{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Det svære valg - nyt hjem? {{forumTopicSubject}}

Efter en længere periode med små problemer med min kat, er vi nået til den konklussion at han stresser og derfor laver "unoder"... (han er tjekket og fejler intet)
Stressen skyldes muligvis min unghund på 1½ som jo altså er en legesyg dame... De slås ikke - men hunden kan være hård i hendes leg...

Spørgsmålet jeg hele tiden stiller mig selv, er så om jeg skal finde et nyt hjem til ham, uden hund...

Når jeg har stillet mig selv det spørgsmål tænker jeg lidt frem i tiden.. tiden hvor jeg forhåbentlig flytter sammen med min kæreste som der har været snak om..
Han har i forvejen 2 hunde, hvoraf den ene bestemt ikke er til katte...

Det er et svært valg.... han er jo en lille lækker kat! Og jeg er så glad for ham...
Men til syvende og sidst er det jo alene ham det kommer an på så jeg må ikke være egoist..



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det svære valg - nyt hjem?
  • #1   19. mar 2008 jeg prøver tit det med mine katte at tage dem på besøg ved mine forældre (de bor i samme by som mig). Så kan jeg se hvordan deres adfærd er når de er alene..

    det har virket godt for mig når jeg ville undersøge hvordan de er alene og hvordan de takler at de andre ikke er der..'
    Det kunne måske være noget du skulle prøve


  • #2   19. mar 2008 Hvad er det for nogle "unoder" han laver?

    Og hvis du mener det er pga. hunden, så var det nok en god idé at finde et hjem til ham uden hund, ellers er der jo stor rissiko for, at du bare smide problemet videre.

    Hvad med den anden kat, hvis du flytter sammen med kæresten?
    Her tænker jeg på den hund, som bestemt ikke er til katte....!


  • #3   19. mar 2008 Line, hvorfor vil du undersøge det?

    En kat er et vane dyr og vil oftes føle sig meget utryg, ved at blive flyttet for sine vante omgivelser....
    Så det må da være begrænset, hvad du har fået ud af det, andet end at stresse katten.


  • #4   19. mar 2008 Stine A jeg har tit haft mine katte hjemme ved min far og det genere dem ikke de sys det er fedt med ldit ekstra plads at boltre sig på, og hvis jeg skal være væk i flere dage af gangen komemr de altid derhjem og blir passet af ham, så hvis de har været vant til det fra helt små af anser de det bare som et andet hjem.

  • #5   19. mar 2008 Stine A:

    Han tisser på gulvet.. og jeg har forsøgt så meget.. vi kan altså kun komme i tanker om at det skulle være pga stress for jeg synes alt andet er testet..
    vi har prøvet : 2 kattebakker i stedet for én - forskellige "gå væk kat" midler - dyrlæge tjek - andet grus osv...

    Han er indekat og har ikke VILLE ud - har haft masser af muligheder.

    Den anden kat blev hos min mor da jeg flyttede - hun ville sgu ik af med hende... (hun er bare stadig oprettet som min)

    Stine M og L: Det er sikkert fint for katte der er vant til det - men da Thomas er trygheds narkoman ville det ikke gavne ham at komme med/blive flyttet på mere end højst nødvendigt.

    Tør nogen overhovedet overtage en kat med det problem?

    Jeg er så træt af den bemærkning "Afliv lortet" fra andre mennesker... Sådan gør man ikke bare - jeg har et ansvar for hans velbefindende.


  • #6   19. mar 2008 jeg ville undersøge det fordi at hvis det er hunden der er problemet så kan man se om katten ændre adfærd når den er alene.. Jeg må så også hellere skrive at de mennesker der er med den når den bliver flyttet skal være nogle katten kender og er tryg med.. Mine forældre passer vores katte og mine katte kender dem.
    Mine katte ændre ikke adfærd når de bliver flyttet. De undersøger omgivelserne og derefter har de normal adfærd.. mine er også orientaler og er vanvittige nysgerrige.. derfor ser de det også kun som en ny legeplads..


  • #7   19. mar 2008 flere af mine katte har haft problemer.. og flere af dem er tryghedsnarkomaner.. Men hvis problemet er urenlighed er der ikke mange der tør overtage den

    Det er faktisk mine trygheds narkomaner der har nydt det allermest.. for så får de alt opmærksomheden..
    Hvis katten skal sælges, så kommer den også et fremmede sted hen


  • #8   19. mar 2008 Heidi n.. Har du mulighed for at have katten i et værelse, hvor hunden ikke kan komme. (I flere dage, måske uger)?
    Hjælper det på unoderne, så må du tage en hård besluning om hvad der er bedst for dig og ham.....
    Min Kahlua kom til os, fordi tidligere ejere fik hund, og det kunne hun ikke li. Se i mit fotoalbum, hvor hun "hader" vores hund.


