4.306 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ditte S
Ditte S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp!!! Vores kat tisser i hele huset Hjælp!!! Vores kat tisser i hele huset

Er der nogen der kan hjælpe med nogle gode råd?
Vores 1½ år gamle hunmis Freja har fra dag 1 kun ville bruge hendes kattebakke til at skide i. Det vil sige hun tisser over hele huset.
Hun er neutaliseret og vi har også fået tjekket hende for urinvejsinfektioner, hvilket hun ikke lider af.
Hun er indekat og øretatoveret, vi har dog snakket om om hun så skal være udekat i stedet, men vi bor op til en meget trafikeret vej, så jeg er ikke sikker på jeg har nerver til det... Naboen har allerede mistet to katte på den konto.
Problemet har i midlertidig udviklet sig sig, da vi uden varsel var nød til at overtage min svigermors ellers renlige killing. Men killingen er desværre ved at tage ved lære af Freja, så nu har vi to katte der tisser i huset...
Hvad skal vi gøre??? Nogen der har nogle gode råd???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!! Vores kat tisser i hele huset
  • Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jun 2007

#1   3. feb 2008 Nej det har jeg ikke, men det er da bestemt værd at prøve! Tak for rådet

• #2   3. feb 2008 En Feliway har i hvert fald før hjukpet andre katte med at blive renlige, og som Lis siger er en ekstra bakke nok en rigtig god ide og så forsøg eventuelt med en anden form for grus.
    Læs mere om Feliway her:
    http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=420/sprog=1/item=yes/

• #3   3. feb 2008 Har I haft hende i 1½år, hvor hun har tisset alle andre steder end bakken??? Det er godt nok lang tid! KAn jeres dyrlæge ikke undersøge??? Eller komme med gode råd?

• Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jun 2007

#4   3. feb 2008 Vi har haft hende til dyrlægen, og han har ikke rigtig noget bud på hendes adfærd. Først mente han det var pga. frustationer over løbetid, så fik vi hende neutraliseret. men hun fortsatte.. Så måtte det være urinvejsinfektion men heller ikk... Og nu ved han heller ikk... Hans eneste bud er at hun vil ud...

• #5   3. feb 2008 Ditte jeg forstår ikke hvorfor du ikke for lang tid siden har søgt hjælp hos en kattepsykolog? Hvis der ikke er nogen fysisk grund til hendes urenlighed må der helt sikkert ligge en psykisk grund som f.eks hun måske er taget for tidlig fra sin mor, hun er stresset eller lign. Katte er fra naturens renlige dyr og er hvis de er andet ligger der som regel en psykisk eller fysisk grund bag.
    Katte er ikke urenlige og besørger uden for bakken for at straffe deres ejere men de opfatter det som noget beroligende at huset lugter af dem.

Jeg ville også anbefale felisway, prøve med flere bakker, skifte grustype. Hvis den bakke hun laver stort i er med låg så prøv at tage låget af, da der kan komme til at dufte temmelig stramt i en lukket kasse og at katten desuden kan føle sig fanget.

Jeg ville i starten anbringe et større antal kasser rundt omkring og så gradvist fjerne dem en ad gangen når hun er blevet renlig. Jeg har i øjeblikket 5 katte hvoraf de 2 er killlinger og jeg har 4 kasser i gang rundt omkring i mit 178m2 hus.

Prøv evt at ringe til kattepsykolog www.felismir.dk hun tager 50 kr. for en tlf.konsultation. Under klinikken står der også gode råd omkring urenlighed.

Held og lykke med at få gjort hende renlig.

• #6   3. feb 2008 Vi har haft det samme problem, bare med 3 katte på samme tid. det var hårdt! (;
    vi skulle meget enkelt, bare flytte bakken et andet sted hen

• #7   3. feb 2008 Det er jo lang tid hun har gjort det, og det er ganske enkelt ikke alle katte som er urenlige før deres neutralisering, som bliver renlige igen selvom de er blevet kastrater.
    Det kan ende med "bare" at være en dårlig vane, men prøv nogle af de forskellige råd der er kommet, det kunne jo være det gjorde forskellen. :o)

• #8   3. feb 2008

Jeg tænkte straks på urinvejsinfektion, men kunne jo så læse, at det havde du allerede tjekket. Det er så ærgeligt med sådan noget tisseri uden for bakken. Det har jeg også prøvet med min første kat og jeg blev ked af både hende og tisseriet.

• #9   3. feb 2008 Undrer mig lidt, at hverken I eller dyrlægen har tænkt på ekstra bakke. Håber det hjælper, når I nu får en bakke mere.
    De steder der lugter af tis vil nok indbyde til mere tisseri, så rengør grundigt med fx rodalon.
    Feliway, som Tina D nævner, kan nok også være en ide.

Når det nu har stået på så længe, så vær tålmodig, men når nu urinvejsinfektion er udelukket, så synes jeg godt at I kan sprøjte med vand på hende, hvis I tager hende på fersk gerning.

Det kan godt være at hun gerne vil ud, som dyrlægen har nævnt - Har I mulighed for at lave en indhegning?

• #10   4. feb 2008 Foruden de andre råd som er nævnt her, så husk for gud skyld at I ikke må rengøre de steder den tisser med ajax eller klorin, det gør det bare endnu værre og er en ren tisse/besørge invitation til katte.

• #11   3. apr 2008 hey alle smiley
    jeg er ny her og har lige fået Taia her den 8 feb. hun er nu ca 20 uger og tisser i min dyne gentagne gange. bestiller ikk andet at vaske dyne snart. har bestilt sådane en feliway som kommer en af dagene. og har nu flyttet hendes bakke til et andet sted for at se om det hjælper. hun er en meget aktiv kat, meget kæle syg og virker generalt vel fungerende, er ved at være desperat nu. gode råd? smiley

Kommentér på:
Hjælp!!! Vores kat tisser i hele huset

Annonce