Er min kat undervægtig? Er min kat undervægtig?
Hejsa
Jeg har for kort tid siden fået min første kat. En huskat/perser-blanding. Han var 12 uger da jeg fik ham, og er 16 uger idag.
Alle, der ser ham kommenterer hvor lang og tynd han er i kroppen, så jeg er kommet i tvivl om han mon er undervægtig.
Han får tørfoder, som vi afmåler efter alder, og selvom han ikke spiser helt op, synes jeg at han spiser godt af det.
Derudover får han dyrelægens fuldfoder - en enkelt lille pakke om dagen (så han holder sig fra vores aftensmad )
Så jeg tror ikke det er fordi vi serverer for lidt for ham..
Han vejer ca. 3 kg .. er det for lidt, synes I?
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
jan 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 22 Svar: 42
Måske er han bare lang i det, og det er dét folk tænker.. eller osse sammenligner de ham med voksne katte.
Tak for svaret
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Gør det til en regel at veje ham regelmæssigt,for så kan du bedre holde øje med om han taber sig.
jan 2008
jan 2008
Jeg har aldrig haft kat før, så jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad jeg skal mærke efter.. men har lagt mærke til at han er mest slank lige over (eller foran - ved ikke hvordan jeg skal skrive det) hofterne til bagbenene. Gætter bare at de skal være tyndest dér, for det er hunde også tit.
Men tager jeg helt fejl hvis jeg tænker, at så længe han levner mad, så er han ikke sulten - og derved får han det han skal bruge? Eller er det at forsimple det?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Du kan jo altid spørge dyrlægen næste gang du skal derhen
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Så er du også fri og at fodre 1-2 x daglig og hvis du af eller anden årsag ikke er hjemme et døgn eller to,så er han jo vænnet til selv at tage efter behov
Jeg har altid maden stående fremme og det har aldrig givet problemer,tvætimod så er det langt det nemmeste.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
....så længe han levner mad, så er han ikke sulten - og derved får han det han skal bruge? Eller er det at forsimple det?
Ja. Der findes mange forklaringer ud over mæthed på at en kat ikke spise al deres mad.
Er han vaccineret/ kastareret for ellers vil jeg da lige lade Dr.dyr afgøre vægten når han alligevel skal vaccineres hvilket jo er nu, såfremt han ikke er blevet det.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
langt fra alle katte slguer deres mad med det samme
jan 2008
Nu er han endda oprettet herinde, så det er rigtig dejligt.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Så længe han får hvad han kan æde og det ikke er billigt supermarked foder ville jeg ikke være så bekymret. Desuden har katte ligesom os mennesker forskellig forbrænding, nogen har en høj og andre har en lav forbrænding.
Jeg havde en maine coon hun som virkede utrolig tynd selvom hun åd mange gange om dagen, men dyrlægen sagde at sådan skulle hun bare se ud for hun var sund og rask.
jan 2008
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
Er min kat undervægtig?