{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Hjælp!!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen...
Jeg er den lykkelige ejer af to katte.. begge neutraliserede... Problemet er det at der er en anden hunkat der er flyttet ind på vores loft med killinger.!!! Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op, da jeg synes at det er synd at aflive dem (da de jo er raske). Moren kan jeg ikke komme i nærheden af, da hun river, hvæser og bider efter mig.! Jeg har haft fat i en af killingerne og den virkede okay rolig...
Mit spørgsmål er nu hvordan kan jeg gøre killingerne tamme, uden at moren kommer tilskade eller "overfalder" mig???
Jeg håber at i vil komme med jeres bud og meninger, da de forslag jeg har fået ikke rigtig er tilstærkelige...

Mvh Janne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!!!
  • #1   9. jun 2005 Hej Yasmin....

    Ja, igår satte jeg mig op på loftet, for at give hende mad... Hun spiste men holdte dig øje med mig.... Jeg satte mig ned for ikke at virke overlegen eller skræmmende.... Hun kom tættere og tættere på mig snusede lidt til mig... gik så tilbage.... Og pludselig hvæsede hun og gik til angreb.... heldigvis blev jeg kun revet på armen...!


  • #2   9. jun 2005 Anne....
    Hmm nej det har jeg ikke..! Jeg ved godt at det er lidt besværligt... he he.
    men jeg vil bare ikke have at vi skal have flere vildkatte, som bli'r kørt ned (vi bor lige ud til en stor vej)...


  • #3   9. jun 2005 Anne....
    Ja jeg ved godt at hun vil beskytte sine killinger.... Jeg vil ikke have hende væk på den måde.... men måske hvis et internat kunne tage hende og killingerne.... Men det gør de ikke pga. at hun er vild... Hvis der kommer nogle og henter dem, så bliver de aflivet.! Jeg prøvede at snakke med en dyrlæge, der er kredsmedlem i dyrenes beskyttelse.. Han rådede mig til at jeg kunne indfange hende og få hende aflivet. Han synes det var en go' ide selvom at jeg fortalte ham at killingerne kun er omkring 4-5 uger gamle.. Og det virkede ærlig talt ikke særlig betrykkende.....Det er ikke en huskat, det er jeg næsten stensikker på. For selv da hun ikke have killinger var/er hun meget arrig...


  • #4   9. jun 2005 Hej anne..
    Nej det er lige det... Hvis jeg skal kunne afsætte killingerne, så skal jeg gøre dem tamme først, og pt. så er moren ikke skide glad for, når jeg bare går ind på loftet... er også lidt bange for at hun enten flytter dem eller at hun ikke vil kendes ved dem ( fordi jeg har rørt ved dem)....
    Jeg synes det kunne være super fedt, hvis der var en der havde tid og mulighed for at tage hende.... når killinger var store nok.... eller tage dem allesammen....
    Min far siger at jeg bare skal lade dem være, da de tager rotter og den slags, skal lige siges at vi bor på en slags gård... (og vejen skal nok holde bestanden nede... siger han) men synes ikke at tanken om at de bli'r kørt ned, er særlig rar, hverken for min samvigtighed eller for deres heldbred... så jeg ved ikke om det måske er en ide, at fange hende i en kattefælde, mens jeg prøver at gøre dem tamme... jeg så gerne have at hun måske også blev tam (satser dog ik' på det), så hun kunne få et hjem... hvor hun kunne være i fred....


  • #5   9. jun 2005 Ja.. synes også at alle løsninger har en bagside....

    hmm... en kattefælde er bare, hvor du ligger mad ind i den også når katten tråder ind i den, så lukker den efter katten. så den sidder i et slags bur.!
    Hvis jeg vil prøve at gøre killingerne tamme, kan moren ikke være "løs", da hun så vil prøve at angribe... Og hvis jeg skal præge dem, så skal det være når de er så små, da de ellers kan blive rigtig svært.!!!
    Jeg kunne også tage killingerne "ind" fra loftet (uden min far ved det), men så skal de være større... og det ville måske heller ikke gå, da jeg jo har to meget territorie bestemte katte.
    Men pointen i kattefælden er.. at jeg muligvis kunne hver anden dag fange hende i den eller lukke hende ud fra loftet (når jeg altså har fundet hendes indgang), så jeg kunne kæle ´med killingerne- for på den måde at gøre dem tamme..!
    Mvh Janne


  • #6   9. jun 2005 p.s er dog bange for at hun flytter killingerne....

  • #7   9. jun 2005 Ja, jeg ville heller ikke skille dem fra moren.... Ville bare "holde hende fanget" i den kattefælde, mens jeg kæler med kattene.. Hun vil hele tiden være der i nærheden af dem.. og når jeg så har kælet med dem slipper jeg hende ud igen, på loftet.... Hmm det ville bare været bedre hvis jeg kunne få hendes tillid...!!! så vil prøve at fodre og snakke med hende når hun er på loftet... for så måske kunne hun lære at få tillid til mig..! det er den bedste løsning, jeg kan komme på, uden at det skader hverken hende eller killingerne.

  • #8   9. jun 2005 Tak for hjælpen....

  • #9   9. jun 2005 Jeg kan jo ikke tage moren til lægebesøg, når jeg ikke kan komme i nærheden af hende...
    og jeg vil heller ikke have at det kommer til at gå ud over mine egne katte....


Kommentér på:
Hjælp!!!!

Annonce