{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

føler i jer god nok til at have kat? {{forumTopicSubject}}

ja lidt mærkelig overskrift.. sidder bare nogen gange med en fornemmelse at jeg ikke gør nok for mine katte- altså føler mig ikke tilstrækkelig..
Mine 2 katte er indekatte og jeg elsker dem så højt. Syns selv jeg bruger en stor del af min su på godt foder og grus, legetøj og guf. men nogen gange tænker jeg om det er nok. Jeg leger og kæler med dem hver dag, men tænker om de bliver aktiveret nok.
ville gerne købe et gulv til loft klatretræ, som de ku boltre sig i, men det er der slet ikke råd til i øjeblikket ( er lige blevet single og står med alle udgifter selv nu).

Er det bare mig der har en dårlig dag eller tænker i også sådan engang imellem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  føler i jer god nok til at have kat?
  • #1   16. mar 2008 Hmmm godt spørgsmål,,, Men jeg tror bare du har en tænke dag, du ved hvor man tænker for meget over tingene, og blir helt trist ved at tænke over tingene. Men hvis du ser på dine misser lige nu, synes du så ikke de ser ud til at have det godt? smiley

  • #2   16. mar 2008 Hvis ellers de får nok kærlighed og omsorg ja så kan jeg da ikke se at du gør noget forkert

    Ja selvfølgelig tænker jeg da på om der er mere at jeg kan gøre for dem men men men ´........så længe de er glade sammen med mig....ja så er jeg også glad


  • #3   16. mar 2008 jo den ene sover og den anden leger i stuen kan jeg høre... man vil jo bare gerne det bedste for dem.. tror det kom af at min tante var her idag. Og da hun arbejder i en dyrebutik havde hun 100 forslag til hvad jeg kunne købe for at aktivere dem. Hun har selv en udekat, så jeg tror hun syns det er lidt synd at de er inde..

  • #4   16. mar 2008 Nej, har ikke decideret tænkt sådan, men har haft dårlig samvittighed, da mine i nogle uger var alene mange timer om dagen.

    Men Trine, så længe du sørger for godt foder, aktivering, dyrlæge hvis nødvendigt og en MASSE kærlighed, så er du en meget god katteejer smiley

    Og det kan godt være svært lige pludselig at skulle stå med det hele selv, men jeg er sikker på, at dine katte er glade selvom de ikke har et kæmpe kradsetræ. Bare de har din kærlighed smiley


  • #5   16. mar 2008 Hej Trine

    Kærestren og jeg har lige fået vores 2 små uldbasser og der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på om jeg nu gør nok eller om jeg kan gøre mere eller om jeg nu har gjort noget der var ubetænksomt ifht om de er kommet tilskade når vi kommer hjem fra arbejde...

    så jeg kender udemærket godt fornemmelsen af at der bare ikke bliver gjort nok... det er rædsomt og man kan virkelig komme på kant med sin samvittighed...

    Men faktisk, så ligger landet sådan, at det ikke er det dyre kattelegetøj der har givet størst fornøjelse.. det er papkassen med alle hullerne som jeg selv har skåret og foret med gaffa-tape så de ikke skærer sig på pappet, det er køkkenrulle-boldene der bliver splittet til atomer, det er potteplanterne som er ædt og lednings-strips som er foldet sammen...

    hver dag lægger jeg 10 godbidder ud nye steder og killingerne styrter rundt for at finde dem når de ser jeg begynder at lægge dem ud og de bliver leget med og dimset med og hygget med i alle de timer vi er her...

    flere tips kan findes her:

    http://www.shmat.com/cattoys/
    http://www.howtodothings.com/pets-and-animals/a1858-how-to-make-homemade-cat-toys.html
    http://www.best-cat-art.com/homemade-cat-toys.html

    og hvis det ikke er nok - så kan google hjælpe alle katteejere på SU hvis man søger på "homemade cat toys"

    Jeg tror pointen er at indekatte snildt kan aktiveres på en SU - der findes tonsvis af sjove ting man lige har ved hånden som kattene synes er skønne at lege med...

    Men i sidste ende, så handler det om din vilje til at ville dine katte det godt for det er din inspiration til at finde på hjemmelavet legetøj og det er det der gør at du spiser pasta med ketchup for at få dine katte til dyrlælgen..

    Alene det at du tænker tanken "gør jeg nok for mine katte??" viser hvor meget du er parat til at gøre... det er det der gør dig til den helt rigtige katte-ejer og som gør at dine misser uden tvivl har det strålende og som gør at de elsker dig og er glade når du kommer hjem.

    Dine katte kunne vist ikke bedre om en bedre mor...

    Knus og Miauws

    PS: hvis din tante synes det er synd at holde indekatte så er det altså hende der har fået en hårbolle galt i halsen smiley


  • #6   17. mar 2008 Jeg føler til tider at jeg ikke gør nok.

    Specielt med min lille frygtemand. Nu har jeg haft ham til 3 dyrelæger og fået taget røgent, aller siger de intet kan se. Han er stoppet på sin medicin.. og stadivæk halter han. Har får god foder, gærtabeletter. har legetøj. og alt det han nu kræver.. Men føler mig meget fortvivlet med at ikke kunne finde ud af hvad der er galt med hans ben smiley


  • #7   17. mar 2008 nå nu ser jeg lidt lysere på tingene.. tror kahlua fornemmede at jeg var lidt nede igår, for hun lagde sig ved min hovedpude da jeg skulle sove og lå og spandt. Det plejer hun ellers ikke at gide. hun kom endda flere gange i løbet af natten og imorges, så jeg tror hun sagde at jeg var god nok smiley
    Tak for tipsene med at aktivere katten på SU, dem vil jeg lige kigge igennem smiley


  • #8   17. mar 2008 Min kat er indekat, og elsker at være det.. Hvis jeg har ham med ude i snor er han bange og søger mod døren, og det er til trods for han er født gårdkat..

    Hvis han ved et uheld kommer ud i gangen og vi får lukket døren, vender han sig om og kradser på døren mens han kalder på os.. han vil hvertfald ikke være derude *g*

    Ja jeg mener jeg er god nok til at have kat, jeg ved min kat har det godt, han får dyrlæge når han behøver og han laver det han bedst kan lide at lave smiley


  • #9   17. mar 2008 Jeg føler at jeg er den slags katteejer mine katte fortjener jeg er.
    Jeg har også undværet en masse ting dengang vores økonomi så sort ud, for at de skulle have alt det bedste, og det lyder det også til at du gør.
    Og jeg synes, at så længe man gør det, altså giver dem alt de behøver, og er villig til selv at undvære, så er man en god katteejer.

    Og det er jo forskelligt hvor meget man får leget med dem, men det gør ikke noget at det nogengange er mindre end andre gange. For de har jo hinanden at lege med.

    Så lad du vær med at gå og bryde dit hoved med det. smiley


Kommentér på:
føler i jer god nok til at have kat?

Annonce