{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.983 visninger | Oprettet:

Efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Musse er lige blevet steriliseret i dag, og har fået hende hjem nu. Hun ligger og knurrer og kan ikke stå på benene, men prøver alligevel. Det er synd smiley

er der nogen der har erfaringer med, hvor lang tid der går før hun er sig selv igen, og ikke klager sig mere?

Hilsen en bekymret kattejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter sterilisation
  • #1   3. mar 2009 Jeg tror det er lidt forskelligt.. det er stadig narkosen der virker .. Min Tara da jeg fik hende hjem, gik der et par timer, så var hun sig selv igen.. smiley

  • #2   3. mar 2009 Ok smiley

    Hun har allerede pillet den strømpe-ting af, som hun fik på hos dyrlægen (har dog hjulpet hende den på igen), og har hoppet op i sengen selv. Men lige da hun var kommet hjem, var hun noget vred over situationen..

    Må hun gå uden den strømpe?


  • #3   3. mar 2009 hej min erfaring er, at det taget lidt tid før den er sig selv,fik at vide vi skulle ligge katten i et roligt lidt mørkt rum og lige så stille lade den komme sig.tror ikke det gør noget ang.strømpen,så held og lykke med det hele...

  • #4   3. mar 2009 Tak for det smiley

    hun er min første kat, og dermed også den første jeg har oplevet at blive steriliseret . Så er jo lidt bekymret for min lille musse smiley

    Men lige nu er hungået omkuld i sofaen, så håber bare hun lige får sovet "rusen" ud smiley


  • #5   3. mar 2009 Da min tøs blev steriliseret sov hun hele dagen da hun kom hjem. Hun havde så appetit til at spise og drikke dagen efter. Men hun havde krave på i de 10 dage, indtil hun fik fjernet stingene. Det var rigtig træls, men turde ikke andet, da dyrlægen mente det var meget vigtigt at hun ikke slikkede i det. Hun fik også en reaktion på stingene, huden blev helt rød og jeg var vildt bange for om der var noget der stod og blødte inde bagved.. Men heldigvis forsvandt det, fik også noget antibiotika for det, så efterfølgende var det godt, men puha, var godt nok ked af det i de 10 dage indtil det forsvandt og hun fik stingene ud og kom af med kraven. Håber det går bedre for din mis. Tror godt hun kan undvære strømpen, hvis hun ikke viser den store interesse for at bide i stingene.

    Held og lykke med missen.


  • #6   3. mar 2009 Jeg har i de 20 år, jeg har opdrættet, ALDRIG haft krave eller strømpe på mine neutraliserede katte, MEN de har været smertedækkede med medicin i flere dage efter.

    Spørgsmålet er så med din hunkat, om hun er syet med udvendige eller indvendige sting.


  • #7   3. mar 2009 TA` det bare h e l t roligt...hun opfører sig helt normalt efter sådan en (tur) hun forstår jo ikke hvad der sker...så slap du bare af sammen med hende...smil (men forstår dig da godt ) helt sikker...god bedring fra ALMA

  • #8   3. mar 2009 Jeg har så som nævnt i den anden tråd haft rigtig mange, både som katten selv har lukket op, eller er lukket op på grund af allergisk reaktion overfor den indvendige tråden. Og jeg er ikke den eneste - kender rigtig mange. Er der nogen der har lyst til at se hvordan de ser ud kan de da godt få et billede.

    Så better safe than sorry, body på - det er højst 10 dage - en killing kan klare det me 8


  • #9   3. mar 2009 Hun er syet med indvendige sting, så der er heldigvis ikke mulighed for at hun kan bide dem op smiley

    Godt at det er normalt. Selvom det var VIRKELIG synd for hende, at hun ikke kunne stå på benene, var det alligevel lidt komisk...


  • #10   3. mar 2009 Kamilla - hold øje med såret især på 3-4.dagen, for nogle katte kan på det tidspunkt få en allergisk reaktion på suturen.
    Så bliver såret hævet, rødligt og væsker noget, og det skal IKKE forveksles med betændelse.
    Det både klør og svier, og så begynder katten at slikke meget i det.
    Tilstanden afhjælpes hurtigt med f.eks. Medrol (fra dyrlægen).


