1.411 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Æv æv så kom prøverne... Æv æv så kom prøverne...
ÆV ÆV ÆV ÆV og endnu mere ÆV!
Svarene på Aslans prøver kom i går og ja........... han er testet positiv for Calici og Chlamydia.
Calici fik jeg af vide kunne risikere at bevirke at han resten af livet vil døje med sine tænder og med mit "Katte-held" ja så er jeg jo ikke den mest optimistiske, men ved I hvad - min såkaldte "mandags-model" er jordens dejligste kat og jeg ville ikke bytte ham for en million og ja det ender han såmænd nok ved at komme til at koste over de næste mange mange år.
God weekend til jer alle og pøj pøj til jer der er på udstilling!
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 97 Svar: 1.339
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
Calici kan de leve med, hvis det er milde slags.
Chlamydia kan vist kureres?
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Men begge sygdomme er meget almindelige og behøver ikke at være verdens undergang.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Det er som om jeg aldrig får gjort Aslan rask og får den s**** opdrætter ud af mit system for Aslan bliver ved med at slås med dårlig odds og jeg bliver så gal på min kats vegne.
Øh anede ikke at der var to slags calici.
Ved bare at Aslan er på pencilin igen igen. Siden jeg fik ham i november har han været på pencilin med få dages ophold og nu er det 30 dage igen igen.
Må heller komme i skoven med familien.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Du har det da ikke for nemt hva? Livet er ikke fair når den skønne lille bamse skal rende og være syg hele tiden.
Rigtig god bedring med ham Mai.
Men han er jo en fighter så mon ikke også han kommer sig ovenpå denne runde.
sep 2004
Man kan så tage sig nogle forholdregler for at sænke smittefaren - og selvfølgelig undlade at sælge katte, der *er* syge (og generelt overholde karantæne ved sygdom i kattteriet). Men risikofrit bliver det aldrig at opdrætte, udstille eller for den sags skyld bare at have en kat.
.....Og jeg synes, det er bekymrende, hvis katterier forventes at være sterile steder, hvor kattene aldrig fejler det mindste.
Som sagt kender jeg ikke forhistorien her - eller opdrætterens rolle. Min kommentar gik mest af alt på, at katten godt kan blive rask igen. Nogle katte udskillier calicivirus resten af livet, men de fleste slipper faktisk af med den igen
sep 2004
Og i øvrigt skriver jeg ikke at alle katterier *har* sygdommene. Jeg skriver at de fleste får/har haft dem på et tidspunkt. Det har du vel også selv? Gør det dig til en dårlig opdrætter? Hovedsagen er hvordan man håndterer sygdommene, når de er der.
sep 2004
sep 2004
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Callici kender vi desværre alt til her i huset, det var derfor vores Miko fik fjernet alle sine tænder op til jul, desværre har han smittet alle andre på nær den lille Garai, vi håber fortsat, at han går fri.
Chlamydia skulle gerne gå væk efter en effektiv ronaxan behandling og callicien, det må tiden vise.
Jeg ønsker jer i hvert fald det bedste og vil så også sige, at det kun er Miko som er specielt hårdt ramt her i huset. Faruq "slægter" ham på, men hans interferonbehandling synes at styrke hans immunforsvar, så det håber vi fortsat på. Og ja, Lis har vidst nævnt det, men det kan være en bekostelig affære at have katte med callici, det har det i hvert fald været for os og katteforsikringen dækker ikke tandbehandlinger
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Føler med dig og den lille...
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Du ved jo, hvordan vi selv går og venter på netop at få svar på den test. Den er afgørende for om vi tager vores killing hjem, som nu altså ikke er lille længere, men er blevet 5 måneder.
okt 2007
En meget laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag historie, men kort fortalt købt jeg sidste år i september Aslan og Malou da de var 4 uger gamle og som jeg fik hjem i 23 november. Da var de undervægtige (Vejede 1/3 af hvad de burde) og de var begge sygdomsramte. Da det var mine første katte, måtte jeg jo stole på opdrætter, når hun sagde at de "skam ikke skulle være større og bestemt intet fejlede!". Den 21 januar mistede vi Malou pga. sygdommene og ja Aslan kæmper endnu.
Til jer alle tak for de trøstende ord igennem al den tid og jeg håbede virkelig at det var ovre med mit ynk, men jo Aslan er en fighter så jeg håber så inderligt!
sep 2004
Og det lyder ikke til du kan hente meget hjælp hos opdrætteren. Har du været i kontakt med hans/hendes klub? Måske er der grundlag for en klagesag ved Felis Danicas klagenævn.
Og så rigtig god bedring med Aslan. Jeg har selv haft Calici hos en af mine katte for 4 år siden. Hun blev helt rask og har ikke haft symptomer siden
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Mai det gør mig så ondt på Jeres og Aslans vegne at han er så sygdomsramt, jeg håber virkelig du vinder din sag mod denne uansvarlige opdrætter og sender de bedste ønsker til Jer om at Aslan snart må blive rask det fortjener han det lille pus.
okt 2007
Det gør mig så ondt for Aslan, at han skal blive ved med at kæmpe imod det ene og det andet.
Deroven i har vores dyrlæge - som bare er den bedste der findes, hun er så skøn! - har jo forsat ikke gode prognoser for hvornår Aslan må få en legekammerat. Heldigvis nyder han den megen forkælelse, som han jo får når der kun er ham at give al vores opmærksomhed til...... så spørgsmålet er jo om han overhovedet vil tillade en legekammerat at komme indenfor til den tid!
Vi afventer stadig Felis Danicas afgørelse, men I er skam de første jeg deler den med når den kommer.....................forhåbentligt snart!
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Og ja, jeg er glad for, at du har samme oplevelse af Pia som jeg, hun er helt speciel.
Æv æv så kom prøverne...