1.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Kattemadsbudget Kattemadsbudget

Fik et kæmpe chok i dag. I dag var nemlig dagen hvor vi fik sat pris på vores kattemadsforbrug pr. mdr her i husstanden.
Vi køber 10 kg kattefoder HVER måned. smiley 519 kr koster det nu efter Royal Canin har sat deres foder yderligere 10% op i pris.
Vores katte har frit adgang til deres foder, og der er ingen af dem der er overvægtige. Ja, de spiser meget, men de er jo sultne og brænder det også af igen. Derfor vil vi ikke tillade os at sætte deres forbrug af mad ned, eller kun fodre dem eksempelvis en eller to gange om dagen.

Fik simpelthen sådan et chok. *GG* Jeg vidste da godt at foderet var dyrt, men jeg var faktisk ikke klar over at vi køber 10 KG foder HVER måned, og dermed bruger 519 kr fast kun på foder. smiley
Det er helt mærkeligt at få sat pris på. Så nu kan vi simpelthen tilskrive 500 kr fast til det månedlige budget - kun som kattefoder (ingen grus og ingen godbidder).

Hvor meget bruger I andre på foder om mdr, og hvor mange katte har I?

Vi har 3 stks norske skovkatte og hannerne ÆDER. *GG*

Mange varme hilsner her i kulden fra en lettere chokeret Camilla

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattemadsbudget
  • #1   25. feb 2008 jeg bruger 50-60 kg hver måned, til 23 katte, dog er der en del der "fangermus" udenfor.....

• #2   25. feb 2008 Hvor mange katte er det til Birgitte? Bare sådan ca., da killinger jo kun er for perioder af gangen. :0)

• #3   25. feb 2008 Jamen Natascha..Du har jo 3 katte? Har de så foderbegrænsning på?
    I gennemsnit pr. mdr spiser de så 1,1 kg hver! Det er jo ingenting sammenlignet med mine monsterspisere herhjemme!! smiley

Bente, dine spiser i gennemsnit 2,6 kg foder hver pr. mdr.
    Mine spiser 3.3 kg hver! Altså er mine bare de vilde grovædere, eller hvordan ser det lige ud? *GG*

• #4   25. feb 2008 Og Birgitte, hvis vi omregner dine killinger til voksne (*GG*) og lader 8 killinger tælle for lad os sige 3 voksne katte, så spiser dine katte hver 2 kg foder om mdr. Det er stadig 1.3 kg mindre end mine.
    Ej, jeg sidder her med underkæben langt nede af brystet. *GG* Hvordan kan det passe?

• #5   25. feb 2008 Haneben.. Det glæder mig at jeg ikke er den enste der køber så meget foder.. jeg køber også omkring 150 dåsefoder.. fra hill's

• #6   25. feb 2008 Hvor mange katte er det så du køber foder til, Hanne? :0)
    Samme antal som Bente, eller er jeg heldig og det er færre katte, der bare er skrupsultne? ;0)

• #7   25. feb 2008 her fodrer jeg også med lidt andet, daggamle kyller, hakke okse, kylling, fiskefilet, posemad, fløde eller rejer.....der gives "andet" 1 gang om dagen, dog er det ikke alle der deltager, jeg har katte der ikke vil have andet, end ikke fløde. mine har også mad ad libitum

• #8   25. feb 2008 jeg bruger sanabell som kan købes på udstillingrne og det koster 230-360kr for 10 kg.

• #9   25. feb 2008 Camilla C... Her er pt 27 katte. nogen af dem er dog killinger...og så er der et par ungdyr...

• #10   25. feb 2008 vi bruger ca 400 kr om mdr til vores 2 misser,
    vi gir knap 340 kr for 5 kg hills m/d hos dyrlægen som er dte eneste foder daffy må få, derudover kommer lidt vådkost osse fra dyrlægen ca 1 gang om ugen

• #12   25. feb 2008 Helene A: 10 kg på 5-6 mdr... og du har 2 katte... det lyder vildt.

Mine 3 katte spiser ca 15 kg på 1½-2 mdr og de får lidt paté eller tun en sjælden gangn ud over.

• #13   25. feb 2008 Her i huset spiser mine 5 stk katte ca. 10 kg foder fra Royal canin om måneden, som jeg kan læse koster 519 kr.

