{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Ny kat ind til vores "gamle" ? {{forumTopicSubject}}

jeg vil lige høre..
mig og min kæreste overvejer at få en kat mere... vi har så snakket med en ( en herindefra faktisk) som havde en, hun ikke havde plads til...

men så er det her mit spørgsmål kommer.. vores hunkat som vi har nu, er fra sep. sidste år, og den nye kat er også en hunkat på godt et år.. hva kan man gøre for at de kan bedst sammen?? og kan man godt tage to så gamle katte sammen?? det er vores første kat vi har nu. så er stadig lidt grøn smiley

hilsen helene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat ind til vores "gamle" ?
  • #1   4. jan 2008 skal lige siges vores hunkat er på p piller, og kommer den anden også hvis det er... for vi vil gerne have killinger på et tidspunkt. men ikke endnu.. ved ikke om det gør nogen forskel :S

  • #2   4. jan 2008 Mikkel var 1 år da vi fik Nynne på 12 uger hjem..

    Det vi gjorde var, egentlig bare at vi satte den nye på gulvet da vi kom hjem med hende, og så fik de lov at styre det selv...


  • #3   4. jan 2008 det giver færre problemer hvis de begge er neutraliseret og p piller er bestemt ikke det sundeste for din kat
    NB læs liiige den tråd med hvorfor folk får så mange killinger *S*


  • #4   4. jan 2008 Helene: Ja det synes jeg... Er den nye steriliseret?
    Jeg må indrømme at jeg har hørt det er bedst at sætte en han og en hun sammen i stedet for to af samme køn.. men har ingen erfaringer...

    Du skal bare være opmærksom på i skal have tålmodighed... Der kan jo godt gå lidt tid inden de lige finder ud af det sammen... Her tog de en lille uge hvor de hvæste og knurrede af hinanden...


  • #5   4. jan 2008 ved det faktisk ikke... tror det ikke....
    ok.. ja jeg kunne forestille mig at de ville kæmpe meget.. når de også er lige gamle, end hvis vi kom hjem med en lille hunkattekilling....

    ok, og nu kan dine katte ikke undværre hinanden eller hva?


  • #6   4. jan 2008 De har det i hvert fald godt sammen smiley Om de kan undvære hinanden, ja det er så et godt spørgsmål smiley

    De leger, og putter og vasker hinanden - rigtig dejligt smiley

    Vi havde nogen problemer med Mikkel tidligere som er væk nu - også rigtig lækkert...


  • #7   4. jan 2008 ok.. smiley lyder dejligt!!!

  • #8   4. jan 2008 Kønnenes sammensætning har ikke det store at sige hvis de er neutraliserede. Jeg ved ikke med fertile katte, men jeg må indrømme at hvis I ikke har råd til at få steriliseret en kat nu, forstår jeg ikke at I vil have en til selvom det er det bedste for Jeres kat. Det er jo ikke billigere at få steriliseret 2 katte eller at tage 2 syge katte til dyrlæge.

    Hvis I skal have en til vil jeg anbefale at I køber en feliway til stikkontakten der udsender beroligende feronomer til katten og derpå dæmper deres aggressivitet.


  • #9   4. jan 2008 Mine to killinger fik for nylig besøg af min lillebrors voksne damekat. Hun var stresset og angst og de var totalt ligeglade, allermest lidt nysgerrige.

    Det gik egentlig fint indtil min lillebrors kat hvæsede af min pigemis, så begyndte min lillebrors kone, der var med, at skælde deres kat ud og flytte hende og blev ved med at blande sig ved at tage en killing op og gå hen til den ældre kat med den, eller fjerne dem fra hinanden hvis den store gjorde den mindste bevægelse.

    Dette gjorde selvfølgelig den ældre kat endnu mere stresset at hun blev skiftevis presset og skældt ud, så hun endte med at kaste op og måtte hjem.

    Det jeg prøver at sige er: lad dem selv, der er ikk nogen der dør af at de kigger ondt på hinanden, hvæser eller måske endda tjatter til hinanden, så længe de ikke kommer til skade.

    Jeg er også uerfaren katteejer, men kan se med vores to at sådanne katte kan holde til meget "kamp" før man behøver bryde ind. Bare jeg kunne få lillebrors kone til at forstå det så ores katte måske engang vil kunne være sammen.


  • #10   4. jan 2008 selvfølgelig mener jeg ikke man bør lade dem decideret slås så totterneflyver, men de skal nu engang lige føle hinandn lidt på tænderne. Mine slås meget, men altid for sjov. Er det ikke sjovt længere så siger den ene en lille "ynke"-lyd og så stopper legen der.


  • #12   6. jan 2008 vidste at folk ville misforstå når jeg sagde at jeg ikke havde råd til at få vores kat steriliseret.. men pointen er jo, at jeg gerne vil have killinger på vores hunkat. så hun skal jo steriliseres senere..

    men altså jeg ville også bare høre hvordan at hvis det var vi bestemte os for at få en mere. om hvordan man så kunne gøre det bedst. det er overhovedet ikke sikkert vi skal have en mere. vi går bare og leger lidt med tanken.


Kommentér på:
Ny kat ind til vores "gamle" ?

Annonce