{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

(Meget) langtidspasning af kat - kan det overhovedet lade sig gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg står i en meget uheldig og frustrerende situation, som jeg godt kunne tænke mig at få jeres perspektiv på.

Jeg bor i øjeblikket langt væk fra mit studie og leder derfor efter studie/almen bolig i København. I den forbindelse har jeg måtte erkende, at det er enormt svært at finde en bolig som er til at betale på SU og samtidig tillader husdyr. ¨

Situationen derhjemme er desværre sådan, at min mor ikke vil passe min kat, selvom det bare ville være indtil jeg fandt et sted hvor han ville kunne komme med "fordi hun ikke kan lide katte" - hvor jeg så undrer mig over at hun valgte at give mig en kat i fødselsdagsgave... smiley Nå, det er en anden sag

Af hensyn til mit studie føler jeg mig nødsaget til at flytte, og det skulle gerne være snart. Jeg har et boligtilbud, hvor jeg i første omgang fik at vide, at husdyr var tilladt, men senere hen blev det bekræftet, at de ikke er (der skete en misforståelse internt i boligselskabet, desværre ikke noget jeg kan hænge dem op på!). Nu har jeg påbegyndt mange af processerne i forbindelse med flytning, og det passer mig derfor rigtig dårligt, at han ikke kan komme med alligevel.. Boligen er med 1 års lejeperiode, og om 1 år er der meget stor sandsynlighed for, at jeg har stået på venteliste længe nok til at få tilbudt en studiebolig, hvor husdyr er tilladt (har allerede været på listen i flere måneder).

Mit spørgsmål er, om det er fuldkommen usandsynligt at jeg ville kunne finde noget, hvor min kat ville kunne blive passet i det år? Budgettet rækker ikke til kattepension. Min kat er god til nye steder, han har før været på kattepension og blevet passet af min far i 14-dages tid, hvor han begge gange har klaret det ret fint - han har nærmest ikke den "forsigtige" periode, som mange katte går igennem når de først er et nyt sted. Desuden er han meget glad for mennesker, er kælen og har ikke nogle adfærdsproblemer eller lign., så umiddelbart ville jeg tænke, at han er en type kat, der ville kunne klare det.
Jeg er mere i tvivl om hvorvidt en privat passer ville være villig til at passe en kat i så lang tid? Er der nogen der har noget erfaring med det?

Ellers er jeg ude i at skulle vente mange måneder endnu og risikere at det går ud over mit studie, eller finde en ny ejer til min kat - som jeg absolut ikke har lyst til smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (Meget) langtidspasning af kat - kan det overhovedet lade sig gøre?
  • #1   11. nov 2019 altså jeg ville da prøve at lave en annonce herinde
    prøv at se om du evt kan finde en tæt på København sådan at du har mulighed for at besøge ham


  • #2   11. nov 2019 har faktisk selv passet en kat i 2 mdr fordi ejerne skulle hjem til Polen
    senere flyttede han dog ind og har nu boet her i 12 år. han er dog flasket op hos mig så kendte ham jo ret godt.


  • #3   11. nov 2019 Det tænker jeg ærlig talt ikke du finder med mindre det er noget familie.

    Hvad skulle begrundelsen være for at nogle skulle tage din kat ind i stedet for at hente deres egen kat på et internat.

    Jeg ville aldrig have andres katte boende her så længe. Man knytter sig til dem når man er sammen med dem i hverdagen. Så at skulle give en kat fra sig igen efter et år. Det ville jeg virkelig ikke udsætte mig selv for.


  • #4   11. nov 2019 Du nævner at din far har passet dem i 14 dage.
    Jeg antager derfor, at dine forældre ikke bor sammen.

    Hvad siger din far til at overtage katten??
    Ellers så tror jeg, at en privat kattepasser bliver en dyr fornøjelse.


  • #5   12. nov 2019 Det bliver enormt svært at finde pasning i så lang tid, især pasning du kan stole på. En kat der ikke er mærket og registreret, tilhører rent faktisk den, der har katten og fodrer den, så vil kattepasseren ikke udlevere katten bagefter, er du på spanden. Jeg ville ikke turde gøre det, med mindre det var familie, som jeg stolede 200% på.

  • #6   12. nov 2019 Der er også det problem, at hvis din kat bliver syg, så bliver det bøvlet, for de skal have din tilladelse til, at gå til dyrkLægen med den, og du skal betale.
    Jeg ved det er svært, men et nyt hjem kan være bedst, og måske vil de give dig en opdatering på, hvordan din kat har det.
    Jeg håber du finder den løsning som er bedst for dig, men også for din kat.


  • #8   17. nov 2019 Jeg synes du skal slå koldt vand i blodet og tage et par måneder hvor du søger meget intenst efter bolig, hvor du må ha dyr. Min datter har selv måtte flytte på grund af studie og job og haft virkelig lang rejsetid i mange måneder inden flytning pga af katten men selvfølgelig skulle han flytte med. Det lykkedes efter flere måneder ( lang tid ) og det var en hård kamp for at finde noget der ikke kostede en hel bondegård. Måske kan du få din mor til at hjælpe lidt med økonomien i en periode når hun ikke vil hjælpe med katten. . Ellers synes jeg du skal finde et nyt hjem. Har du taget taget alle boliger med også de private. Det er ofte meget dyrere men måske kan du være heldig.

Kommentér på:
(Meget) langtidspasning af kat - kan det overhovedet lade sig gøre?

Annonce