Det perfekte kattegrus???? Det perfekte kattegrus????
Hejsa
Jeg vil gerne bede om hjælp til at finde det helt rigtige kattegrus, jeg bor i en lille lejlighed (54 kvm) og kattebakken står på et mikro-badeværelse, så for at undgå lugt ogt undgå at der kommer alt for meget grus ud i hele lejligheden, kunne jeg godt tænke mig at hører om der er noget kattegrus som er super til at holde på lugten (jeg mener så man virkelig ikke kan lugte det før det skal skiftes, det er en kattebakke med filter) samt at man ikke føler man render rundt på en gårdsplads med grus hver gang man går ud på badeværelset.
Jeg har væet inde på www.tænk.dk og kan se at der er et der hedder cats' Best ökoPluds men de har jo kun testet nogle få af de mange produkter der findes, og det kunne ske at der var nogen som kendte noget der som sagt bare var super godt til at holde på lugt og som ikke hænger fast i missens poter. (har kun en lille mis)
På forhånd tak
nov 2007
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 3
Jeg bruger noget som hedder Eurolitter. det fås hos petworld, og er suverent. Det er drøj i brug og lugter af babypuder. vi har to misser og vores missetoilet står i forgangen og folk kan ikke lugte vi har kat. Det koster 99kr for 16L i petworld. kan varmt anbefales.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 184
Vi bruger simpelthen noget af det billigste.... Vi bruger ganske almindelige træflakes, som f.eks. kan købes i løvbjerg til 20 kr for 10 kg, så det er til at overkomme
Jeg synes det er enormt godt til at tage lugten, taget i betragtning af at vi har 4 små børn
Og det hænger heller ikke fast i deres små poter...
Skulle det ske at de små sparker det udenfor bakken, så er det ikke som at gå på en grusvej, da det jo er træ og det bare bliver gennemblødt, er er supernemt at fjerne med en skovl eller et stykke toiletpapir
De erfaringer vi har med dette grus, er super... Kan ikke sige noget negativt om det...
Synes da bare at du skal prøve det, det koster jo heller ikke alverden
Det er lige til at overkomme
Håber dette var til gavn
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 59
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 21
Det er det eneste vi har prøvet der er helt lygtfri, koster ca 60 kr. for en pose, og forhandles i SuperBest.
(link fjernet)
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Det er krystaller der opsuger lugten og opbevarer den i kernen. Er rigtig godt til at tage lugten, ingen kan lugte vi har to katte. og så er det dejlig nemt at skifte osv da det er store krystaller.
Vær dog opmærksom på at nogle katte ikke kan lide at gå på bakken i de krystaller (har jeg dog ikke selv oplevet) og at andre katte tror det er legetøj og kommer dem i munden...så fungerer de ligesom de kinesiske chips man kan få, det klistrer sig fast på tungen, eller i værste tilfælde i halsen. har mine dog aldrig rodet sig d i, de ved det er toilettet og ikk andet..
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 360
hedder vist fresh and easy,
der er en anden debat herinde om det sammme den er vist et par dage gammel, mere hvis du kunne finde den, der er også masser der har skrevet på mht kattegrus
mvh jannie
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 100
Vi bruger EverClean, extreme classic. Meget godt, klumper rigtig godt- lugter ikke og støver slet ikke:-)
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 81
Jeg har altid brugt Extreme Classic, og synes at det var det eneste der fungerede godt. Selvom jeg godt nok var rimelig træt af alt det der sand over alt.
Da vi hentede vores Balineser i Sverige, brugte de træpiller, og da katten nægtede at bruge andet, måtte vi ud og købe en sæk træpiller. Jeg var af den tro, at det var da noget lort at bruge, men jeg må krybe til korset og sige, at det er det eneste jeg bruger nu. Det er HELT SUVERENT!!!! Det hverken lugter eller sviner. Lorten tager jeg med en ose hver gang de har skidt, ellers tømmer jeg hele bakken ca. hver 14. dag, og det eneste det lugter af er savsmuld!!! Det er VILDT BILLIGT og sindsygt godt! Jeg kommer ALDRIG til at bruge andet kattegrus igen.
Ulempen ved det er, at det er så anderledes et "grus", at man ikke bare kan skifte direkte over, men skal i overgangspasen have 2 bakker stående eller blande i efterhånden.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve det
feb 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 23
Det perfekte kattegrus????