{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Kære alle,
Jeg har en vågen nat, da jeg i går (fredag) fik Helga steriliseret. Det hele var gået fint, og vi kom hjem med en blød krave på Helga, der tog hurtigt røg af og fik den store tur. Hun hader den. Den er taget af nu og i morgen, skal vi have købt ind til bodystocking.
Hvad der undrer mig er, at hun slet ikke har sovet siden vi fik hende hjem. Når jeg læser om tiden efter narkose, læser jeg at katte sover meget - men ikke hende. Der har været rolige omgivelser og godt med varme, men efter kraven fik tur, så fik legetøjet, tæpperne, dynerne osv. Hun springer rundt, faktisk. Jeg er selvfølgelig bange for om såret (med indvendige sting) kan springe op pga hendes høje aktivitetsniveau. Er jeg for pylret, eller er der en super-metode, der kan hjælpe hende til at falde til ro? Nus, dyner eller mad hjælper ikke - det plejer det ellers.
God weekend derude.
// Melanie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter sterilisation
  • #2   26. okt 2019 Tak, for svar smiley Dyrlægen sagde ellers, at hun ikke må slikke i det. Men umiddelbart gnaver hun ikke i det.

  • #3   26. okt 2019 Jeg har aldrig krave eller bodystocking på mine, når de er syet med indvendige sting.

  • #4   26. okt 2019 har aldrig haft en kat med krave eller body
    for de fleste er gode til at lade være med at bide i stingene. faktisk er det somregle de første 24 timer de er værst. altså i den periode hvor de er påvirket af narkosen

    jeg tænker at din dame har fået en opvågningsprøjte. den kan godt give en meget vågen kat i nogle dage- jeg har prøvet det en gang og her kørte katten, Thomas, i høj gear i 3 døgn før han sov....


  • #5   27. okt 2019 Tak, for jeres svar. Opvågningssprøjte vil give god mening i forhold til hendes energiniveau smiley Hun har heldigvis haft en rigtig god dag, uden at vise den store interesse for såret, klatrer og leger med Blixen. Og her til aften har hun sovet en masse. Det er vist bare mig, der er lidt pylret, har jo ikke prøvet det før smiley

  • #6   27. okt 2019 vi er vist alle lidt pylret når det kommer til vores katte.
    selvom jeg har 13 så pylret jeg stadig. hader når de skal under kniven.

    vedr sprøjten så er der nogle dyrlæger som ikke bruger den. mine gør det ikke altid. de vil hellere lade dem sove rusen ud.
    men har da prøvet at den ene af mine katte faktisk fik 2 - han fik fjernet en tand akukt. han fik faktisk to sprøjter. men de virkede slet ikke på ham


  • #7   27. okt 2019 Ja, det kan du have ret i. Jeg er bestemt heller ikke vild med tanken, og jeg synes heller ikke om det, når hun springer op i øverste køje i kradsetræet - er bange for det springer op. Men jeg holder godt øje med det og så må den næste uges tid gerne gå lidt tjept smiley

    Måske er det forskelligt, hvor modtagelige de er overfor den sprøjte. Lyder dog vildt, de slet ikke virkede på ham.


  • #8   27. okt 2019 fik at vide at den faktisk slet ikke virker på alle.

    jeg har også altid været nervøs når de har været syet. men efter jeg var hos kv i flere år, så har det hjulpet. For vi havde en del genudsætningskatte. hunkattene er også syet. og det holder til trods for at det er "vilde katte" vi taler om. katten som bare går ude.
    stingene kan holde til rigtig meget


  • #9   28. okt 2019 Det er mærkeligt. Men det er jo heller ikke al bedøvelse, der virker lige godt på os mennesker smiley

    Mit mareridt blev desværre til virkelighed, da jeg skulle kigge til såret i morges. Det lugtede ikke godt, og jeg synes det havde ændret sig - måske åbnet sig lidt. Heldigvis er min dyrlæge fantastisk og bad mig komme op med Helga. Her kunne de konstatere at såret er sprunget op og der er infektion i det. Så vi har fået saltvandsrens og antibiotika med hjem og været ude at shoppe bodystockings, som hun heldigvis trives fint i. Den stakkels lille mis, hun har været nok igennem nu, synes jeg.


  • #10   28. okt 2019 åh det er bare p.. træls når det sker

    jeg har prøvet det nogle gange. oftes er den koppens måde at forsvar sig på imod stingene. har altid syntes at det er mærkelig at de ikke får pencillin med hjem.
    Kalle prøvede det også pga en tråd der gik op. så han måtte under kniven igen - og så blev det syet noget pænere og det holdt også meget bedre. Kalle blev åbnet to gange i bue da de ikke kunne finde den ene sten.

    syntes også at bodyen er mere human end en krave. de er ikke så afgrænset i deres beværelser.


  • #11   28. okt 2019 Jeg har heldigvis til gode at opleve, at der er gået infektion i det.

  • #12   28. okt 2019 Vildt træls! Det er så synd for det bette pus, at vi sådan skal til såret, rense og give piller. Men hun klarer det jo så fint, men jeg er nervøs for, at det går yderligere op. Dyrlægen valgte nemlig ikke at sy igen, men i stedet give det et par dage for at se om det ville gro sammen alligevel.
    Jeg krydser fingre for, at resten af helingsperioden går nogenlunde problemfrit.


  • #13   30. okt 2019 Det er som regel allergisk reaktion på den indvendige tråd

    Fik altid syet med udvendig der skulle tages - aldrig problemer

    Operationen udføres sterilt - det burde ikke være nødvendig med antibiotika


Kommentér på:
Efter sterilisation

Annonce