{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Slås eller leger? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har 2 katte, den ene en hun, som jeg har haft fra killing, hun er 1,5år nu. den anden, en hankat som kom til da han var omkring 9mdr, han er 1 år og 2 mdr cirka nu.

Begge neutraliserede.

Lige fra starten har hunkatten hvæst af hankatten når han kom for tæt på, men over de sidste måneder har de nærmet sig hinanden mere, men jeg ved ikke om det er på den gode måde?
De løber Efter hinanden, dansker til hinanden og når de "fanger" hinanden og triller rundt på gulvet, ender hunnen altid med at hvæse af ham og måske give lidt lyd fra sig... det kan godt virke lidt voldsomt, men det ved jeg jo at det også kan med fx hunde, så jeg ved simpelthen ikke om det er leg eller slåskampe?

De ligger aldrig tæt og sover sammen eller slikker hinanden. Men de kan godt ligge i nærheden af hinanden, med sådan 30-40cm imellem dem.






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slås eller leger?
  • #1   20. okt 2019 Jeg tror de acceptere hinanden men ikke er venner, og hun katten føler sig presset i den voldsomme leg, og hun prøver at sige fra, ved at hvæse.
    Hun katte føler sig tit presset af en stærkere hankat, og han katten er både voldsommere og tunger og stærkere, så det er sjældent de leger godt sammen.
    Hvis der ikke er blod og totter er det ikke kamp, men du kan hjælpe hende, ved at lege din hankat træt nogle gange hver dag, så han ikke har så meget krudt, til at jage tøsen rundt.


  • #2   20. okt 2019 Det er ligeså ofte hende der starter med at rende efter ham.

    Der er aldrig blod eller totter og nærkontakten er aldrig længere end 2-3 sekunder. Så hvæser hun, og de lunter hver til sit. Det er også det der undrer mig sådan, at når hun hvæser eller giver lyd, så er det ikke sådan at de stikker af fra hinanden i forskrækkelse eller frygt, de slipper bare og går væk stille og roligt. smiley


  • #3   20. okt 2019 Så tror jeg ikke du skal se det som et større problem smiley

  • #4   22. okt 2019 Flyver der med pelstotter? Er der blod? Kan du svare nej til begge dele, er det at se som leg. Man er oftest ikke i tvivl, hvis det er alvor, for der er mega meget lyd på.

Kommentér på:
Slås eller leger?

Annonce