  • #9   19. mar 2008 Er det ikke muligt, at din mor vil tage ham til sig? Især, hvis hun i forvejen kun har én kat.

    Jeg er lige som du overbevist om, at han tisser pga. stress af hunden. Du ved jo heller ikke, om han har haft en dårlig oplevelse på sin bakke, at hunden måske har "fanget" ham dér.
    Så forbinder han bakken med noget utrygt og negativt.


  • #10   19. mar 2008 Og jeg tænker at det jo lige så godt kan løsningen, at det er hunden, du skulle gå af med og ikke katten.

  • #11   19. mar 2008 Selvom det sandsynligvis er pga. hunden, må jeg indrømme, at jeg ikke ville turde at overtage en "tisse-kat", og jeg er nok ikke den eneste, der har det sådan. Så det kan blive svært at finde et nyt hjem (det er det jo uanset ...)
    Men kunne hunden evt. sendes på ferie hos nogen den er glad for? ... Hvis katten bliver renlig, når hunden er væk, så vil han nok også vedblive at være renlig i et nyt hjem uden hund.


  • #12   20. mar 2008 May-britt: Tja - det kunne det jo, men ville det løse problemet, hvis jeg flytter sammen med min kæreste - som jo har to hunde? Jeg kan ikke forlange at han går af med dem. (han forlanger i øvrigt heller ikke at jeg går af med katten, men så bliver der ingen flytten sammen)

    MIn hund og kat har også kunnet sammen - men nu da hunden er blevet ældre og større, giver det problemer... før i tiden lå de sammen og sov om natten.. det er bare vendt 180 grader. Havde ikke lige forudset det problem.

    Min mor vil desværre ikke have flere katte - hun har 2.


  • #13   20. mar 2008 jeg havde samme tanker som May britt må jeg indrømme

  • #14   20. mar 2008 Ditte og Chimp: Det er helt i orden at andre tænker sådan - men så vender problemet bare tilbage...


  • #15   20. mar 2008 hmm men så er det jo lidt sådan at uanset om din kat er stresset nu eller ej så ville du stadig ikke kunne beholde ham hvis du skal bo sammen med din kæreste ???

  • #16   20. mar 2008 Der skal ingen tvivl være om at jeg elsker min kat - det gør jeg! Ellers kunne jeg være ligeglad, lade ham passe sig selv eller lade ham aflive som så mange i kredsen har foreslået.
    Men jeg elsker oz min hund og er ved at uddanne mig til hundetræner.
    Jeg havde ikke forudset noget af det her - interessen for hundetræning eller drømmefyren med 2 hunde. Havde jeg haft anelse om det, havde jeg ikke anskaffet mig ham for 2 år siden.

    Jeg er katte OG hundemenneske - ikke enten eller. De 2 er sgu bare ikke altid nemme at kombinere.
    Jeg har også været ude i tankerne om at lave et rum i staldbygningen hos kæresten med udendørs gård, finde en sød legekammerat til ham og så kunne de bo der. Men hvad så med den menneskelige kontakt som de sikkert vil mangle....? Og det kræver at kæresten er med på idéen....


  • #17   20. mar 2008 Ditte og Chimp: Jeg ville ikke kunne beholde ham hvis vi skal flytte sammen, nej...
    Men jeg ville ha mere tid til at finde den helt rigtige løsning på problemet.


  • #18   20. mar 2008 Heidi kan godt forstå du er bekymrt men du må bare bruge den tid der skal til for at finde et godt hjem til ham og jeg har et spørgsmål hvis de var nødvendigt for dig at komme af med din hund for at bo sammen med kæresten ville du så det ????? ..... ville kæresten komme af med sine hunde for din skyld ???? har lige spurgt min bedre halvdel om det samme og hun er udbredet hundemenneske og jeg er udbredet kattenmenneske ....

  • #19   4. apr 2008 Ditte og Chimp: (beklager det sene svar for øvrigt - nettet har været nede)
    Jeg vil bruge al den tid det tager på at finde det HELT rigtige hjem til ham. Han skal ik ud til hvem som helst...
    Med hensyn til om kæresten ville gøre det samme for mig, kan jeg jo ikke helt svare på, men jo det tror jeg han ville...
    Om jeg ville gå af med hunden - det er vel det samme som med katten.. havde jeg ikke andre valg... så kunne jeg vel "blive" nødt til det...
    Det er heller ikke fordi kæresten ikke kan lide min kat og for hans skyld må han hjertens gerne flytte ind, men han er bekymret for ham pga hans ene hund. Vi har da snakket om at gøre forsøget med at lade dem være adskilt i starten og lige så stille introducere dem for hinanden. Og selvfølgelig lukke dem fra hinanden i de timer de skal være alene...


Kommentér på:
Det svære valg - nyt hjem?

Annonce