{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.009 visninger | Oprettet:

Modermælkserstatning til baby/kat {{forumTopicSubject}}


Vi har et kuld som er 3 uger gammel.
Moderen har ikke været hos dem i 1 1/2 døgn.

Jeg har et spædbarn i huset som jeg har modermælkserstatning til, kan jeg give dem noget af det?
Hvis ja, hvor meget og hvordan?

Hvor længe kan en killing "overleve" uden mad (skal jeg være bekymret at deres mor ikke har været hjemme i 1 1/2 døgn, eller er det helt normalt)

De kan jo heller ikke komme af med urin og afgøring?

Hilsen nybragt mor til 1 (+5)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modermælkserstatning til baby/kat
  • #1   14. jul 2019 Killinger skal have killingemodermælkserstatning. Du kan også starte med lidt killingevådfoder...
    Mormis er nok ude at blive parret igen... Få hende steriliseret, når hun kommer hjem.


  • #2   14. jul 2019 Hvis du har en MaxiZoo eller Petworld i nærheden, så har de vist åben i dag. Du kan købe noget der hedder KMR eller Royal Canin modermælkserstatning - samt en sutteflaske.



  • #3   14. jul 2019 Aldrig modermælkerst. til børn eller Whiskas mælk KUN Killingemælk som du kan købe også i dag hos div. foderbutikker. Da det er så varmt og killinger derfor dehydrerer hurtigt så giv dem kogt afkølet vand nu og har du ikke en engangssprøjte (uden nål) så brug en theske og giv dem så noget at drikke flere gange indtil hun kommer hjem. lad ALDRIG en killingmoder komme ud når hun har små killinger, og hvorfor ikke neutraliser hende da der jo er over 500 tusinde overskudskillinger allerede i DK.


  • #4   14. jul 2019 1 ½ døgn er ekstremt længe for dem at undvære mad. De må være meget dehydrerede. Måske skulle du starte med lidt vand tilsat druesukker, så de får energi nok til at tage ernæring til sig.

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #5   14. jul 2019 brug ikke modermælkserstatning til baby, vitamin indholdet er slet ikke tilpasset en lille killing,man kan derfor risikere for højt fedtopløseligt (A+D ) vitamin ,som kan give forgiftning.
    mor er nok gået i løb igen,og er ude og blive parret.
    start med noget kogt vand tilsat lidt drue sukker,og så må vi håbe at missemor kommer hjem snart,og vil passe killingerne.jeg syntes dog det lyder underligt at hun er væk så lang tid fra killingerne .


  • #6   14. jul 2019 Tak for hurtige svar

Kommentér på:
Modermælkserstatning til baby/kat

Annonce