Smør Smør
Godmorgen.
Hjemme hos os står jeg først op i weekenden og sidst til hverdag.
Når jeg begynder at lave kaffe hører Gustav det og kommer og sætter sig op på køkkenstolen. Så bliver han snakket til og kælet med mens jeg rister brød. Super hyggeligt
Når brødet så er smurt får han en smule smør fra brødet på en finger.
Men så er det hun kom op og sagde: Det har han ikke godt af, han bliver tyk osv.
Men er det jalousi eller tager han virkelig skade af en smule smør ??
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Så længe det ikke er flere gange om dagen, så vil jeg ikke stoppe.
Om det er sundt ? Det ved jeg ikke, men det er da animalsk fedt
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
tænker altså ikke at det har det store at sige. han spiser jo ikke en hel pakke smør om dagen eller sådan noget
læste engang en kattebog hvor forfatteren havde en ældre kat, og det var deres stund om morgen at han skulle have lidt smør. for som hun skrev : det smør hans led
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Hvor meget vejer Røde Jette L.
Man kan selvfølgelig ikke helt sammenligne når de ikke er samme race men alligevel.
Så lige Mitti som killing i den anden tråd
jul 2008
det er sjovt men han skal godt nok lige vende sig til at have en kat med så meget pels - de ser hammer store/tunge ud men det er de bare ikke
jan 2019
Han ser også ud til at være en smule større end Gustav men det er måske pelsen der er lidt større som du nævner.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
Hun får næsten dagligt lidt kattemalt og det giver jeg hende på fingeren, ligesom du gør med smørret - så jeg forstår det hyggelige ved at forkæle. Selvfølgelig får hun godbidder, men jeg bruger også bare det, at give en anden slags tørfoder som godbid... og det virker fint her
jan 2019
I det hele taget gider han kun sit tørkost så han tigger aldrig, heldigvis.
Har lige været i Brugsen og købt Kærgården let..
Det tager jeg nok ikke skade af.
Havde ikke tænkt på det med salt men der er 1 g. i pr. 100 g.
Er det for meget mon ?
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
jul 2008
men han skal have sin sidste pille i dag
men den sidste uge har han da været meget frisk.
har ikke fået ham vejet siden han var hos dyrlægen for 10 dage siden. men tænker at vægten er på vej op igen.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Om søndagen skal Elvis have ost med smør - ja lige nøjagtigt
Det er kun den ene bid ost (med smør ovenpå) han får og han har da aldrig været overvægtig
Man skal jo heller ikke blive hysterisk - for lidt og for meget fordærver alt, siger et gammelt ordsprog
jan 2019
Så godt din tråd forresten.
Sjovt nok har jeg aldrig haft en kat der var forkølet.
jul 2008
endelig startede Kida det hele men hun kom sig hurtigt.
men Simba mente så at han lige skulle have lidt ekstra. min dyrlæge mente at det var fordi han stadig er lidt ny i flokken at det lige har ramt ham så hårdt-
Følger: 5 Følgere: 494 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
jeg giver selv ost til mine katte indimellem,der er jo også lidt salt i,men de har så godt af de mælkesyre bakterier som er i også,og de kan godt lide det,jeg giver det ikke hver dag,måske en gang om ugen,og det vil jeg da nok blive ved med
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 235 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 625
Hos os er Balou meget slem til at tigge og det er vel et par gange om ugen han får lidt smør rest fra en kniv og et lille stykke af osten + et lille stykke kød fra aftensmaden.
Balou vejer ca. 4,8, Dali vejer ca. 5,5. Lulu ca. 4,5. Nuggi ca. 4,5.
Gustav ser ellers ud til at veje mere (ser stor ud på billederne) så 6 - 6,2 er vel ikke meget for hans race. Vores naboer har også 2 som Gustav de ser stor ud, men ved ikke hvor meget de vejer.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Kattemalt er da heller ikke sundt, det er jo sukker, så smør ligger da tættere på noget naturligt for katte, ja der er salt i, og de skal ikke have for meget, men der er også salt i deres naturlige bytte/ blod, vi skal have salt, bare ikke overdrive.
Tun skal begrænses uanset om det er med salt til mennesker eller uden salt til katte, fordi det er tungmetallerne som ophobes i både katte og mennesker, og de kan ikke udskilles igen, men mine får da også tun, bare ikke hele tiden.
Men man skal også lige huske, at kattene gennem tiderne har levet af det de fangede og de de kunne hapse bla fra vores skrældebunker, altså menneskemad, men det vi spiser idag er nu nok ikke så lødigt
nov 2012
Følger: 1 Svar: 7
Smør