{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal jeg købe en killing?
  • #1   17. jan 2008 Jeg har købt killing her på Kattegalleri og det har fungeret rigtig godt smiley

  • #2   17. jan 2008 Jeg vil råde dig til at købe den hos en registreret opdrætter, hvor den har stamtavle, har fået vaccinationer og blevet neutraliseret. Du får rigtig meget for pengene, fordi du slipper for at skulle ud og have ordnet alt det med dyrelægen bagefter. Så kan du få katten hjem og nyde opvæksten og den behøver ikke skulle til dyrlægen før om et år.

    Desuden har du ikke nogen garanti for at få en Maine Coon hvis du køber uden stamtavle. Det kan meget let være du får et, ja gadekryds og ikke en ægte racekat.

    Kik på killingelisten.dk


  • #3   17. jan 2008 Isabella - du er bedst sikret hvis katten skulle have arvelig sygdom, eller komme syg fra opdrætter, HVIS du køber med stamtavle og fra en reg. opdrætter.
    Hvor er du fra i landet? :o)
    Og stamtavlen koster kun 175 kr, så det der gør racekattene dyrer, er alt det arbejde der er lagt i dem, test af forældre for arvelige sygdomme osv. Og så kommer de fleste kælekillinger med 1. eller 2. gange vaccine, og som neutraliserede. Dvs du ikke skal ud og bruge penge på det hos dyrlægen når du har fået katten :o)


  • #4   17. jan 2008 Isabella - Jeg vil også råde dig til at købe din kat med stamtavle.. Så er du sikker på at katten ikke har arvelige sygdomme, og at den er sund og rask når du køber den..
    Ser man på hvad der "følger med i pakken" på en kat med stamtavle, så er det meget billigere, da du nemt kan risikere at give 1500-2000 for en såkaldt mco uden tavle.. Skriver såkaldt, fordi du ikke kan vide om det rent faktisk ér en mco, eller om det er en blanding, det kan være svært at se.. Og oftest, når man køber fra ikke-registrerede avlere, er de ikke vaccineret og lignende..
    Køb en med stamtavle, så ved du hvad du får.. smiley

    Camilla - Hvor er det et fint billede du har smiley smiley



  • #5   17. jan 2008 jeg har selv en voksen kat nu, son jeg købte son killing uden stamtavle... hun er den dejligste mis i hele verden, men hun har en hjertefejl, som hun sikkert har arvet og hende der solgte den til mig har ikke sagt noget... Og jeg vil ikke rissikere det samme igen... selvom hun er en dejlig mis er det så trist at vide hun er syg

  • #6   17. jan 2008 Jeg vil også sige ALTID hos en opdrætter når det er racekatte.

    Men du kan også få fantastiske helt almindelige men gudeskønne huskatte rundt omkring smiley Men de vil jo så være korthårede.


  • #7   17. jan 2008 Ja det er rigtig:) elsker bare main coon og det at de er langhårede:)... men vil ikke have en syg kat igen...

  • #8   17. jan 2008 Isabella - Ææh, hvis du har købt hos en reg, opdrætter, hvorfor har du så ikke klaget?

  • #9   17. jan 2008 Nårh, hun var uden tavle :o)
    ja, det kan jeg godt forstå du ikke vil. Så køb du din næste kat hos en reg. opdrætter, så er du sikret :o)


  • #10   17. jan 2008 elsker min kat overalt på jorden og hun er så speciel... så fortryder ikke hende, men det er synd hun er syg, og man burde ikke sælge syge katte

  • #11   17. jan 2008 isabella der er mange reg opdrættere her på kattegalleriet som har killinger men der er oxo killingelisten.dk og jeg vil lige som de fleste her råde dig til at købe din nye killing hos en reg opdrætter .. du er så sikker på at det er en maine coon du køber og hvis det er en seriøs opdrætter at den er rask og mange steder oxo neutraliseret 'SS*
    pøj med det *SS*


  • #12   17. jan 2008 vil så lige igen sige, at tavlen ikke er nogen garenti for en sund og rask kat. aslan er købt til avl. indtil videre er regningen løbet op over 10000 kr. han har skæve ben havde calici osv osv

  • #13   17. jan 2008 mette jeg skrev seriøs opdrætter 'S'

    Mette vil meget gerne vide hvem denne opdrætter er 'SS'
    på en pb


  • #14   17. jan 2008 Mette: Hvis det er en registreret opdrætter, som er medlem af en af klubberne, har vedkommende så ikke pligt til at betale pengene tilbage eller give en ny kat?? Især hvis du har købt en avlskat, så skal den jo være sundt og rask og ikke have fejl den kan give videre..

  • #15   17. jan 2008 jo mille. hun ville tage ham tilbage og få ham aflivet uden han fik en chance. hun vil ikke bruge penge på ham.

    og så kunne vi få pengene tilbage eller en ny killing,
    jeg sagde nej tak !


  • #16   17. jan 2008 Det lyder da godt nok som en meget kold og kynisk opdrætter smiley Kan godt forstå I beholdt ham så.

  • #17   17. jan 2008 ja. og elsker ham som han er. skævbentet og kluntet, men utrolig kærlig.

    han slikker mig altid i hovedet. såååå hyggeligt. griner


  • #18   17. jan 2008 og dyrlægen har sagt at han har et fint liv her !!!
    han synes også opdrætteren har handlet forkert.

    men vil man ikke bruge penge på sine dyr, så skal man ikke have dem.

    jeg ved godt at mine killinger kun er blandinger, men de er mere sunde end han var da vi fik ham - og langtid efter.


  • #19   17. jan 2008 Opdrætteren kan vist nok ikke helt bestemme, der er så vidt jeg ved frit valg mellem flere ting, deriblandt at rode bod på skaden ved blandt andet at skulle dække nogen/alle jeres dyrlægeregninger, hvis I kan bevise at sygdommen kan spores tilbage til levetiden hos opdrætter.

    Der er naturligvis brådne kar alle steder, men netop fordi vi har flere regler vi er forpligtet til at overholde og man har en garanti, så ville jeg altid anbefale at købe hos en registreret opdrætter -hvor man besøger dem og selv sikre sig at de også virker fornuftige, man skal ikke efterlade sin kritiske sans ved hoveddøren, fordi opdrætteren er registreret.

    Så køb i øvrigt aldrig en killing ud af medlidenhed eller fra et sted hvor man ikke selv havde lyst til at være kat.


  • #20   18. jan 2008 ninne så hendvender du dig til den pågældne persons klub hvis du ved hvilken de er medlem af og gør opmærksom på det *SS* eller du kan hendvende dig til en opdrætter her inde og fortæller det så tror jeg nok den opdrætter kan gøre noget

  • #21   18. jan 2008 ninna F:
    Hvis opdrætteren der gør dette er meldem af en hovedklub, så melder man dem til hiovedklubben, fordi en Maine Coon hankat med stamtavle må kun parre andre Maine Coon'er med stamtavle.


Kommentér på:
Hvor skal jeg købe en killing?

Annonce