650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Ferie? Hvad gør i? Kattesele? Ferie? Hvad gør i? Kattesele?

Heej, nu skal jeg have en ket her til aug. Men har lige 2 spørgsmål...

1) Nu bor jeg jo meget tæt på vejen og villie helst ikke lukke min kat ud alene, så jeg tænlte på at anskaffe mig en kattesele, så katten også kan komme ud og bruge sine sanser og se verden udenfor. Syntes i at det er syndt? Hvis ja - begrund.
Har i nogle forslag?
Hvad gør i?

2) Nu tager jeg også på ferie til bosnien om sommeren og tror ikke at det ville være smart at tage miné katte med, for der skal køres langt og der er også MEGET varmt, for ikke at tale om stress. Så jeg tænkte på at lade venner passe den, de ville selvf. få en dagsorden o.s.v.. Syntes i at det er en dårlig idé´? Hvis ja - begrund.
Har i nogle forslag?
Hvad gør i?

Venlig Hilsen
Enida

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie? Hvad gør i? Kattesele?
  • #1   10. feb 2008 Katteselen er en rigtig go idé...du skal bare huske at vænne katten til den lige fra starten af, med godbidder osv. så kan det nok komme til at gå (ingen garantier selvfølgelig). Meeen du skal nok ikke regne med at det er som at går tur med en hund...du kommer kun til at gå den vej som katten vil gå, hvis den overhovedet gider og gå.

Den med at få dine venner til at passe den, er helt klart den bedste løsning, især hvis katten er vænnet til dine venner fra starten af. Pensionater er sidste udvej.

• #2   10. feb 2008 Anette & Brian L

Ja, men nu er det jo også katten der får lov til at være ''boss'' med selen, ja mine venner bor tæt på og har selv katte, så tror nok at det ikke kommer til at være et problem.. smiley

• #3   10. feb 2008 Lis D

Kun en :), men den kommer først hjem i aug.

• #4   10. feb 2008 mine kommer ud engang i mellem med sele på. jeg har ikke haft problemer med at de vil ud. de ved godt at når selen kommer frem så skal de ud, hvis de vil.

• #5   10. feb 2008 Karina K

det lyder meget godt smiley

• #6   10. feb 2008 At passe kattene i hjemmet er helt klart den bedste løsning. Jeg ville ønske, vi kunne gøre det samme, men vores er nødt til at komme på pension. Jeg vil så skynde mig at sige, at jeg KUN har haft 100% positive oplevelser med de pensioner, vi har benyttet. Faktisk tror jeg hele pension-situationen er værre for mig end det er for kattene smiley

• #7   10. feb 2008 vil give Lis D helt ret i det med katteselen. har selv 2 der er inde. og de har ikke været ude. da jeg synes det er lidt synd at tage dem ud for så at tage dem ind igen hvor de måske gerne vil ud når de ikke kan komme det.

synes det er en god ide at lade missen være hjemme imens du er på ferie.

• #8   10. feb 2008 Men vil da råde dig til hvis du evt kunne. så måske at få 2 misser. så de har selskab når de skal være alene.

• #9   10. feb 2008 Cheanne E

Det kan vi ikke smiley Må ikke.. Men nu får den ko også meget op´mærksomhed

• #10   10. feb 2008 Ko?

• #11   11. feb 2008 Cheanne E

Hovsa, mente jo

• #12   11. feb 2008 Ja. hvor lang tid er du er væk om sommeren.

• #13   11. feb 2008 Cheanne E

ca. 3 uger..

• #14   11. feb 2008 Okey. men hvordan havde du så tænkt dig at dine venner skulle passe katten.

• #15   11. feb 2008 Cheanne E

de tager ikke på sommerferie. P.G.A job ( de er begge voksne, mors venner)
    Jeg syntes at det er synd at have sådan et job uden sommerferie.. smiley

• #16   11. feb 2008 Ehm, hvis du ikke har nogen kat endnu, hvad så med den du oprettede igår som var din?

• #17   11. feb 2008 *Zabrina..*: Hun har jo skrevet at det er en venindes?

Enida: Jeg har rigtig gode erfaringer med at gå med mine katte i sele ude i haven! Giv den selen på inde i stuen og lad den rende rundt med den på så den vænner sig til fornemmelsen af at have sele på. Mine katte elsker det, men ved også at uden sele ingen tur udenfor. Hvis jeg åbner havedøren farer de heller ikke ud, de går hen og snuser og venter på selen, men jeg har aldrig haft problemer med at de er hysteriske for at komme ud.

• #18   11. feb 2008 Camilla H

Det lyder meget godt, for jeg er nemlig nervøs for det med 'hysterikken'

• #19   11. feb 2008 * Zabrina Nye billeder af Johnson *

Jeg har skrevet at det ikke er min kat men at jeg får en i aug.

Og det du skriver har intet med det her at gøre.

