{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.030 visninger | Oprettet:

Ved ikke hvad jeg skal gøre/Han tisser inde. {{forumTopicSubject}}

Jeg har den mest vidunderlige kat - en kastrat på 2½ år. Dejlig kælen og bare helt i gennem lækker..

Men nu jeg jeg i 6 mdr døjet med at han tisser inde. han er indekat og VIL ikke ud... (er lidt bange for nyt - han har haft maaaaange muligheder)
Dyrlægen har tjekket ham og finder intet galt med ham - jeg har prøvet at sprøjte de steder han plejer tisse med eddike og en hjortetakssalt/vand blanding efter grundig afvaskning med rodalon...
Jeg har ikke skiftet foder men har prøvet med grus skift - det har ikke hjulpet...
Jeg giver snart op...
Jeg vil nødig lade ham aflive - han er jo så dejlig! Men mon han kan vendes af med det?

Hvad dælen skal jeg gøre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved ikke hvad jeg skal gøre/Han tisser inde.
  • #1   8. feb 2008 aflive fordi han tisse inde.. jamen det er da også retfærdigt... det kan jeg da godt se :-0

    har han lukket eller åben bakke


  • #2   8. feb 2008 Manne og Preben: Siger jo netop jeg helst ikke vil lade ham aflive - men det er eddermame frustrerende....

    Han har lukket lige nu - har også haft en åben...


  • #3   8. feb 2008 Manne - du vil måske hellere beholde katten og have hjemmet lugter af tis??

    Heidi - Jeg forstår så udemærket at du er frustreret, især når katten intet fejler, men blot er en kylling..
    - Jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre, alle mine katte har været lette at gøre renlige og nysgerrige for at komme ud..

    held og lykke =)


  • #4   8. feb 2008 Jeg overvejer at prøve med et nyt hjem - måske det vil hjælpe ham? Måske stresser han?
    Men hvem i alverden vil overtage en kat der pisser?
    Og helst vil jeg prøve ALLE råd og muligheder først!


  • #5   8. feb 2008 har du prøvet med de der dråbare du kan tillokke katten med du kan bruge feks på legetøj? og i kattebakkken?

  • #6   8. feb 2008 Nina og Baby: Det er en unode han har fået senere hen - han har været fin renlig før..

    Ja det er virkelig træls at komme hjem til et hjem der stinker af katte tis hele tiden smiley


  • #7   8. feb 2008 har han været renlig og er begynd at tisse.. hhmmmm så virker det underlig, er det kun når du ikke er hjemme han gør det, for det kan være en demonstation fordi du lader ham alene

  • #8   8. feb 2008 Manne:: Det er både når jeg er hjemme og når jeg er på arbejde....
    Har prøvet poly katte parfume uden effekt..
    Han tisser også i kattebakken.. men altså også på gulvet..

    Jeg er helt på bar bund efterhånden.. katten er en gåde?


  • #9   8. feb 2008 han er fra 05, så der burde ikke væe mere killingeunoder i ham..

    Jeg ved ikke hvor intilligente katte lige er på det punkt, eller om de kan demonstrere (min mjawer bare når hun er utilfreds)..?


  • #10   8. feb 2008 jeg vil foreslå en ekstra bkke, ikke alle katte ønsker at bimmelimme i en kasse hvor de også bummelummer.
    desuden ville jeg sætte en feliway op

    google feliway kat stikkontakt, så er der et link til dyrlægevagten og der kan du købe det, de fleste dyrlæger har det desuden også
    held og lykke


  • #11   8. feb 2008 Jeg prøver med en bakke mere og en feliway.. har brugt feliway før men måske jeg skal give det en chance mere smiley

  • #12   8. feb 2008 Hej Heidi...

    Jeg forstår bestemt godt at du er frustreret. Der er ikke noget værre end en uren kat. Jeg har selv Nakuru, som har været enorm urenlig. Han tissede i sengen og sofaen, men brugte også bakken. Han fejlede ikke noget...

    Men heldigvis er han stoppet med det. Nu bruger han kun bakken. Og jeg kan faktisk ikke sige, hvad der har gjort at han er stoppet. Men forstår godt din situation. Man elsker sin kat over alt på jorden, og er død træt af at ens hjem lugter af pis...

    Jeg ville så aldrig kunne være gået af med Nakuru, det elsker jeg ham for meget til.
    Jeg ved ikke, om du har prøvet med feliway, men ellers syntes jeg du skal prøve det. Det kan sagtens være at det kan hjælpe. Også selvfølgelig sørge for at bakken er ren hele tiden, men det lyder det nu også som om den er...

    Jeg håber virkelig at du finder en løsning på problemet. Held og lykke med det hele.


  • #13   8. feb 2008 Jeg kan godt forstå din frustration, har selv været udsat for at min ene kat sked ved siden af bakken, hver eneste dag/nat og jeg var meget tæt på at beslutte mig for aflivning. Heldigvis holdt det op igen efter tre ugers tid og det var da jeg satte en ekstra bakke op og satte noget der hvor den lavede.
    Min kat var så kun en 5-6 måneder gammel, så ved ikke om det har været noget killingerelateret.

