{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Katte & medicin. {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lige forhører mig da jeg har en kat der fik sig en gang smertestillende og beroligende fredag pga. overbelastet korsbånd. /:
Men i lørdags skulle vi så starte på pillerne Rimadyl på 2o mg. som hun ska have hver 3 dag i 12 dage.
Men her til morgen vågner jeg, og ser hun har skidt på gulvtæppet og det ikker fast, men ligner dårlig mave.
kan dette godt være en bivirkning af pillerne, eller skulle jeg lige snakke med dyrelægen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte & medicin.
  • #1   31. mar 2008 Jeg ville ringe til dyrlægen og tale med dem

  • #2   31. mar 2008 Stine - jaa' gør jeg når kæresten kommer, in tlf. er desværre spærret så kan ikk kontakte dem lige nu. /: for hun har ALDRIG gjort det før, så havde på fornemmelsen der så måtte være noget galt.

  • #3   31. mar 2008 Natascha - jamen her er det aldrig sket før. Og den var ikk fast, men heller ikk helt tynd. Og kender da selv at medicin virkelig kan sætte maven på tværs. /: Så ville måske tro det kunne være den der gjorde det.

  • #4   31. mar 2008 Natascha - jaa' det ska det, men jeg hun har været renlig fra dag 1 så håber da det fortsætter. :bb 7, 9, 13 bank under bordet ! ö Mere når du får medicin til katten, får man jo sjældent informationer om bivirkninger og der udleveres det jo ikk som til mennesker. Men kunne fandeme være dejligt, så man derhjemme havde lidt at gå efter .

  • #5   31. mar 2008 Du kan læse om Rimadyl Vet. her:
    (link fjernet)

    Jeg foretrækker at bruge Metacam. Det er <b>flydende</b>, smager ikke af noget, og en kat skal kun have 0,1 ml pr. kilo. Gives gennem mundvigen med en engangssprøjte.
    Det er for nylig frigivet til langtidsbehandling af katte.

    Jeg har ikke oplevet dårlig mave på mine katte, når de har fået det.


  • #6   31. mar 2008 *Mega* - tak for siden. (: fandt så ud af det er godkenddt til hunde. /: og at freja får faktisk dosis til en kat på 5 kg. og hun vejer 3.91 kg.
    Men der står intet om bivirkingerne kan være dårlig mave, så tror lige jeg holder øje.


  • #7   31. mar 2008 mine fik også metacam da de var blevet neutraliserede. Ingen dårlige maver. men Gwen kastede det op igen den sidste dag de skulle have det. Er nemt at give katten, og det lader ikke til at de synes det smager grimt.

  • #8   31. mar 2008 Nina - min er nu ikk stereliseret fredag men har overbelastet hendes korsbånd. Men syntes bare at det virker mystisk maven laver bøvl mens hun får det. /: Derfor ville jeg jo tro det kunne gøre det.

  • #9   31. mar 2008 Freja.

    Jeg sagde heller ikke at din var neutraliseret i fredags. jeg konstaterede bare at mine fik metacam da det skulle have smertestillende. Beklager hvis jeg fik formuleret mig fjollet smiley

    det lyder underligt at katten får det skidt. ´ville da lige høre dr.dyr. og så er det nemmere med metacam da det er i en lille sprøjte og skal ind på tungen, mens en pille jo skal tvinges ned i halsen


  • #10   1. apr 2008 Nina - disse ska blandes med maden, da de er så små så lidt vådfoder så sluger hun den til sig. HELDIGVIS ! :bb men hun har ikk haft noget efter så kan godt være det har været et lille uheld. smiley

Kommentér på:
Katte & medicin.

Annonce