{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Reaktion efter vaccine {{forumTopicSubject}}

Vores nye killing Dexter fik i onsdags som første vaccine, Purewax RCPCh. Bagefter var han lidt mere træt men det var faktisk næsten ingenting.

Det først nu. Synes egentlig i går han sov mere ens han plejer men han havde også perioder hvor han legede. Men det var bare der jeg begyndte tænke over det. Her til morgen opdager jeg han halter på hans ene forben. Læste tilfældigvis igår om andre der havde oplevet halthed efter vaccine men hvad tænker i?
Kan det være vaccine når han fik den i onsdags?
Noget jeg kan gøre for ham?
Skal jeg bede om en anden vaccine når han skal re-vaccineres om 4 uger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reaktion efter vaccine
  • #1   8. sep 2019 PureVax er en levende vaccine. Katten har tegn på limping calici. Det går over.
    Næste gang, katten skal vaccineres, bed dyrlægen bruge en dræbt vaccine, så katten undgår reaktion.


  • #2   8. sep 2019 Har lige taget hans temperatur og den siger 39,5

  • #3   8. sep 2019 Hvis det er Calici som dkkorat skriver, så er det en slags influenza og det kan godt give feber.
    MEN: Herhjemme har jeg en der om ingen omstændigheder vil have taget temperatur, så han stresser så meget så temperaturen faktisk stiger.

    Er du det fjerneste i tvivl, så ring til den vagthavende. Det koster jo ikke noget hvis det ikke udløser en konsultation smiley


  • #4   8. sep 2019 Dexter var egentlig ret rolig omkring at få taget temperatur, så tror ikke den er steget yderligere af det men han synes da heller ikke det var rart så skal ikke kunne sige det.

    Jeg ringede lige til dyrlæge, mest med hensyn til feberen om han skulle have noget febernedsættende. Jeg skulle holde øje med ham og han måtte ikke blive dvask og temperaturen ikke stige. Sker en af disse skulle han kigges på Hun troede i øvrigt ikke rigtig på det var pga af vaccine når der gået så mange dage .Men jeg tror nu stadig på det godt kan være den.

    Heldigvis vil han stadig gerne spise, men da jeg ikke har set ham drikke vand gav jeg ham lidt i munden med en sprøjte. Han sover mest, og har ikke leget ret meget i dag.


  • #5   8. sep 2019 Jamen så må vi håbe, at han ikke bliver apatisk og bare ligger uinteresseret hen, for så er det afsted.
    God bedring med ham smiley


  • #6   8. sep 2019 Ja, holder tæt øje med ham. Indtil videre er det bare det samme, men i det mindste ikke værre. Og mange tak smiley

  • #7   8. sep 2019 Temperaturen og poten er stadig den samme, men han har ligget og sovet hele dagen, kun afbrudt af at spise og drikke. Men det gør han tilgengæld stadig fint selv, selvom det nok ikke bliver til helt så meget som han plejer og jeg supplere med vand i sprøjte for en sikkerheds skyld nu han har feber. Men selvom han sover er det ikke sådan at han er apatisk. I morges lavede han på begge dele på kattebakken, men er ret sikker på han ikke har været der siden. Det skal han vel gerne snart gøre igen?

  • #8   8. sep 2019 Når katten spiser og drikker selv, så behøver du ikke at sprøjte vand i munden.
    Når den har været på bakken og ikke spist ret meget, så synes jeg da godt at der må gå til i morgen tidlig inden han har besørget.
    Når det er sagt, vil jeg anbefale at du får en tid hos dyrlægen hvis han stadig har det dårligt i morgen.


  • #9   8. sep 2019 jeg ville nok få ham tjekket i morgen. Han er for lille til at være syg i flere dage

    det er ikke sikkert at det lige er vaccinen som gør det
    jeg har nemlig flere gange haft katte som er blevet syge efter et besøg hos dyrlægen. Og det har oftes været influenzaen. Og det har ikke været den årsag de har været hos dyrlægen i første omgang. har lige haft to katte afsted her i foråret, et problem med ørerne og det endte med at begge katte + nogle af de andre blev totalt snottet.

    jeg har en mistanke om at det er fordi de stresser over at komme et nyt sted hen. dyrlægen er jo ikke altid et spændende sted at være. de bliver oftes stukket

    men det skal siges at jeg har oplevet at der har været bivirkninger efter vacciner da jeg var på kv

    men god bedring til det bette pus


  • #10   9. sep 2019 Tak for det Anja. smiley

    Desværre så har han ikke fået det bedre i dag, jo han halter ikke lige så meget på sit forben men feberen svinger mellem 39,5 og 39,7 så har en tid hos dyrlæge her kl. 10.
    Heldigvis ser hans øjne og næse fin ud indtil videre og vil stadig gerne spise og drikke lidt selv.
    Det heller ikke første gang jeg oplever sygdom efter dyrlæge besøg og efter vaccine dykker deres immunforsvar vel også.
    Må se hvad dyrlægen siger..


  • #11   9. sep 2019 god bedring med ham

    alt over 39 er feber hos en kat
    og bør altid lige tjekkes


  • #12   9. sep 2019 Dyrlæge mente det sandsynligvis var katteinfluenza i mild form. Der som sagt ikke noget med øjne og næse der løber, men han var lidt rød oppe i svælget og tungen var også en lille smule ramt. Plus den ene lymfekirtel på højre side var hævet men meget lidt. Ja og så som sagt feber.. Han halter ikke mere men han pev på alle ben da hun stræk dem ud. Så om han er øm eller bare ikke kunne li det er jo svært at sige.

    Han fik noget smertestillende, og har også fået Metacam hjem til de næste dage. Han har siden styrtet rundt og leget med vores anden hankat, så det smertestillende har vidst gjort ham godt.


  • #13   9. sep 2019 ja så er der gang i den igen
    godt han fik lidt behandling


  • #14   9. sep 2019 Dejligt at han har fået det lidt bedre.
    Ikke for at skræmme dig, men katteinfluenza smitter som bare pokker, så hvis den anden begynder at nyse i vilden sky, så ha også lige et øje på den.


  • #15   9. sep 2019 Ja har godt læst det og krydser alt hvad jeg har for han ikke får smittet videre - Vi har 2 andre katte på 1,5 og 8 år. Dog er de vaccineret så håber da de går fri..

  • #16   11. sep 2019 Han er heldigvis helt frisk igen.. Har ingen feber i dag og i fuld spring som vi kender ham. smiley

  • #17   11. sep 2019 rigtig dejligt at hører smiley

  • #18   12. sep 2019 mange bliver slatne af dræbt vaccine

    Vil helt klart undgå CH delen - den bliver mange dårlige af. Chlamydia ses stort set ikke i dag - så ingen grund ...


  • #19   12. sep 2019 Lis- Hvilken vaccine vil du så anbefale, hvad hedder den? Er det stadig Purewax uden CH delen?
    Selvom jeg aldrig med sikkerhed fandt ud af om det var reaktion på vaccinen der gjorde ham syg så tænker jeg at jeg om alle omstændigheder beder om noget andet her næste gang når han skal re-vaccineres.


  • #20   12. sep 2019 i øvrigt er Calicidelen dræbt, øvrige komponenter levende svækket

  • #21   12. sep 2019 Aldrig oplevet problemer med Purevax RCP - og bedre effekt at vaccine to læner sig op ad den første

    Han kan jo også have haft en snert af virus der brød ud ved stress osv


Kommentér på:
Reaktion efter vaccine

Annonce