{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

mishandling af kat. hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har et kæmpe dilemma.

Jeg arbejder jo i hjemmeplejen, og den ene borger jeg er ude ved, har en kone som er relevant og mobil. Men hun er skrup hamrende skør i bolden (læs: hun er bare mærkelig i forhold til normale mennesker).

Nu har konen så anskaffet sig en kat. Den er bare SÅÅÅÅÅ sød og kælen. Har aldrig rørt den. Men når jeg går forbi konens soveværelse sidder den bedrøvet i vinduet. Når jeg så tager hånden hen til vinduet gnider og kæler den op af vinduet fordi den vil nusses. Har aldrig set så kælen en kat.

Nå, men til problemet.

Denne kat for kun mælk at drikke. Det er hverken sundt eller nok. Desuden er den enten spærret inde i et soveværelse eller et bryggers fordi konen her, ikke vil have den render rundt under sofaer osv.

Har prøvet at forklare hende at det jo bare er fordi den er nysgerrig og udforsker, men nej, den skal være spærret inde.

Nu har jeg det så sådan, jeg ville så gerne melde det, det er synd for katten, og den for ikke lov til at udforske og bruge sine instinkter, den har det slet ikke godt. Men på den anden side er jeg jo bange for at miste mit arbejde.

Hvad dælen skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mishandling af kat. hjælp
  • #1   12. mar 2008 Du skal da tale med din teamleder/chef om katten.
    vedkommende kan så fortælle dig hvad deres mening er om sagen, samt hvilke juridiske muligheder i har for at gribe ind i de ældres pleje af deres dyr.
    Ellers må du ringe til dyrenes beskyttelse og spørge dem hvad de mener du bør gøre.
    Prøv at spørge damen om hun vil af med katten, eller få hende i det mindste til at give den noget rigtigt mad. Det er vist ikke forbudt at holde katten indespærret i et mindre rum.


  • #2   12. mar 2008 Enig med Nina der *S*

  • #3   12. mar 2008 du må gerne anmelde det anonymt, og tilbage til at du var bange for at miste jobbet, det gør ikke, tavsheds pligten gælder ikke i dette tilfælde, så fortsæt dine observationer og handl så derefter

  • #4   12. mar 2008 Jeg er også enig med Nina P.
    Prøv at snakke med din leder om problemet, og se hvad hun siger til det. Jeg arbejder selv inde for hjemmeplejen, men har heldigvis ikke været ude for dette.

    Men hvad pokker skal man med en kat, hvis den bare skal være lukket inde i et rum. Du tror ikke, at hun har fortrudt, at hun har fået katten, for så kunne det jo være, at I kunne hjælpe hende med, at finde et nyt hjem til katten? Det lyder ikke som om, at hun er vild glad for at have den...??


  • #5   12. mar 2008 Pillapaphval skrev: **Denne kat for kun mælk at drikke. Det er hverken sundt eller nok. **

    Vil det sige AT KATTEN IKKE FÅR NOGET AT SPISE OG IKKE HAR ADGANG TIL VAND?

    Jeg kan bestemt ikke forestille mig at du kan miste dit arbejde ved at sende Dyrenes Beskyttelse på besøg hos den skingerende skøre madamme.
    Det burde være en pligt at man melder den slags, ligesom det er en pligt at man melder det til de sociale myndigheder når man har kendskab til børn der bliver vanrøgtet.
    Og hvor pokker har konen den kat fra? Den skal væk fra hende!


Kommentér på:
mishandling af kat. hjælp

Annonce