{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Stamtavle katte på internater! {{forumTopicSubject}}

Læste lige i en anden tråd, at der indleveres stamtavlekatte på internater.

Nu bliver jeg sikkert beskyldt for at være nedladende overfor internaterne, men jeg tør godt vove pelsen.

Hivs der indleveres en stamtavle-kat kontakter internatet så opdrætter for at tjekke at opdrætter har godkendt dette?

Jeg ved godt at man som opdrætter selvfølgelig ikke kan købe alle ens katte tilbage, men netop med henblik på kattehandlere, ved man jo ikke om katten videreformidles til en sådan fra internatets side.

Mit spørgsmål er vel primært rettet til opdrætterne herinde. Vil I acceptere at "jeres" katte videreformidles via internater?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavle katte på internater!
  • #1   4. jan 2008 Hvordan kan internatet vide om det er en stamtavle kat? Medmindre dem der indleverer katten, fortæller det? Man kan jo ikke ligefrem se på katten, at den har en stamtavle smiley

• #2   4. jan 2008 Lykke: det hedder sig jo at en stamtavle følger katten... dvs. at hvis en kat blir inleveret så følger der os en stamtavle med katten.

• #3   4. jan 2008 Nu blev der specifikt nævnt i den anden tråd at der sad nogle få "stamtavlekatte" på internaterne rundt omkring, så det må jo være katte der er indleveret med en stamtavle.

• #4   4. jan 2008 Jamen det kan man jo i realiteten heller ikke vide om der gør..

• #5   4. jan 2008 Øhhh, hvordan kan man vide, at det er en stamtavlekat, hvis ikke den har fået stamtavlen med på interenatet? Umiddelbart ville jeg tro, at det måtte dreje sig om en blandingskat, hvis ikke stamtavlen er med katten.

• #6   4. jan 2008 May-Britt - det er det jeg mener... man KAN jo ikke vide om det er en stamtavle kat eller ikke er... Så derfor kan i da heller ikke udelukke at det er.

• #7   4. jan 2008 Nej Natascha det var noget Lis D skrev, nemlig at:" Det er meget få racekatte der kommer ind. De få de ser er som regel neutraliseret, og havnet der af ulyksalige årsager...."

Det undre mig at de overhovedet forfindes på internater, netop fordi de fleste opdrættere har en klausul vedr. vidersalg. Har faktisk aldrig hørt om en opdrætter der ikke har en klausul om at de har første ret til køb af katten ved salg og skal godkende evt. ny ejer!

• #8   4. jan 2008 Jeg vil sige, at jeg tror, at det drejer sig om promiller af de katte, der er på et interenat der evt. kan have en stamtavle - men selvfølgelig kan det teoretisk forekomme. Men heller ikke meget mere end teoretisk, for i stort set alle tilfælde, ville stamtavlen selvfølgelig blive afleveret sammen med katten, hvis den var ægte.

• #9   4. jan 2008 Lis - Det er da (så vidt jeg ved) ikke altid at chipning og stamtavle følger hinanden.. Måske i fleste tilfælde ja, men ikke alle.

• #10   4. jan 2008 Personligt tror jeg virkelig der er tale om en meget lille promille af de katte der indleveres på internater der har en stamtavle, netop pga. opdrætternes klausul.

Lad os antage at internatet får en kat ind med stamtavle: Ikke et måske stamtavle eller chippet, men helt konkret en kat indleveret med stamtavle!

Mine spørgsmål lyder som følger:

Kontakter internaterne opdrætter i de få tilfælde, hvor en kat indleveres med en stamtavle?

Hvad er de opdrætter vi har her på KG´s holdning, hvis en kat de har solgt ønskes anbragt på et internat eller at de erfarer at dette er sket, uden de er forhåndsorienteret??

• #11   4. jan 2008 Undskyld jeg spørger, jeg er bare nysgerrig, men hvordan kan I der sælger lave klausul på de katte i sælger? Hvordan holder I kontrol og hva hvis de ikk svare når I ringer, køre I så ned og kigger til dem?

• #12   4. jan 2008 lundkvist - ja ved godt hvad det er, tænker bare hvordan I sørger for, at klausulen bliver overholdt...?

• #13   4. jan 2008 Jeg har arbejdet på et af landets kattehjem og jo , der kommer katte ind med stamtavler , der hvor jeg var , tog man aldrig kontakt til opdrætteren , desværre endte stamtavlen på katten også i skraldespanden , inden katten fik nyt hjem .
    Arbejder der ikke mere , da jeg følte det drejede sig om penge og ikke om de katte der kom ind .

• #14   4. jan 2008 Dorthe P.

Personligt vil jeg vil aldrig turde købe en kat med stamtavle af en ejer, uden at tjekke om opdrætter har accepteret salget, da klausulen i kontrakten jo er juridisk bindende og jeg dermed risikere at miste katten igen!

Jeg har f.eks. forpligtet mig til at mine killinger skal neutraliseres indenfor de bliver 12 mdr. Dette kan opdrætter kræve at se bevis for er sket til den tid, og da vi begge har underskrevet aftalen er det der står deri gældende og såfremt jeg ikke overholder dette har jeg misvedligeholdt købsbetingelserne som det så smukt hedder!

Min erfaring er at opdrættere tager kontrakten meget seriøst og er villige til "at følge den til dørs" rent juridisk hvis det kommer dertil.

• #15   4. jan 2008 mai T - jeg er en utolmodig sjæl, så jeg har oprettet et indlæg med nogle af de samme spørgsmål, men takker for du har svaret. håber du skriver bl.a. på mit andet indlæg, der er nok flere. - alle andre er selvølgelig oz velkommen *S* den utålmodige sjæl

• #16   4. jan 2008 Vibeke J.

Siger du dermed at en kontrakts ordlyd ikke er juridisk bindende?

Såfremt opdrætter og jeg har underskrevet en kontrakt hvori der står at handlen kan annulleres såfremt de anførte punkter ikke efterleves, så mener jeg altså at den kontrakt holder vand i retten, skulle det komme dertil!

• #17   4. jan 2008 Vibeke J.

Af dyrekøbte erfaringer kan jeg kun give dig ret mht. at deltage i opdrætter seminarer, men i mine øjne gælder det for købere såvel som opdrættere!

• #18   4. jan 2008 Sådan!

Det syntes jeg lyder rimligt nok. Den dom danne jo præcedens, hvilket må være rart for opdrættere at vide!

Kommentér på:
Stamtavle katte på internater!

Annonce