    Men det eneste råd jeg næsten kan give dig er en ekstra bakke. Det plejer i hvert fald at hjælpe i de fleste tilfælde.

    Hvor tit sker det?

    Håber du finder en løsning.


  • Marina B
    Marina B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #14   8. feb 2008 Man kan gøre det at man starter "pottetræningen" forfra. Han skal i en periode gå i et mindre rum (helst uden gulvtæppe) hvor han føler sig tryg, med flere kattebakker (åbne) så han igen kan forbinde kattebakke/grus med urinering. Man kan så efterhånden fjerne bakkerne og begynde at lukke ham ud på større områder.

    Marina


  • #15   8. feb 2008 smid ham udenfor hver time

  • #16   8. feb 2008 Heidi,
    Jeg læste godt at dyrlægen har tjekket ham, men er det urinprøve, der er blevet tjekket?


  • #17   8. feb 2008 Er han kasteret ?

  • #18   8. feb 2008 Hov overså at du har skrevet at han er kastrat .

  • #19   8. feb 2008 Og Danni S, jeg håber sandelig ikke du mener det alvorligt.

  • #20   8. feb 2008 prøv at sprøjte med gå væk kat, du må ikke bruge rodelon osv har læst det bare gør det værre. eller så køb nogle feromoner har set hos min dyrlæge at man kan købe eller ting til at sætte i stik kontakten der så udgiver feromoner, hvilket skulle få katten til at slappe af og lade være med at urinere over det hele.

  • #21   8. feb 2008 Suk utrolig mange indlæg om de samme emner på 2 dage. Men ok hvis folk ikke gider læse svar i andres tråde med problemer der er ens så copy/paster vi da gerne smiley

    Din kat kan sagtens være stresset. Katte spreder deres duft i hjemmet for at berolige sig selv og det gør de bla. ved at urinere eller lægge afføring rundt omkring. Det er ikke for at genere eller straffe ejeren med for at berolige sig selv.

    Da det jo ikke er fysiologisk, vil jeg foreslå at du køber nogen Feliway (link fjernet) sætter op. De udsender beroligende feronomer. Jeg har fundet følgende fra www.felismir.dk som er en katteadfærdspsykolog.
    "Urenlighed
    Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området."
    Endvidere
    "Katte er meget territoriale - og tilføjelser til familien, vil sjældent blive opfattet af katten som noget positivt. Reelt set vil både nye kærester, babyer m.v som regel også betyde, at der bliver mindre overskud til katten - og det reagerer den naturligvis på. Hyppigt ved at markere med urin på kærestens ting, babyens ting eller ejerens ting"

    Her er også noget at læse om emnet:
    http://www.inges-kattehjem.dk/?Andre_adfaerdsproblemer#Urenlighed, http://www.bluewhite.dk/Tips/urenlighed.shtml

    I kan evt. kontakte en kattepsykolog. Jeg ved felismir tager 50 kr. for en tlf. konsultation.




  • Marina B
    Marina B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #22   8. feb 2008 Natascha F
    Såvidt jeg kan forstå er der ikke noget galt med katten andet end at han, uvis af hvilken grund, ikke vil bruge sin bakke. Det kan være stress, utryghed, en uheldig oplevelse mens han har været på bakken osv. Han er åbenbart en lidt forsigtig kat som ikke er til store udfordringer.
    De gange jeg har arbejdet med katte der har de problemer har jeg valgt at give katten trygge omgivelser ved at placere dem i et mindre rum og muligheden for at det at gå på bakken ikke bliver forbundet med noget farligt ved at bakken står lige for og er åben. Den samme teknik man bruger på små killinger der skal ja, "pottetrænes".

    Marina


  • #24   8. feb 2008 Ej sorry, det virker heller ikke, men prøv selv at søge på adfærdsproblemer på Kattens Værns hjemmeside.

  • #25   8. feb 2008 http://www.inges-kattehjem.dk og gå så under MISforståelser for oven, og til venstre kommer der en menu frem. Klik på adfærdsproblemer og vælg urenlighed.

    http://www.kattens-vaern.dk og i højre hjørne øverst kan man søge. Skriv urenlighed og søg. Der kommer et billede med flere ting man kan vælge. Nederst står adfærdsproblemer. Vælg denne.


  • #26   11. feb 2008 Marina: Jeg anede slet ikke du var herinde - Det er Lille Thomas det drejer sig om - ved ik om du husker ham, du havde ham inde som hittekat i 2006? Han er ellers blevet en helt fantastisk lille kat kan du tro smiley

    Tak for alle de gode råd og svar.

    Dyrlægen har tjekket en urinprøve ja. Det sker hver eneste dag, nogen gange flere gange.
    I morges startede han godt nok dagen på bakken smiley Det var helt rart at stå op til lyden af en skraben fra hans kattebakke hehe


Kommentér på:
Ved ikke hvad jeg skal gøre/Han tisser inde.

Annonce