • #14   12. jul 2019 har du prøvet kattemalt?

    min gamle Batman gør lidt det samme i perioder. nemlig at drikke en del for så at kaste det hele op igen. dejlig stor "vand/opkast" pyt...
    men det hjælper altså med malten.
    hos ham er det en ide han har. han er nemlig tjekket i hoved og bag-del.
    tror at nogle katte har fundet ud af at få hår væk på den måde.
    det er dog en dum metode.


Kommentér på:
Opkast hos kat

Annonce