• #20   11. feb 2008 Lis D

Jeg får jo katten efter sommerferie, men jeg skal jo også være sikker på til næste år, så jeg ved om der er iorden at anskaffe sig en kat.

• #21   11. feb 2008 Camilla H - nej det er ikke den. det var en hun oprettede igår, en huskat.

Enida - og nej, det skrev du ikke. Du skrev at du ville tage flere billeder på tirsdag/onsdag når du havde mulighed for det, du skrev det var din egen kat, og du gav da også en beskrivelse af dens temperament og opførsel.

Men du har ret.. Det var OT.. Jeg undrer mig bare en hel del, da billederne du oprettede katten med igår, var taget af en skærm.

• #22   11. feb 2008 * Zabrina Nye billeder af Johnson *

Ja. de var fra en skærm ( whatever )
    Og der har hele tiden stået at det IKKE var min kat.
    Det med huskatten fandt jeg ud af at den var maine coon så jeg satte den der under istedet for huskat. Var der andet? Og hvis du ikke tror mig så må du jo lade være.. For jeg syntes alt i alt at det er et lorte skænderi der er begyndt bare fordi du troede at katten var min, eller hvad du nu troede:..?

• #23   11. feb 2008 Natascha F

Nope? er du sikker på det? For har altså ikke haft andre...

• #24   11. feb 2008 Natascha F

NÅ!!! Det kan være at det var min veninde! for som der står som kommentar nummer 1 er at jeg deler bruger. Og det var også den kat HUN slettede.

-Jeg ved sq ik om du er dum smiley
    Og dette indlæg er om ferier / seler
    Ikke om at du tror at jeg lyver og hvis det er du tror det så er det faneme din egen skyld for det rager mig ikke en skid!! Og gider du så godt lade mig være i fred nu?

TIL JER ANDRE : UNDSKYLD SPROGET

• #25   11. feb 2008 Nej det stod der ikke ved huskatten igår. Jeg har selv en mco, og jeg kan TYDELIGT (hvilket alle kan) se forskel på en mco og en huskat.
    Og nej, jeg tror dig ikke, jeg så det selv med mine egne øjne.. Vi skrev jo selv sammen igår over pb.

• #26   11. feb 2008 Ikke for noget men jeg var først på klokken 21 tiden igår? så hvordan kan du stå og sige sådan noget?

Og jeg ANER ikke hvilken kan du taler om-

-er det for at virke sej?
    -er det for at gi' mig skylden?
    -er det for at få opmærksomhed?

• #27   11. feb 2008 Natascha F

selvf. sætter jeg dig på filter! tror du virkelig at jeg gider skændtes over noget som jeg ik' har gjordt!!

• #28   11. feb 2008 Enida S,
    Nogle katte kan have glæde af at komme ud i sele, andre katte vil det være meget synd for.
    Jeg er sikker på, at enhver kat vil opleve det som meget utrygt at skulle gå tur på fortovet, så det vil jeg bestemt fraråde. Men jeg tror gerne, at nogle (ikke alle) katte har glæde af at komme ud i snor, hvis der er et grønt område lige udenfor.
    Det jeg selv har gjort er at hegne min have ind. Og det er en løsning jeg godt kan anbefale enhver, der har mulighed for det.

Katte vil nok helst være hjemme, mens ejere er på ferie. Det er da dejligt, at du kender nogle mennesker der vil passe din kat. Lad dem komme på besøg et par gange før ferien, så katten kender dem lidt på forhånd. At tage en kat med på ferie til Bosnien, puha, det synes jeg er en særdeles dårlig ide.

• #29   11. feb 2008 Natascha F

Hun siger at hun slettedd den 1 time efter. Og at hun ik skrev med nogen.

• #30   11. feb 2008 Jeg har altså alle de privat beskeder jeg skrev med dig (eller din såkaldte veninde) endnu.

• #31   11. feb 2008 tinka D

tak:) endelig et svar til selve indlæget! Tror at du har ret!

• #32   11. feb 2008 * Zabrina Nye billeder af Johnson *
    Jeg har intet!

• #33   11. feb 2008 Nå men det er vi så et par andre der har.

• #34   11. feb 2008 Er det ikke fuldstændig ligegyldigt med løgn eller ikke løgn?
    Tråden handler om noget som flere kunne få gavn af at høre mere om...Jeres diskussioner om hvorvidt nogen har sagt noget forkert kan i sende pb'er til hinanden om..Vi er jo kommet fuldstændig væk fra emnet her!

• #35   11. feb 2008 Som Anette og Brian L siger, så lad dog være med at bitche over sådan en ligegyldig ting - Enida S har oprettet et meget brugbart emne, så kan I ikke holde jer til det eller lade være med at skrive?!

• #36   11. feb 2008 Fordi vi interesserer os for emnet, det har du måske ikke lagt mærke til?!

Kommentér på:
Ferie? Hvad gør i? Kattesele?

Annonce