{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.426 visninger | Oprettet:

Vægt på 12 ugers killing {{forumTopicSubject}}

Vi har lige hentet vores lille birma dreng hjem, men synes godt nok han er bette.... Han vejer ca 1 kg. Og føles lidt tynd (man kan mærke knoglerne) Vi har i forvejen en pige på 14 uger, og hun er dobbel så stor som ham. Vi fodre med Royal Canin killinge foder og de får tun ved siden af. Hvad er godt til at "fede" en killing op med? Og burde han ikke veje lidt mere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt på 12 ugers killing
  • #1   20. sep 2009 Fik du en sundhdsattest med fra dyrlægen at han var ok?

    Nu ved jeg ikke hvad en Brima skal veje - mine abyer vejer normalt 12 uger gamle mellem 1000 og 1200 gram - de er forholdsvis små katte


  • #2   20. sep 2009 En drengebirma syntes jeg minimum skal veje 14-1500 gram som 12 ugers. Mine drenge vejer gerne 16-1900 gram når de flyver fra reden som 12 ugers. I må kræse godt for ham med foder, kylling, fisk, kvali dåsemad, kaffeføde osv. er hans mave ok eller har han haft problemer i opvæksten ?

  • #3   21. sep 2009 Det er bedre med et godt nærende vådfoder end tun, da for meget tun kan være skadeligt p.g.a. tungmetaller :o)

  • #4   21. sep 2009 Han mave fungerer fint. Han er blevet dyrelæge tjekket og der var ingen bemærkninger. Så vil jeg da skynde mig ud og købe noget godt mad til ham så vi kan få ham fedet godt op. Stakkels lille mis... Synes engentlig det er lidt sært han er så lille når han kommer fra en opdrætter. Burde han så ikke være helt ok? De andre killinger var nemlig heller ikke større

  • #5   21. sep 2009 Han er mindre end hvad jeg ville forvente af en 12 ugers killing, hvis I ikke har fået oplyst, at de har været syge eller i dårlig trivsel, så synes jeg nok han er lidt lille. Sørg for at han har fri adgang til et premium tørkostprodukt til killinger, fx. Babycat, Hills Kitten etc.

    Han kan derudover også med fordel fodres med kvalitets vådfoder (Felina Porta, Cosma, Applaws), kylling og andre små godbidder af kød, så han har i hvert fald optimal mulighed for at tage på. Det kan være han bare er lidt mindre i størrelse, der spiller killingernes forældres størrelse også en rolle, men han må ikke være decideret tynd at mærke på.

    KH

    Sofie


  • #6   21. sep 2009 De har ikke været syge. Det har vi hvert fald ikke fået af vide. Hans far en er en stor kat. Moren var også lidt tynd, men vi fik af vide det var pga amningen. De har frisk mad stående hele tiden. Han føles lidt tynd, man kan nemt mærke hans knogler. Håber vi huritig kan få ham fedet op.

  • #7   21. sep 2009 Det er rigtigt at hunkatten som regel bliver lidt udmagret af at have killinger, så det er helt normalt. Hvis han ellers er frisk og legesyg, så ville jeg ikke bekymre mig, men bare sørge for at give ham vådfoder en gang dagligt oveni det foder I har stående fremme, og holde øje med at han tager på.

  • #8   21. sep 2009 Han er MEGET frisk. Han lege lige så snart han vågner. Han er en lille ballade mager.... :O) Tak for dit råd smiley

  • #9   21. sep 2009 Det var så lidt, og så i øvrigt tillykke med den lille fyr. ;o)

  • #10   21. sep 2009 Mange tak!!!

Kommentér på:
Vægt på 12 ugers killing

Annonce