{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Bjarke S
Bjarke S
Tilmeldt:
20. sep 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Vægt 12 ugers Maine Coon/Ragdoll killing {{forumTopicSubject}}

Hej, min veninde har fået en 12 ugers Maine Coon/Ragdoll killing, og kunne godt tænke mig at høre om nogen kender til en tabel med normalvægte for killinger....?

Hun er sund og rask og har super-travlt med at være killing, så alt er som sådan normalt, men hun er lidt lille i det....
-Hun har haft noget tynd afføring i nogle dage, og har ikke taget på, så derfor vil vi gerne have en reference at gå ud fra....

Mvh Bjarke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt 12 ugers Maine Coon/Ragdoll killing
  • #1   21. sep 2019 Det er lige så individuelt med vægten hos killinger, som det er med mennesker og især hos blandinger, da man aldrig ved, hvilken race der vil være den dominerende. Men generelt bør en killing på 12 uger af større racer veje mindst 1600 gram.

    En killing på 12 uger må ikke have tynd mave. De dehydrerer meget hurtigt.

    Hvorfor er den kommet så tidligt hjemmefra?

    Hun har forhåbentlig ikke betalt penge for en syg kat?


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #2   21. sep 2019 Der er mange årsager til tynd mave.
    er den vaccineret ?ormebehandlet ?
    husk ikke noget foderskift lige efter flytning,giv kun vante foder i starten.
    killinger dehydrerer hurtigt,så jeg ville nok begynde med noget skånekost til maven er iorden, udkogt ris med kylling er rigtigt godt.
    husk det skal være alm ris,ikke parboiled.
    gennemsnits vægt er 100 g om ugen til 12 uger +100 =1300 g ca 12 ugers killing.
    men vigtigt at få styr på den tynde mave.


  • #3   21. sep 2019 Ragdoll-killinger vejer typisk mellem 1300 - 1600 gram ved 12 uger.
    Nogen større. Nogen mindre.

    Du kan afhjælpe dårlig mave med RC-Gastro foder. Det stabilisere maven smiley


  • #4   22. sep 2019 Min mco dreng vejede 2,4kg som 14 uger gammel, da jeg fik ham hjem, de 2 uger ekstra giver meget både i vægt og modning af killingen.

    Jeg ville altid kontakte dyrlægen, hvis jeg lige havde fået en killing og den fik dårlig mave.
    Jo det kan være stres og et foder skifte, som jeg aldrig kan anbefale samtidig med flytning,, med dyrlæge er mit bedste bud, både for killingen, opdrætteren og dig.


  • #5   22. sep 2019 Hankatte vejer også en del mere. Her vejer en hankilling typisk 1800-2000 gram med 12 uger. smiley

  • Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   26. sep 2019 Hej, og undskyld allesammen at jeg ikke er vendt tilbage, men jeg har haft kul på den sidste uges tid....

    Hun kom til dyrlægen og vi fik en Zoolac og noget "Royal Canin Ingestive" (< tror jeg det var....) med hjem, og det hjalp ret hurtigt, men da afføringen efter en tre dage var ret normal, så stoppede vi med Zoolac' en (< nærmere bestemt efter 5 dage, hun fik lige et par dage ekstra), men den tynde afføring er så kommet igen.
    -Så vi skal have fundet ud af hvad vi gør nu (< hun er tilbage på Zoolac og "ingestive foder", men vi skal have fundet ud af hvad årsagen til den tynde mave er...).

    Til #1: Hun var 12 uger da min veninde fik hende, så ikke noget der, og hvis hun har eenelleranden sygdom, så er det noget vi skal have bugt med, på den ene eller den anden måde....

    I den forbindelse, er der nogen der ved om hun tager skade af at være på Zoolac igennem længere tid, eventuelt livslangt, om det forstyrrer hendes indre kemi, eller om det bare er en slags "yougurt" som ingen skade gør....?


    #2: Hun er både ormebehandlet og vaccineret, og har fået den samme mad som hun fik "hjemme"....

    Har en mistanke om at hun har noget overfølsomhed for den foder hun fik hjemme (< syntes egentlig at have bemærket at hun havde en lidt snavset numse de par gange vi var der og besøgte hende, inden vi fik hende med hjem...), og måske tørfoder generelt.

    Du omtaler udkogt ris med kylling som "skånekost", hvad gør at dette er skånsomt (< jeg anfægter iøvrigt ikke at det er som du siger, men vil bare gerne forstå lidt dybere)....?


    #3: Hun er som sagt en blanding af Ragdoll og Maine coon, ansigt og ben er ret meget MC, men i "statur hen over ryggen" synes jeg hun minder lidt om Ragdoll, ie. ret spinkel i det....


    Tak til Alle, og hvis nogen føler at de har noget at byde ind med, så hold Jer endelig ikke tilbage....

    Bjarke


  • #7   26. sep 2019 Få hende tjekket for tarmparasitter.

  • Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #8   26. sep 2019 Glemte at sige at det der "ingestive foder" var vådfoder, og #3, har du andre ideer til hvad man kan give hende af alternativ mad, tænker at det er smart at give hendes mave noget solidt at arbejde med....?

  • #9   26. sep 2019 Vådfoder er generelt bedre end tørfoder, selvom mange mener det modsatte. Det omtalte vådfoder kan også fås som tørfoder. smiley

  • #10   26. sep 2019 Nej mit eneste bud er Gastro.
    Jeg havde en kat med dårlig mave i næsten et halvt år. Han var ved dyrlægen af flere omgange. Og til sidst kunne de ikke gøre mere for ham. Så fandt vi Gastro og det lever han så på nu.
    Skifter vi så er vi tilbage på dårlig mave. Så han lever sit liv på Gastro.
    For os var det en mirakel-kur smiley


  • Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #12   27. sep 2019 # 10, det er jeg virkelig glad for at høre, hár tænkt tanken at lille Pjuske kan være borte om et halvt år, og det ville være sååååååå forfærdeligt, og jeg tror seriøst ikke min veninde ville overleve det....

    Jeg har iøvrigt lige snakket med en dyrlæge, og hun siger at katten kan sagtens få Zoolac resten af livet, det er nærmest som yougurt/A38 for os, så det er ikke noget problem....
    -Og det hjalp meget på hendes mave, så det er måske rart for dig at vide....?

    Nedenfor er Pjuske, lige vågnet og med morgenhår og -øjne....:


    profilbillede
Kommentér på:
Vægt 12 ugers Maine Coon/Ragdoll killing

Annonce