{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Pelspleje {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Jeg har for nylig overtaget en langhåret kat, han er en blanding af maine coon og norsk skovkat. Hans pels er fyldt med knuder og jeg kan se han har ondt, især når man kæler for ham. Jeg kan ikke få lov til at komme til ham for at fjerne knuderne, hverken med børste eller trimmer, i hvert fald ikke uden det bliver et blodbad for mig smiley

Jeg har derfor overvejet at få ham til en dyrelæge hvor de kan trimme ham helt i narkose, så han heller ikke bliver stresset af det og kommer til at hade mig. Har i en idé om hvad sådan noget koster, er det eventuelt dækket af forsikring og er det normalt dyrelæger gør sådan noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelspleje
  • #1   27. mar 2023 Ja du bør lade dyrlægen ordne det, eller hjælpe mens din kat er i bedøvelse, ellers får i en enormt dårlig start på jeres liv sammen.
    Jeg ville bestille tid så hurtigt som muligt, så den ikke skal lide mere, godt du tager ansvar, men det er mega øv, at få den hjem i den tilstand.


  • #2   27. mar 2023 Du bør få ham klippet hos dyrlægen inden længe. Og regn roligt med at det er noget, der gentager sig ofte. At krydse MCO og NFO er den dårligste idé ever. De har to meget forskellige pelstyper. MCO har silkeblød pels, og NFO har ru dækhår. Den kombi resulterer i et liv i h...... for mange af kattene, fordi de igen og igen bliver helt filtrede sammen. Man bør aldrig blande pelstyper. smiley

  • #3   28. mar 2023 Vi havde også engang en blandingkat der var langhåret, det var et helvede at holde hendes pels. Vi var to gange hos dyrlægen hvor hun fik en let narkose og de barberede hendes filter af. Det kostede omkring 1400 kr.
    jeg synes bestemt du skal tage til dyrlæge med din kat, den har helt sikkert ondt.
    Du kan altid ringe til en dyrlæge og spørge om prisen.


Kommentér på:
Pelspleje

Annonce