Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget mad giver i jeres katte?
  • #1   3. apr 2008 mine har altid mad tilgængelig. så jeg akn ikke lige sige det.. en kop fuld to gange dagligt ca. og så er de to om det. de har altid mad i skålen

• #2   3. apr 2008 Mine katte har adgang til mad døgnet rundt, da de spiser sådan indimellem..
    Der er altid mad og vand i skålene..

Vi købte en 10 kg. pose fra Olivers og den var væk på ca. 1 måned (+ -) og jeg har to katte

• #3   3. apr 2008 Mine har hele tiden mad til at stå, så ved faktisk ikke hvor meget de spiser :O)

• #4   3. apr 2008 jeg har osse altid mad stående..
    jeg køber hver måned 3 x 10 kg til 8 katte. og det er 3 forskellige jeg blander.

• #5   3. apr 2008 vores katte får ca 175 gr mad til deling i døgnet, dvs de får fyldt op hver morgen og holder det ikke til næste morgen er det bare ærgeligt, men som regel er der en smule tilbage, så de sulter ikke, de får så osse en lækkerbid nu og da.
    vi bruger ca 5 kg foder om mdr

• #6   3. apr 2008 mine plejer også at have døgnet rundt. men bare for at høre om andre gør det anderledes?

• #7   3. apr 2008 Mine får ca.50 gram hver i døgnet.
    Dette er ud fra Royal Canin's doseringsvejledning.

Har haft foder stående hele tiden før, hvilket har resulteret i overspisning... de var alle blevet halvrunde og det skulle jo ikke ende med trille-katte...
    De får maden af 3 gange i løbet af dagen, så det er fordelt... ellers spiser de det hele på en gang... :s

• #8   3. apr 2008 for meget hehe! dyrelægen nævnte lige at det ikke var så længe siden jeg havde købt da jeg var nede og købe foder den anden daghehe! så lovede hende at prøve at skære ned! men han får ca 200 tørfoder om dagen, han skal ned på 100

• #9   3. apr 2008 200 gr tørfoder er godtnok meget

• #12   3. apr 2008 sorry tjekkede lige efter det er 150 han får men det er stadige for meget!!! ved det godt johnny!!!

men han er på nedtrapning :O)

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #13   3. apr 2008 Kig på Grunk, han får meget, han er meget tyk !:D

• #14   3. apr 2008 10 kilo holder 2 måneder her, så det må blive cirka 2½ kilo tørfoder pr. kat, pr. måned. Dertil kommer lidt vådfoder. Kattene vejer ca. 7 kilo hver (burde måske veje ½ kilo mindre)

• #15   3. apr 2008 vores hankatte får mellem 60 og 80 g tørfoder om dagen hver, lige som der står på posen med fodder.
    De får hverken mere eller mindre. En gang imellem får de noget tun eller kylling og så lidt mindre tørfoder.

De får foder morgen og aften, en halv dagsration for de kan ikke styre det hvis det står fremme hele dagen. Så har de spist det hele inden kl. 11 :o)

• #16   3. apr 2008 Jannie, 200 g - det er jo 6 kilo foder pr måned. Mere end det dobbelte af mine kattes forbrug. Jøsses.

• #17   3. apr 2008 Ja, jeg kan bare læse hele tråden, så jeg kan se at katten får 150 g. (stadig en pæn mængde)

• #18   3. apr 2008 jeg har osse overfodret daffy tidligere og det ka i jo se på hans profil, men han har været på drastisk slankekur og vejer idag vel 6-7 kg i forhold til de 11 kg han har vejet

• #19   3. apr 2008 Mine har altid mad i skålen..

også får de blød mad morgen og aften..

5kgs poser ryger hurtigt her.. har jo en stor han mis som spiser meget smiley

• #20   3. apr 2008 mine 2 maine coon drenge har tørfoder stående fremme og får vådfoder fyldt op hver gang de har spist hvad der måtte være påden forrige tallerken de fik...

jeg har prøvet at regne lidt på det..

de er 16½ uge gamle og de spiser nu til deling 1½ dåse feline porta i døgnet fordelt på ca 8-10 ombæringer + småspisning af RC baby, kitten 34, feline 32 og maine coon

vil da tro der ryger mellem 50 og 75 gram af foderet til sammen...

tør slet ikke tænke på hvad der må ryge ind når de er 16 måneder... *GGG*

Men de er åleslanke og spiser altid bitte små portioner.... dog småspiser de meget, men de ser da indtil videre ud til at regulere det 100% korrekt selv.

Har adspurgt dyrlægen der siger at de aldrig vil begynde at overspise hvis de aldrig har kendt til at være sultne... derfor skulle de heller ikke blive fede sålænge vi sørger for at aktivere dem i samme stil som nu...

Knus og velbekomme *GG*

• #21   3. apr 2008 Jeg synes, det er forkert at følge doserings<b>vejledningen</b> frem for på kattene. Nogle katte er større end andre, og nogle igen har et større aktivitetsniveau end andre.

Desuden er der lavet undersøgelser, som viser, at katte spiser op til 17 gange i døgnet og kun få gram ad gangen. Får katten kun foder (især tørfoder) f.eks. 2 gange i døgnet, bliver de let alt for "madfikserede", og grovæder, når de endelig får mad. For det første svulmer tørfoderet op i maven, og katten brække sig, og for det andet skal der mere og mere til, for at katten opnår mæthedsfornemmelse. Dette forstærker makfikseringen, og så er det skruen uden ende.

