913 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Grovæder! Grovæder!

Efter Missen er blevet rask igen og er kommet på det meget fine (og dyre) royal canin mad, mod urinsten, er han begyndt at grovæde! Han har aldrig været synderligt madglad, men nu her, er han helt vild. Han må få 70g dagligt, ifølge royal canin og dyrlægen, men det er langt fra nok! Jeg tænkte, at det måske ville hjælpe hvis han fik noget vådfoder ved siden af, men det gør ham bare mere sulten smiley Det er så slemt, at jeg en dag havde ladt pakken stå på min kommode, da han kun får en halv af gangen, og den lå senere i min seng, fuldstændig gennemtygget. PAKKEN! Han er gået totalt amok. Og han rykker endda rundt på sin madskål får at finde merè? Jeg var så oppe at hende mere foder igår, og da sagde de, at jeg godt kunne give ham lidt mere, nu han var sådan. men de siger også at det feder ret meget, og det er derfor han kun må få de 70 g. Hvad kan det være? Er min kat bare helt vild med det mad her, er han sulten, eller bare blevet sindssyg? smiley Hvad mener i? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grovæder!
  • #1   22. jan 2008 hvis det var mig og min kat

jeg ville lade ham spise ad libitum, det er nyt og spændende, og inden længe har han et normalt forbrug, hvis du synes det er dyrt, så tænk på hvad du kan spare i dyrlægeregninger

• #2   22. jan 2008 Han har nok bare fået smag for det :o) Du skal bare holde fast i at give ham de 70 g som det er meningen han skal have. Jeg har også en kat, der er lige så madglad som en labrador, og han kunne æde meget mere end hvad han får nu. Men det er jo heldigvis os der bestemmer hvor meget der kommer i skålen, så det skal du bare styre helt selv.

• #3   22. jan 2008 Bare lade ham æde? Det gør jeg på en måde også lidt nu.. Jeg giver ham en god håndfulld når han tigger om det. Men kunne være jeg bare skulle lade ham spise, som du siger? Jeg har heldigvis en sød mor, som har givet mig den store pose i dag, selvom jeg købte den lille igår. Så vi kan et godt stykke tid endnu. smiley

• #4   22. jan 2008 Mille: Ja, men han er nemlig blevet lidt tynd, siger folk. Jeg sys det ikke selv, da det jo er mig han ligger på hver aften, og sys absolut ikke han er tynd smiley Han vejede 4 kg ved dyrlægen sidst, og den vægt vil jeg prøve at holde ham på. Jeg tænker bare, han måske ser lidt tynd ud, fordi han jo ikke er helt ung mere? smiley Men er det kun heste der ændrer sig sådan med alderen? smiley

• #5   22. jan 2008 Mimi du kan jo evt. blande lidt ekstra vand i, det drøjer lidt på foderet da det giver mæthedsfornemmelse og er med til at skylle nyrene igennem også.

• #6   22. jan 2008 mine misser styrer det selv, jeg hverken kan eller vil styre deres madforbrug, et par af dem er da godt nok lidt buttede, men ikke sygeligt

• #7   22. jan 2008 Jeg synes nu ikke han ser tynd ud på de billeder du har. Han er da en slank missekat, men tror du ikke bare hans kropbygning er sådan?
    Men du kan da også bare prøve at lade ham spise det han vil, det vil bare være synd hvis han pludselig blev meget tyk og skulle på slankekur. Hellere holde idealvægten :o)

• #8   22. jan 2008 du skal holde fast i de 70 gram ellers bliver han overvægtig. det er heller ikke sundt for dem at grovæde. Vores huskat gør det også, men vi har svært ved at gøre noget ved det pga vi har killinger. Venus overæder også nogle gange og brækker sig bagefter. Jeg synes det er synd for hende at vi ikke kan holde maden tilbage! Vi er gået over tilmaine coon foder hvor det er større kugler- det hjælper lidt men det er jo ikke godt nok... jeg tænker stadig over hvad vi kan gøre..??

Hvis han tigger- kan du ikke lege med ham med bold eller lidn? så hans opmærksomhed afledes:-)

• #10   23. jan 2008 Jeg tror jeg vil prøve at give ham en smule mere end de 70g, kan jo være det bare er en fase, fordi det er nyt fodder og sådan. Tak for alle de gode råd og for jeres historier smiley

Kommentér på:
Grovæder!

Annonce