{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Katte og medicin {{forumTopicSubject}}

Husk altid at når din kat skal have medicin (piller), skal han/hun have pillen blandet med noget mad, eller have noget at drikke lige bagefter. Brug evt. engangssprøjte uden kanyle til at sprøjte vand i munden på katten.

Vores kat døde af bivirkninger fra nogle penicillin piller, der ikke var blevet skyllet godt nok ned, og derfor havde givet katten irritation i halsen med arvævsdannelse i spiserøret til følge (halsrøret blev kraftigt indsnævret). Tilsidst kunne han kun spise flydende mad og vi fik ham indlagt på dyrehospitalet.

Det hele skete meget hurtigt og dyrlægen kunne ikke finde ud af hvad der var galt med ham, men mente at han sagtens kunne leve af flydende mad - hvis det ikke blev værre. Den dag vi fik ham hjem fra dyrlægen, måtte vi køre afsted igen 1/2 time efter, fordi han var ved at blive kvalt i en tår vand. Han blev aflivet med det samme og vi var meget ulykkelige over tabet af vores lille Mini, som kun blev 1 år.

Så derfor husk at katten skal have vand eller mad med pillerne - ellers kan det i den sidste ende koste dens liv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og medicin
  • #1   21. feb 2005 Det var dog skrækkeligt! *trøstekram*
    Jeg vil meget gerne have lov at dele dit indlæg med andre kattevenner, da jeg er ganske sikker på, at dette er en ukendt fare for de fleste - det er bestemt første gang, jeg hører om denne risiko ved pillegivning...
    Må jeg dele indlægget med andre uden at nævne dit navn?
    mvh Camilla


  • #2   21. feb 2005 Min far proppede dem bare ned i halsen på sofie... Vræl.. HUN KUNNE HAVE VÆRET DØD::!! Vi plejede at give hende dem med noget torsereogn, men hun er ikke dum og spioste pænt uden om...

    Jeg skal sige det videre!


  • #4   21. feb 2005 Ja det er et halvt år siden det skete, og det værste er at medicinalfirmaet havde hørt om det, men der er ingen advarsel på pillerne. Min dyrlæge har taget sagen op, og forlanger at det bliver skrevet på. Vi fik også en erstatning til at dække noget af dyrlæge regningen af både dyrlægen og medicinalfirmaet - så det var et lille plaster på såret.

    Spred gerne dette indlæg, for så døde Mini ikke helt forgæves.


Kommentér på:
Katte og medicin

Annonce