{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Findes sådan en katte race?
  • #1   13. nov 2019 Om en kat er allergi venlig afhænger af formen på din allergi. Er det mod pelsen, findes der katte uden pels eller kun med meget lidt pels (underuld). Er det mod deres skæl, ja så er det ikke den form for kat, man skal have.

    Det bedste når man har allergi er, at tage ud og besøge en opdrætter af den race, man kunne tænke sig, så finder man hurtigt ud af, om man er allergisk overfor dem.


  • #2   13. nov 2019 Grunden til jeg spørger er fordi jeg har noget familie og nogle venner som har allergi, ved ikke præsis hvad af de to ting du skriver de har allergi over for, men var fordi jeg tænkte at hvis jeg nu ville havde kat, om der findes en katte race med pels som var allergi venlig eller ikke fælder. smiley
    Jeg ved der findes hunderacer som er fældefri og er allergi venlige, så tænkte om der findes det samme hos katte. smiley

    Og tanken var hvis jeg nu ville havde venner eller familie på besøg, om jeg så kunne havde en kat uden det ville genere dem. smiley


  • #4   13. nov 2019 anja n, Mange tak for Link. smiley

    Uh min yndlings katte race er med i linket, elsker bare Siameser katten, den er så smuk. smiley


  • #5   13. nov 2019 du skal bare være klar over at den snakker
    og elsker at hygge, så to katte er bedst


  • #6   13. nov 2019 anja n, rart at vide tak. smiley
    Jeg er dog hjemme det meste af tiden, så den skal nok få masser af kontakt. smiley
    Heldigvis må man gerne havde to katte hvor jeg bor. smiley


  • #7   13. nov 2019 Det er heller ikke sikkert at det bliver Siameser katten, da jeg skal være enig med kæresten hvad race, plus jeg lige vil læse om de forskellige racer som er i linket. smiley

  • #8   13. nov 2019 Der er ikke nogen som er helt fri for allergener, jeg kunne ikke komme ved min søster, da hun havde siamesere, og en nabo som havde 2 Britter kunne jeg heller ikke komme ved, og heller ikke ved venner med huskat, men da mine døtre begge fik MCOér gik det fint, og jeg har så selv haft 4 Hellig Birmaer gennem årene og en MCO og en Kurilian bobtail,,
    Men hver ny kat har betydet 4-8 uger med ekstra medicin, og ellers tager jeg bare det jeg skal uanset hvad, men skal passe på i pollen perioden.
    Selvom jeg har kat kan jeg ikke uden videre besøge andre med kat, uden at forvente en reaktion, og tage ekstra medicin.
    Min datter har haft en lavallergen hund, men den reagerede jeg altså også på, og det kunne svinge fra gang til gang, alt efter om han var nyvasket, om der lige var gjort rent, eller om der var meget pollen.
    Allergi er somregel som et tårn af klodser, nogle gange kan du kun stable 3 klodser oven på hinanden, og så vælter tårnet, og ind i mellem går det godt med 10 klodser, så uanset hvad vil du opleve, at dine familiemedlemmer vil reagere eller blive væk fordi de ved det vil gå galt, selvom de var der for 14 dage siden og det gik godt.


  • #9   13. nov 2019 Bengal er ikke allergi venlig.. den fælder meget lidt men er ikke allergi fri

  • #10   13. nov 2019 Hmm lyder til jeg skal tænke mig godt om hvis jeg vil havde familie eller venner på besøg. smiley
    Planen har hele tiden været enden hund eller kat, så derfor undersøger jeg inden jeg bare skaffer mig dyret, men må i tænke boksen. smiley


  • #11   13. nov 2019 Godt du gør det, jeg var også bange, ja rigtig bange, for mit mindste barnebarn, har vist tegn både til astma og allergi, eksem mm. Så jeg var nervøs for om hun skulle vise sig, at være allergisk over for katte, for både min datter og jeg har katte, og ja jeg er testet allergisk for katte og 1000 andre ting, men man skal jo tænke grundigt over det, når det er et lille barn og hun var ikke en gang et år, men sikke et held har min datter og også jeg fornuftige læger, og nu har der været ro på astmaen i 1/2 år, så vi krydser fingre også for fremtiden.

  • #12   13. nov 2019 Sidst jeg selv blev testet mod allergi var jeg allergisk mod Græs og støv, og ikke mere end det, min kæreste har sagt at sidst han blev tjekket var han ikke allergisk mod noget som helst. smiley
    Men har planer om inden jeg skaffer mig et dyr, at så vil jeg havde vi begge testes igen for en sikkerheds skyld, så vi er sikre på ikke at udvikle allergi mod hverken hund eller kat, and på hvad det bliver. smiley

    Jeg har dog også haft kat som lille før, og det var bare en aldmindelig hus kat. smiley
    Og har ikke regeret på min mors hund, så tvivler på der bliver noget med allergien.

    Det er kun min ene Lillebror og en af mine venner som har allergi mod kat, så det er dem jeg tænker på, hvis de skulle på besøg. smiley

    Jeg håber det bedste for din datter. smiley



  • #13   13. nov 2019 altså et godt råd hvis man er usikker på om man evt har allergi overfor kat, så er det en god ting at besøge et internat.
    da jeg var på kv havde vi faktisk flere som kom på besøg bare for at finde ud af om de kunne tåle kat.


  • #14   14. nov 2019 anja n, Tak for forslaget, det vil jeg tage med i mine overvejelser. smiley

Kommentér på:
Findes sådan en katte race?

Annonce