{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Pelspleje {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for råd til pelspleje af min maine coon.
Hendes pels filtrer helt vildt, selvom jeg børster hende flere gange om ugen. Og det er så synd for hende for det må jo hive i huden! Samtidig er det også synd for hende når jeg klipper det er for hun hader det. Generelt er hun ikke meget for hverken at blive børstet eller klippet. Men føler jeg bliver nødt til at gøre det. Er der noget jeg kan gøre udover det som kan gøre hendes pels mindre filtret??
Derudover har hun også skæl (hvilket min anden huskat også har). Er der noget der kan afhjælpe det? (Helst ikke shampoo eller lignende, de hader at komme i bad). Kan sige at de får royal canin foder, og det er jo af god kvalitet.
Har i nogle gode tips??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelspleje
  • #1   20. maj 2011 Du kan prøve at give lakseolie i en periode. Men du kan ikke se resultat af om det virker før efter et par måneder måske mere. Der findes desværre ikke nogen mirakkelkur, der virker her og nu.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #2   20. maj 2011 Min Jolly har også en forfærdelig pels, der hvor vi købte ham havde hun aldrig børstet ham, så hans mave var en stor knude. smiley og det gjorde forfærdeligt ondt på ham når han gik.

Jeg børster ham sjældent efter at vi er begyndt at købe noget Balsom/olie lignene noget.
    - vi smører det ind i pelsen de steder det er værst (under "armene" og på maven f.eks.) og så lader vi det bare sidde - de første par dage ser han llidt fedtet ud, men det går væk igen.
    men det virker hvertfald for os. smiley

Det er købt i maxizoo, kan ikke lige huske hvad det hedder.

Kommentér på:
Pelspleje

Annonce