{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.494 visninger | Oprettet:

Katte og tegn på graviditet {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Vi ville høre om En af jer havde et lille fif om, hvordan man ser om ens kat er gravid.

Vores kat er nu så gammel at den er "føde-dygtig".
Den har opført sig så sært de sidste 4 uger..

Den er endnu mere kælen end den plejer, og piver når vi ikke
lige har tid til den.. Den Kan ikk rigtigt finde ud af hvad den vil, og hvor den vil hen..

Men alligevel bider den mere i vores ting nu,
Man skulle tro den var rastløs..

Dens vorter er blevet en SMULE tydeligere, og lyserøde..
Den er også blevet utroligt kræsen.

Nogen der kan hjælpe lidt.. kan man mærke den et sted eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og tegn på graviditet
  • #1   17. jan 2008 Syntes godt det kunne lyde til at hun har killinger. Mener at jeg før har læst herinde, at de får lyserøde bryst vorter, når hun er med killinger...

    Må jeg spørge, hvor gammel hun er? Kan se hun er fra 2007??


  • #2   17. jan 2008 Har = er med killinger... (selvfølgelig)

  • #3   17. jan 2008 Når hunkatten er ca 3 uger henne får hun lyserøde babser.
    Lisbeth


  • #4   17. jan 2008 Den er omkring 9-10 måneder.. ikk så gammel nemlig - det er problemet..

  • #5   17. jan 2008 En kat på 9-10 måneder er altså ikke fødedygtig... Det er godtnok tidligt for en kat at få killinger...


    Men som du skriver det, så kunne det tyde på, at katten allerede er blevet gravid.
    Hvis I ikke ønsker killingerne (af den ene eller anden årsag), så kan I altså godt få katten kastreret nu, så I slipper for uønskede killinger.

    Når katten ikke er ældre end den er nu, så kunne jeg godt frygte, at den kan få problemer med fødslen og opfostringen af killingerne, så I skal være mere end sikre på, at I kan og vil påtage jer ansvaret for killingerne, hvis hun skulle være gravid.

    I KAN stå med at skulle flaske kuldet op, fordi moren ikke er klar til det psykisk, så I må i gang med at tænke 12 uger frem (+ det antal uger der går indtil hun har født).

    I kan nok ikke mærke det på hende endnu, men om et par uger, så kan I mærke om der er killinger i maven af hende.
    Ellers kan I se på hendes dievorter, om de er blevet meget lyserøde og større..



  • #6   17. jan 2008 Jamen hvis der nu er killinger i maven på den, er det jo lidt forsent at få den kastreret eller hva det nu hedder..

    den har lyserøde dievorter, men de er stadig meget små synes jeg.. men før kunne man slette ikk mærke dem, og hårene skíller ikk ..


  • #7   17. jan 2008 dør killingerne så bare ?

  • #8   17. jan 2008 Killingerne dør når katten bliver kastreret, da hele livmoderen og æggelederne tages ud af katten, men da de ikke er mere end nogle få uger, vil de ikke kunne mærke noget. Det går nærmest "bare" til grunde, som også sker ved en normal graviditet nogle gange.

    Med hensyn til kun at fjerne æggelederne ved en sterilisation, så ved jeg at rigtig mange dyrlæge fjerner det hele - altså livmoder og æggeledere, da der ikke er nogen grund til at katten har livmoderen i behold, for der KAN opstå livmoderbetændelse hos en steriliseret kat med livmoderen intakt.

    Jeg kanbedst med at de fjerne det hele, når det ikke skal benyttes af katten, så man ikke behøver at bekymre sig, om der nu sker noget eller ej..



  • #9   17. jan 2008 Jeg ved ikke om det er lidt som en religion, men jeg mener bestemt ikke du kan sige, at der mindre smerter forbundet med det "store" indgreb kontra det mindre.

    jeg har fået steriliseret en del katte og killinger i tidens løb, og de har bestemt ikke været plaget af smerter, for der er fulgt smertestillende med til katten, og katten har samtidig fået en smertestillende injektion af dyrlægen.
    Om det tager længere tid at hele ved jeg nu heller ikke. Hvor lang tid tager dine katte om at hele??

    Det er muligvis fuldt ud forsvarligt begge dele, og jeg udtaler mig om de erfaringer jeg har gjort mig som opdrætter.

    Men du må jo så give mig ret i, at en kat med sin livmoder intakt sagtens kan udvikle livmoderbetændelse, og det er så det jeg gerne vil undgå..



  • #10   17. jan 2008 Lis - mine katte er også helet op indenfor en uge, så tidsmæssigt er det jo det samme ...

    Men jeg har da fået at vide af min dyrlæge, at en intakt livmoder - hvor æggelederne er fjernet - godt kan blive inficeret, så jeg holder mig til det sikre... (for mit vedkommende smiley )



  • sandie S
    sandie S Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   25. mar 2014 Hej alle sammen!
    Jeg har en huskat på 8 måneder. De første par måneder vi havde hende var hun meget kontaksøgende, og kælen. Hun er udekat, og render meget ude. På et tidspunkt kom hun ikke hjem i otte dage, hvorefter vi fandt hende. Hun har været meget anderledes siden, og virker meget træt og meget sulten? og er ikke så kølen, og reagere ikke så meget når man kalder på hende som hun gjorde før?

    Nogle der har en ide om hvad det kan være? smiley


  • #12   25. mar 2014 # 11) Adfærdsændringer <i>kan</i> være tegn på sygdom, så synes du skule få hende tjekket hos dyrlægen for en sikkerheds skyld.
    Nu ved jeg ikke hvor længe det er siden hun var væk, men hun kan være blevet parret, så du skal overveje - gerne hurtigt - hvad der så skal ske.

    Dyrlægen kan neutralisere hende, selv om hun er drægtig.


Kommentér på:
Katte og tegn på graviditet

Annonce