1.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Pelspleje, børster og dette vintervejr Pelspleje, børster og dette vintervejr

Jeg er nok ikk den eneste med dette problem så nu vil jeg lige hører nogle af jer derude med semilang håret katte..

Da det jo har været en meget mærkelig vejr og derfor går ud over pelsen på min pige ved at hun bliver meget eletisk i pelsen men allermest om hendes krave så ja idag ligner hun ja jeg ved ikk hva.. Så vil gerne vide hva jeg evt. kunne gøre for har ide om at min børste os skyld i det men kom gerne med andre råd..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelspleje, børster og dette vintervejr
  • #1   29. mar 2008 Jeg må lige lytte med her...

Kommer også til at give misserne stød hvergang jeg nusser dem. Kan ikke lade være med at tænke på om de ikk syns jeg er lidt dum så smiley hehe

Syns også de går mere i knude i pelsen her i tiden?

• #3   29. mar 2008 Skal lige hilse og sige at hun har været plaget af knuder som jeg ofte måtte klippe af fordi jeg ikk kunne rede dem ud og efter børstningen stadig er helt eletisk.. så derfor ser hun ud som hun gør ved sin krave fordi jeg har måtte klippe nogle af dem af os selvom jeg brugte børsten ofte på hende.. som sagt mistænker jeg børsten for at ikk at have hjulpet..

• #4   29. mar 2008 Min Thor har altid været lidt elektrisk i hans pels og nogen gange gir han stød men tror ikke det har noget med børsten at gøre.

• #5   29. mar 2008 Jeg har, når det er rigtig slemt med statisk elektrisitet, skyllet børsten i eddikevand før strigling. Det har virket for mig og eddike i den opløsning (1spk eddike til 3dl vand) er helt ufarligt i pelsen.

Jeg har også tænkt på at blande en smule balsam (bare mit menneske-balsam) i en smule vand og så børste katten med lidt våd børste. Det virker på mig selv :DD

• #6   29. mar 2008 Hvilke type gulv har du?

• #7   29. mar 2008 træ gulve.. og filser..

• #8   29. mar 2008 Ja så ved jeg ikke...vi har problemet i Schweitz om vinteren og der har vi gulvtæpper af uld....en spray med skyllemiddel opløst i vand hjælper en del på tæpper...

• #9   29. mar 2008 Vi har også problem med elektriske pelse og vi har gulvtæpper, vinyl, træ og klinker på gulvene. jeg har prøvet med Anti-Stat Spray købt på udstilling, men det er ikke nok. Den er helt gal med elektriciteten i øjeblikket. Heldigvis har det ikke givet anledning til filter i pelsene.

• #10   29. mar 2008 Mens vi boede i Moskva havde vi luftfugtere til at køre i lejligheden for at afhjælpe statisk elektricitet....det hjalp en del....

• #11   29. mar 2008 uhaaa... kan kun nikke genkendende til begge problemer. Begge vores katte bliver også helt elektriske, når jeg børster dem. Perle er næsten ikke til at holde fri for knuder for tiden. Så vi glæder os også til vinterpelsen er blevet smidt.

• #12   29. mar 2008 Hva børster bruger i evt. og er det nogle i kan anbefalde for jeg har bare købt en start set fra aldi..

• #13   29. mar 2008 Jeg bruger stålkam med træskaft....den går i bund og får det hele med...har 2 forskellige størrelse tænder

• #14   29. mar 2008 Jeg kunne ikke drømme om at bruge balsam til mine katte, ej heller i fortyndet udgave. Jeg tror ikke katte har godt af at slikke det i sig.

• #15   29. mar 2008 Har prøvet mange forskellige kamme hvis jeg lige havde glemt den gamle...men den er simpelthen bedst....

• #16   30. mar 2008 hej

jeg har også lidt meget af dette problem.. men har fundet en løsning på det..

Jo mere man børster, jo mere elektrisk bliver katten og jo flere knuder kommer der..
    så børst med måde

Jeg putter mine i bad.
    Jeg bruger produkter fra pitstop .

1: deep cleansing shampoo
    2: shampoo
    3: conditioner

efter badet og inden føntørring bruger jeg silke dråber. Jeg får det lækreste velduftende kat som ligner noget der er ud over fantastisk..

Nu har jeg en perser med ekstra meget pels, og hende behøver jeg næsten aldrig at børste.
    Før jeg brugte disse produkter havde hun HELE tiden knuder og en kedelig pels.

Når jeg vælger at børste hende sprøjter jeg show ring mist på børsten, eller på katten

knus og håber det hjælper

• #17   30. mar 2008 Hej

du kan købe dem hot pitstop eller i maxsoe

det er lige de to steder jeg kender

• #18   30. mar 2008 det er super godt

Jeg bruger min perser på udstilling..

til at starte med fik jeg at vide at den var pæn, men dens pels pleje kunne godt blive bedre.. hmm det forstod jeg ikke..

Så skiftede jeg til produkterne fra pitstop og tænk en gang at det vandt sin klasse og blev nomineret..

Så det virker også selvom hun bare er her hjemme nu og ikke er på udstilling så skal hun sgu stadig være lækker

• #19   30. mar 2008 Ja man kan godt købe det.. Jeg havde os overvejet og lige smide hende en tur i badet os da hun ikk skal afvendes for meget fra det da hun bliver brugt til udstilling men lige for tiden har jeg ikk muligheden og det er noget tid siden så havde faldet mistanken til det med en go tur med de produkter..

• #20   30. mar 2008 ja du kan købe dem hos

www.pitstoppets.dk

Du kan også ringe til dem og høre hvilke produkter de anbefaler..

Kommentér på:
Pelspleje, børster og dette vintervejr

Annonce