{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

spørge "skal den til dyrlæge?2 {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er der så mange herinde der konstaterer at deres kat har det skidt, er syg, ikke spiser, har ondt osv, for så at spørge....skal jeg til dyrlægen med katten?

Måske er jeg en pylre-røv, men hvis mine katte viser tegn på sygdom eller ændrer adfærd så ville jeg da fise til dr.dyr. eller i det mindste ringe til dem og spørge.
Jeg kan ikke se hvorfor folk skal sparkes til dr.dyr af folkene herinde før de kommer afsted.

Dette er ikke ment som et angreb, eller en af de der nedraknings-tråde. Jeg undrer mig bare over at folk skal sparkes til dr.dyr. ja det koster penge, men at miste sin kat koster så meget mere følelsesmæssigt end lidt penge.

jeg synes det er fint at spørge om råd hvis man ikke ved om det er sygdom/løbetid/stress ved fltyning eller andet diffust. Men kan man tydeligt se en byld/et sår eller øjenbetændelse, hvorfor så spørge om dr. dyr skal indvolveres.

Hvis jeg har betændelse i eksempelvis et sår så heler det jo ikke lige med det første, der går langt tid og det kan være smertefuldt. men går jeg til lægen får jeg antobiotika og se heler såret meget hurtigere. Det vil jeg da helst have så...og det samme vil mine katte da!

bare et surt opstød...burde sove så bær over med mig...bum bum


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørge "skal den til dyrlæge?2
  • #1   25. mar 2008 Jeg er ganske enig..

    Jeg vil ikke tvivle et sekunt med og tage mine til dyrlæge, hellere en gang for meget end en gang for lidt..

    Kan godt være jeg er pyldre mor hvad det angår men kan jeg mærke en anderledes adfærd hos en af mine så er jeg den der er taget af sted og jeg har haft ret hver gang..

    Jeg er ikke den der hverken har lagt penge til side eller andet til dyrlæge og jeg bruger de penge jeg har til mig selv i måneden til kattene og sådan er det da bare...

    Har man dyr så har man ansvar..


  • #2   25. mar 2008 Meget Enig :o)
    Godt sagt ...


  • #3   25. mar 2008 Helt enig, synes meget tit der bliver spurgt om indlysende akutte ting.

  • #4   25. mar 2008 Jeg synes også ret tit at folk er for bange for at bruge for mange penge..
    Skal katten til læge, så skal den altså det.
    Desuden synes jeg det er helt ok at spørge herinde, om man skal til dyrlæge eller ej.. Men får man at vide at man skal til dyrlæge med det samme, så gør man det også..
    Selvfølgelig, hvis katten åbenlyst har det rigtig slemt, så bør man ikke engang tage sig tiden til at spørge herinde. Katten kan jo have det meget værre end det umiddelbart ser ud til..


  • #5   25. mar 2008 Jeg er chokeret over, at man har nerver til at sætte sig til computeren og indgående beskrive hvordan ens kat savler, har fråde om munden, bylder som popper og hvad ved jeg og stadig spørge, hvad skal jeg gøre...?

    Når det naturlige svar, "tag til dyrlægen øjeblikkeligt", skrives, ja, så er fanden ofte løs, så er man (jeg) pylret og kan ikke kende forskel på katte og mennesker og hvad ved jeg.

    Selv har jeg den holdning, at jeg hellere tager afsted en gang for meget og så er jeg i øvrigt bedøvende ligeglad om det er søndag, helligdag, aften eller i det hele taget udenfor normal åbningstid. Min holdning er, at hvis budgettet ikke tåler at tage afsted tiol dyrlæge, når det er nødvendigt, så skal man ikke anskaffe sig et dyr.

    Og så kan man i øvrigt kalde mig, hvad man vil, min samvittighed er helt i top smiley


  • #6   25. mar 2008 Altså, nu er der forskellige sager - som gennemgående er jeg også enig med jeg i at kan man beskrive symptomer, ja så burde man nok være taget med katten til dyrlæge allerede.

    Men nu er det her eksempel så fra hestgalleri, og ikke kattegalleri.
    Der var en hvis unghest på 4 år manglede sine fortænder, og alle var sådan skynd dig at få den til dyrlæge osv osv. Hvor det altså var fordi at ungheste tabe deres tænder mellem 2-5 år, mener jeg det var, og især fortænderne taber de typisk mellem 3,5-4,5 år. Dvs der altså ikke var nogen grund til at tilkalde dyrlægen, da det var en helt naturlig årsag til at den hest manglede sine fortænder.

    Og det samme har vi da også set med en som fortvivler over sin kats mærkelig opførsel, og så er den f.eks. "bare" i løbetid... :o)
    Nogen gange er det en god ide at slå koldt vand i blode og tænke sig om - men ofte også at få den tanke at man sgu skal se at komme til dyrlæge hurtigst muligt :o)


  • #7   25. mar 2008 Jeg vil da også sige at jeg selv har lavet en tråd hvor jeg spurgte om hjælp, da jeg havde en hittekilling som en morgen pludselig haltede.
    Jeg var først i tvivl om hvorvidt den var skvattet ned fra kradsetræet og bare havde slået sig, eller om den fejlede noget, da killingen havde været fin da vi gik i seng om aftenen.
    I sammenråd med de mennesker der var så venlige at svare dengang, og fordi han gradvist blev værre, blev vi enige om at det nok ikke var fordi han havde slået sig, men at det var de tidlige stadier i calici. Killingen kom til dyrlæge samme eftermiddag, og blev behandlet. Men der var jeg da MEGET glad for at have nogen at diskutere symptomer med og bakke min tvivl op..


  • #8   25. mar 2008 jeg synes det er rigtig godt at bede om råd til hvordan man kan lette kattens smerter, eller behandle på symptomerne, UDOVER at man tager til dyrlægen.

    men har man mistanke om sygdom så er det altså dr. dyr og ikke dr.KG selvom vi tit allesammen er så kloge at vi ku undvære hovedet*G*

    historien om hesten du fortæller EVA, der kunne man have ringet til dr. dyr som hurtigt kunne fortælle dig at der ikke er noget at være bange for, det er helt normalt at hesten skifter tænder. Ingen problemer der, og det koster ihvertfald ikke noget hvis man ringer til min dyrlæge med et spørgsmål.


  • #9   25. mar 2008 Nina - Du har ret, det kunne man. Men tjaeh.. Nu er der jo ikke altid man lige kan få fat i dyrlægen, og jeg tror mange - især unge mennesker/børn - har nemmere ved at spørge på nettet end at ringe til en autoritet. Ikke at jeg siger at det andet ikke havde været nemmere, men...

  • #10   25. mar 2008 Eva-
    jeg kan helt sikkert godt se hvad du mener. men en ting er at spørge om nogen ved hvad dyret fejler på nettet så man kan få en fornemmelse af om det man ser er "normalt" eller ej. Men tror man dyret er decideret sygt forstår jeg stadig ikk at man ser sig nødsaget til at spørge om dr.dyr behøver blive inddraget inden man gør det.


  • #11   25. mar 2008 Nina P - Nej, der er jeg så helt enig.. :o) Tror vi egentlig mener det samme ca, men har fået formuleret det forskelligt, hehe

  • #12   25. mar 2008 Eva K
    hehe...det er det der er farligt med nettet, man sagtens mene det samme, men tale totalt forbi hinanden alligevel.
    Vi erklærer os hermed rørende enige! *S*


  • #13   25. mar 2008 Nina - Hehe. lige præcis :o)

Kommentér på:
spørge "skal den til dyrlæge?2

Annonce