Herudover får de hver aften en portion vådmad hver fra hill´s eller Feline Porta 21. Jeg vil tro, at vi bruger ca. 300 kr på vådmad om måneden.

• #14   25. feb 2008 vi køber 5kg mad til hver af vores to katte ca 4. måned til 450-500kr pr pose...

vi bruger vel ca 250kr om måneden på mad sammenlagt smiley

• #15   25. feb 2008 Vi bruger ca. 8-9 kg tørfoder om måneden til vores 4 katte. Herudover får de lidt vådfoder, kylling, fisk eller andet hver dag og lidt kosttilskud. Jeg tror, vi bruger for omkring de 800 kr. pr. måned til det.

• #16   25. feb 2008 ups May-Britt S.... Kosttilskud, ja det bruger vi også. Jeg vil estimere en månedlig udgift til kattemad inklusiv kosttilskud her i huset beløber sig til 1000 kr.

• #17   25. feb 2008 Mine 8 spiser ca. 13,5 kg foder om måneden.

Jeg køber RC light foder og giver en begrænset mængde 2 gange om dagen.

Har før haft mad stående frit hele dagen og fyldt på, når skålene var ved at være tomme, men det har de største af dem udnyttet til at overæde...

• #18   25. feb 2008 Jeg synes, det er svært at sætte beløb på. Så køber jeg lige 24 store dåser Feline Porta på en udstilling - ja, det var juleudstillingen og der er da nogle dåser tilbage, men det er jo pga. den kogte kylling, torskerogn, kyllinge- og svinelever, de 12 små dåser almo nature, utallige poser Hills' vådfoder og det sidste hit: makrel i tomat :), der er røget ned i mellemtiden. Tørfoder..... hmmm - jeg købte 10 kg. Hills voksenfoder i sommer. Den er først spist færdig for nylig, men det er jo fordi jeg også købte 10 kg killingefoder - og på grund af alle de prøveposer, man får på udstilling og så har jeg også vundet lidt hist og pist.

Såååeeee - mine 3 burmesere får mad hver dag (tørfoder fremme 24/7 og vådfoder én gang om dagen) og jeg smider sjældent noget ud, men det er dælme svært at regne et budget ud smiley

Hvis man vil spare, kan kogt kylling for øvrigt gøres for ca. 1 kr. pr. kat pr. dag (når det vel at mærke gives som tilskud).

• #20   25. feb 2008 Hmm 5 kg Olivers ca hver 1½ måned. Dertil kommer div. godbidder, råt kød, dåser osv. Men det er sgu svært at sætte pris på smiley

• #21   25. feb 2008 jeg blev helt bekymret da jeg læste hvor meget andres katte spiste, så kom jeg til helene a pyha.
    Jeg købte10 kg rc kitten midt i november da jeg fik hende hjem og det er ikke væk endnu, det skal dig siges at jeg så har brugt 4 poser af de små som er med i killingepakker.
    Jeg har også altid mad stående fremme.
    Ang. kattegrus er jeg også begyndt at bruge det extreme classic der har jeg købt 2 poser i den tid jeg har haft hende. I starten havde jeg nogle mærkelige pæastikkugler som skulle holde en mdr men allerede efter en lille uge stank det så frygtelig at jeg købte det andet.
    Jeg snytes også det er svært at gøre op i penge, men det koster jo det hele.
    Fleur vil ikke have nadet jeg havde noget hills ad det ville hun ikke have.

• #22   26. feb 2008 Camilla G, Dividér beløbet, så du får udgiften pr. kat, så virker det ikke så vildt dyrt.

Mine to katte tømmer en 10 kilos pose (Hills el. RC) på to måneder. Dertil det løse (små poser med andre tørfodervarianter, vådpose-whiskas, fersk laks, mm.). Har ført regnskab som viste cirka 350 pr. md. Altså 175 kroner pr kat. Det synes jeg ikke er så galt. Men med de seneste prisstigninger bliver det så lidt dyrere fremover, kan jeg forstå.
    Udgifterne til kattegrus har jeg derimod været lettere rystet over at regne på.

• #23   26. feb 2008 vil tro vi bruger ca. 25 kg hills/specific på ca. 2 mdr., måske 2½ md. til 5 katte, og de får rationeret foderet.

• #25   27. feb 2008 Haha, jeg troede lige at Pia **CroffCats** katte var monsterædere. Men man skal jo huske at dividere.

Kommentér på:
Kattemadsbudget

Annonce