690 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor hunkat ska' neutraliseres????? {{forumTopicSubject}}
Hej... Jeg har læst en anden diskussion herinde, hvor der bliver snakket om neutralisering af hunkat... Jeg har selv 2 hunkatte og en hankat... Hankatten er kastreret, men de 2 hunkatte er ikke neutraliseret... Er der nogle bestemte grunde/fordele/ulemper ved at få det gjort?!?
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Så der er kun fordele ved at få dem neutraliseret
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Har du oplevet en hunkat i løbetid?
Har du oplevet en hunkat, der har haft gentagne løbetider efter hinanden?
De kan jamre og "skrige" efter en hankat (og det kan efter min mening være ufatteligt irriterende - og krævende at høre på)
Nogle katte går helt fra foderet, hvilket jo giver et vægttab til følge.
Det er ikke sundt for kattene, og det kan give dem et meget svækket immunforsvar, så de kan blive utroligt syge, hvis de efter gentagne løbetider løber ind i noget skidt (som du kan tage med hjem via dine sko eller dit tøj)
Fertile hunkatte kan meget vel finde på at markere territorium, og det indebærer tis på køkkenbordet, over frugten, på brødkassen, i sukkerskålen - ja kort sagt ALLE steder. Og det er selvfølgelig altid de mest irriterende steder de tisser.
Skulle du så vælge at give p-piller, så skal du være opmærksom på, at der kan være alvorlige bivirkninger ved disse.
Dine katte KAN udvikle kræft, forhøjet blodtryk og blodpropper.
Ikke så skønne ting at døje med, og kan blive meget dyrt i længden.
Fordelen ved en steriliseret hunkat er, at
- den skal ikke "døje" med løbetider
- du skal ikke huske hvilken ugedag katten skal have p-piller
- du slipper for bekymringen - hvis du har glemt en enkelt pille
- katten bliver mere rolig og afbalanceret
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Derudover er det uudholdeligt at høre på en hunkat der kalder på hannerne døgnet rundt i hver løbetid.
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Helt enig :o)
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 20
Men mange tak for svarene...
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Ulemperne ved p-piller er først og fremmest, at hormonbehandlingen øger risikoen for, at din kat kan udvikle livmoderbetændelse og kræft i mælkekirtlerne. Desuden er der en øget risiko for udvikling af sukkersyge. Samtidig kan det være en ulempe, at p-piller i det lange løb er en dyrere løsning end sterilisation.
Alle mine hunkatte har altid været neutraliserede og man risikere ikke de pludselig kommer hjem med maven fuld af killinger.
apr 2006
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
men prøv at ring rundt til de forskellige dyrlæger - de kan nemmere give den nøjagtige pris..
apr 2006
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Lige en lille tilføjelse...en hunkat som ikke er neutraliseret og som gentagende gange går i løb - kan få hormonforstyrrelser og til sidst ende med at gå i et langt løb ect. ect.
anna
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
P-piller kan give kræft og humørforstyrrelser, hvis hunkattene ikke skal have kuld er det efter min overbevisning en kæmpe fordel at lade dem neutralisere.
Desuden falder de mere til ro og ærligt talt ville jeg synes løbetider var for irriterende til at jeg gad dem, hvis det ikke var fordi jeg opdrætter. Min ene pige er lige blevet kastrat pga. en væmmelig livmoderbetændelse, der ikke kunne behandles med antibiotika.
Efter den oplevelse forstår jeg slet ikke man tør tage chancen, hvis de alligevel ikke skal have killinger.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 95 Svar: 262
Hvorfor hunkat ska' neutraliseres?????