  • #11   4. mar 2009 Min hun kat er også steriliseret i sidste torsdag og er stadig hævet, er det normalt?

  • #12   4. mar 2009 Jeg vil så sige at de der har reageret af mine har gjort det dagen efter eller dagen efter igen.

    Der kan være tale om allergisk reaktion men også betændelse, elller begge dele, har stadig gemt billeder af det.

    Kig til såret dagligt.

    Adem E - det skal du ringe og spørge dyrlægen om - det kan være en væskeansamling


  • #13   4. mar 2009 Adem E: jeg ville nok lige ringe og snakke med dyrlægen. Er det varmt og rødt? Hvis katten/killingen har meget fedtlag på maven kan der også komme en bule, men den er helt ufarlig men forsvinder først efter længere tid...



  • #14   4. mar 2009 Mille er blevet steriliseret i dag, hun har krave på og det sagde dyrelægen at hun skulle have i 7 dage.

    Mille er stadig lidt groggy, men er kælen og spiser ( så godt hun kan med kraven)


  • #15   5. mar 2009 Hej igen. ja den er rødt, jeg prøver kontakte dyrlægen...takker

  • #16   5. mar 2009 Nu er det 2 dage siden Musse blev steriliseret. Det går bare rigtig godt med hende - allerede morgenen efter var hun fit for fight. Hun er nu som hun altid har været smiley

    Hun går ikke med noget om såret, men viser heller ingen interesse for det. Har endnu ikke set hende slikke eller nappe i det, så er bare perfekt smiley

    Tak for jeres råd - er rart med nogle der har erfaringer smiley


  • #17   6. mar 2009 det var GODT....hun er FRISK IGEN

  • #18   13. mar 2009 Jeg fik min hunkat steralliseret i går og hentede hende i går eftermiddags, hvor hun var vågen. Jeg fik at vide at vi skulle tjekke såret hver dag for at holde øje med om det bløder, vætsker m.m. og hun skal have krave på for at undgå at hun slikker i såret. Jeg bliver nød til at lægge hendes mad på gulvet ellers kan hun ikke finde ud af at få maden op.... hun har vand i en magen til skål som mad, men hun har lige fundet ud af hvordan hun skal drikke (hun plejer at tage lidt med poten, og slikke derfra, det ser lidt sjov ud) smiley

    Men hvordan skal jeg lave noget smart så hun får mad? Nu har jeg heldigvis fri idag og så er det weekend så kan jeg jo sørge for hun spiser, men hun skal gå med den krave i 12-14 dage har jeg fået at vide, hvordan sikre jeg at hun får maden?

    Hun skal nemlig også have smertestillende piller i 3-4 dage og det skal bare blandes i maden, men lidt svært når hun ikke kan "nå" det. Idag jeg har selv puttet dem i munden på hende og set til at hun spiser dem, men det er jo ikke holdbart, og jeg er jo også bange for at jeg måske kan "kværke" hende hvis den kommer galt i halsen?

    Hun er min første kat, og jeg ved ikke lige hvad der er smartest her, håber nogen kan hjælpe med nogle gode råd?

    Jeg fik yderligere at vide de godt kunne være lidt døsige indtil dagen efter operationen, men er det unormalt hun her dagen efter ligger oppe hos mig stort set hele tiden og sover? Jeg putter hende under tæppet og holder hende varm smiley Det er rigtig hyggeligt, men når jeg endelig vil rejser mig op og sætter hende ned på gulvet så lægger hun sig bare ned på gulvet lidt indtil jeg sætter mig igen og kommer så og vil op smiley


  • #19   13. mar 2009 Hun er givetvis meget trykket af at have krave på, og som tidligere skrevet har <b>ingen</b> af mine katte gennem 21 år haft krave på, og der har <b>aldrig</b> været problemer.

    Krave = stress, og stress = langsom heling.

    Tag i hvert fald kraven af hende, når du selv er hjemme, så hun kan få spist, drukket og soigneret sig.
    Hvis hun konstant har kraven på, risikerer du også, at hun får svamp omkring munden.

    Og det gør forresten ikke noget, at hun slikker lidt på såret!