Mine katte (og hunde) har fri adgang til deres tørfoder døgnet rundt, og derudover får de hver aften "vådmad" af en eller anden art. Der står altid noget i skålene med tørfoder (også hundenes).

Men det kræver selvfølgelig, at der er rig adgang til aktivitet. Er der ikke det, spiser katte tit af ren og skær kedsomhed.

• #22   4. apr 2008 Her i huset er det foderautomat, så han kan spise lige det han har lyst til
    derudover er der en daglig pose kitkat vådkost,og hvad han ellers syntes han skal smage, af det vi spiser c",)

• #23   4. apr 2008 hmmm måske min dyrelæge har regnet forkert, han hat spist 3,5 kg på 1 måned og 18 dage!

men har får for meget, det er ingen hemmelighed! og vi er igang med at skære ned, men det går langsomt da han er så madfikseret som han!

han er 1 år ca om 4 dage og vejer 5 kilo,

• #24   4. apr 2008 Vi bruger omkring 10 kg foder til 4 store katte om måneden og de har mad stående fremme hele tiden. Vægtmæssigt er de vist lige tilpas.

• #25   4. apr 2008 Jeg har tre katte, som har adgang til to skåle tørfoder 24/7 og får vådmad hver aften (50-75 gr. pr. mand). Det er svært for mig at regne ud, hvor meget tørfoder, jeg egentlig bruger, fordi jeg som regel har nogle prøveposer fra udstillinger, men de spiser bestemt ikke for meget tørfoder smiley

• #26   4. apr 2008 Fylder op ca morgen og aften.. Det er forskelligt om jeg ska fylde op om aftenen...
    De har tørfoder stående døgnet rundt.. Og køber en 10kg Royal sensible ca hver 1½-2 måned tror jeg den holder til 3 katte

• #27   4. apr 2008 Mine får omkring 100 g om dagen til deling, så må de selv holde slås om hvem der skal have mest smiley

• #28   4. apr 2008 Mille, det synes jeg ikke lyder særligt fornuftigt, for på den måde provokeres kattene hele tiden til at afgøre den indbyrdes rangorden, og der er så en, der må nøjes med det, der er til overs.

Ud fra din profil er det Paulus, der bliver jagtet og for klø, og også ham, dermå "nøjes", da han piver, når skålen er tom.

For at undgå de stridigheder, du skriver om, ville jeg i hvert fald fordele foderet i to skåle og give kattene på samme tid.

• #29   4. apr 2008 har lige et spørgsmål: nu har jeg 3 katte, en kastrat, en fertil hankat og en steriliseret hunkat.
    hvad skal man give dem og spise altså så de får det samme? de har fået indoor men har set at der både er til main coon, kastrater, steriliseret osv. hvad er bedst for mine sådan jeg ikke skal købe mere end en slags?

• #30   4. apr 2008 Alt for meget - ifølge mn dyrlæge:-)

Jeg tager mig den frihed at skide på vejledningen og fodre efter hvordan mine dyr ser ud. Og er skålene tomme, så fylder jeg dem da. Det skaber mere ro i flokken

• #31   4. apr 2008 Ja, mine får ca en dl. hver to gange om dagen - Men ellers sådan efter behov, har en der er på den tynde og en stor killing (8 mdr) der vokser så de har altid stående. Hehe, og så har jeg desværre en der er lidt for rundt der eeelsker killinge maden, go killigen vil hellere have slankemadee - er det ikke bare typisk ;o)

• #32   4. apr 2008 Jeg har også en voksen (senior, faktisk ifølge dåbsattesten), som er blevet liiiidt rigeligt rundt her i vinter af at have "haft børn", men nu er vi næsten færdige med killingefoderet og så regner jeg med, at hans vægt lige så stille går ned igen smiley

Som Helle L kigger jeg på mine katte og ser, hvordan de ser ud og så længe de ser godt ud, fortsætter jeg min fodringsmetode.

• #33   4. apr 2008 Og så skal man også huske på, at katte instinktivt "æder sig op" til om vinteren, uanset om de er inde- eller udekatte. Dette både for at kunne holde varmen og at have noget at tære på.
    Det plejer at blive "normale" tilstande om foråret.

• #34   6. apr 2008 Helt enig - mine råæder i vintertiden og stopper stort set med at spise nu her:-)

Det første forår blev jeg helt bekymret:-)

• #35   6. apr 2008 Hmm, det ved jeg skam ikke...
    For her står det fremme hele tiden... og der bliver fyldt op når de er tomme..

her går de også og små spiser... undtagen når der kommer frisk foder i..
    det er nok fordi en dejlig ren skål med frisk foder det er jo dejligt.. selv om skølene bliver vasket næsten hver dag

• #36   6. apr 2008 Mega: Det kan godt være det er mod kattens natur at fodre to gange om dagen, men nu er det sådan at mine katte ikke kan finde ud af at småspise.. Hvis jeg fylder 200 gram op om morgenen er det væk efter en time eller to, hvis jeg fylder 500 gram op er sagen den samme - de kan ikke finde ud af det.

Derfor er denne løsning fundet sammen med dyrlægen, da begge katte har været overvægtige, så man kan ikke altid skære det over en kam.

Der vil næsten altid være nogle situationer som falder uden for normen.

Kommentér på:
hvor meget mad giver i jeres katte?

Annonce