  • #20   13. mar 2009 ok, kraven er hermed af, jeg fik bare strenge ordre om den skulle være på og så forholder jeg mig til det jo, men jeg har da også haft den af i går så hun kunne vaske sig og så bare holdt fingrene over såret så hun ikke slikkede der. For ja kan udmærket godt følge at det må være stressende og jeg har det heller ikke godt med der skal gå så lang tid. Grunden er jo at såret kan opsvulme og blive rødt og det gør det nok ikke bedre hvis hun oveni købet slikker på det så.

  • #21   13. mar 2009 Jeg har så ikke Mega's gode erfaringer med der intet sker- så læs HELE den her tråd

  • #22   13. mar 2009 Hej Lis, det har jeg faktisk gjort, men mange har jo både haft gode og dårlige erfaringer så det er jo svært at vælge, men kraven er kommet på igen, hun fik lige vasket sig lidt, og jeg tror hun blev glad for det. Gad bare vide om det stresser katten mere end højst nødvendigt at tage den af og på et par gange om dagen for at hun lige kan få rengjort sig.

    Jeg har også læst på mange hjemmesider at man fraråder at fjerne skærmen fordi deres slikken kan foresage betændelse og åbning af såret, så tror bare jeg tager den af med jævne mellemrum og så holder hende fra selve såret.

    At der så er nogen ligesom meka der aldrig har oplevet noget er jo bare rent heldigt og dejligt kan man sige smiley men når man bliver rådet til at beholde den på af alle dyrlæger så er det nok det man bør gøre, de burde jo om ikke andre så i hvert fald vide hvad de taler om (forhåbentligt)!


  • #23   13. mar 2009 Jeg siger bare det er ikke særlig morsomt at stå med i kat der er åben helt ind til det inderste i week-enden. Så lærer man: better safe than sorry.

    Hvis kattten ikke er stor kan du få modellen på en bodystocking - det tager en time eller to at vænne sig til den - så er det ikke det mindste problem. Jeg bruger dn altid.

    Su kan sende mig en pb, så sender jeg modellen


  • #24   13. mar 2009 Jeg fik strenge ordre på at kraven skulle være på, da min misser havde været under kniven. Det var træls, men det var nødvendigt, og jeg sørgede for at tage kraven af hende en del gange i løbet af dagen, så hun kunne spise og drikke. Så fik hun kraven på igen bagefter. Det gik. Det er kun 10 dage, så selvom det er træls, ville jeg beholde kraven på.. Eller en body stocking, som den Lis har model af.

  • #25   13. mar 2009 Nu er det 10. dagen for Musses sterilisering, og hun har hverken haft krave eller bodystocking på - det har hun simpelthen ikke gidet. Så har holdt øje med, at hun ikke har slikket i såret. Hun har været fuldstændig ligeglad med det. Det er nu fint helet op uden problemer.

    Vi har selvfølgelig passet på maven når vi har taget hende op til os, men det er også de eneste "forholdsregler" vi har taget. Hun har fra dag 2 været lige så legesyg og løbegal som hun plejer..

    Så tror faktisk også det kommer an på kattens temperament, hvad der er bedst for hende

    Men mht pillerne, så lavede jeg en klump leverpostej (som Musse ææælsker) og proppede pillerne derned i - og hun spiste det hele uden problemer. Så hele forløbet har for os været meget stille og roligt uden problemer smiley Dejligt når det er ens første kat!


  • #26   14. mar 2009 Et alternativ til den stive, ubehagelige plastikkrave, hvis du heller ikke vil bruge en bodystocking:
    http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=185211&ProductName=Halsring+til+beskyttelse+af+s%E5r&GroupName=Katte+plejeprodukter&GroupGuid=68


  • #28   6. apr 2009 Min kat er også lige blevet steriliseret og hun havde heller ikke krave eller boddy-stocking på.Og vi fik ikke afvide at vi skulle holde øje med noget som helst.. hun skulle bare være rolig den første dag.

    Men i fredags var vi oppe og få fjernet hendes sting. - og det gik måske mindre godt - hun har fået betændelse i såret, fordi hun har slikket i det. Og lægen har åbenbart ikke fået fjernet alle stingene, så vi må en tur derop igen, og brokke os lidt..


Kommentér på:
Efter sterilisation

Annonce