{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Godt nyt-hjem fra dyrelægen {{forumTopicSubject}}

Så er vi lige kommet hjem fra dyrelægen hvor jeg havde både Victoria og Charlie med.

Dyrelægen konstaterede at Victoria både føles bedre og ser meget bedre ud og så har hun taget 20 g på i vægt siden vi var der sidst ...juhuuu....hun har dog været endnu længere nede i vægt så reelt er det mere ca 120g så endnu mere juhuuuuu

Vi skal fortsætte med medicin som hidtil og skal fodre med special mad for nyrerpatienter og så siger han at fisk, rejer og tun er godt for hende fordi der er salt i og det hjælper nyrerne...

Sætter lige en henvisning til en tråd fra December så man kan se hvorfor jeg er glad
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=31708

Vores lille Charlie har taget ikke mindre end 377 g på siden vi fik ham så det kan være at han skal ændre navn til tyksak...

For Charlies vedkomne valgte dyrelægen at betragte de vaccinationer han havde fået i Danmark som de første i hans liv og har derfor givet booster idag for en af dem og for Rabies igen om en månede...ud over det skulle han også have en for katte aids som er obligatorisk her i Frankrig....

Til at slutte af med vil jeg lige komme med en advarsel....der har været nye tilfælde af Rabies i Frankrig så derfor skrues der op for sikkerheden.....så hvis i påtænker at tage dyr med på ferie til Frankrig må i hellere være sikker på at deres vaccinationer er up to date....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt nyt-hjem fra dyrelægen
  • #1   10. apr 2008 "... rejer og tun er godt for hende fordi der er salt i og det hjælper nyrerne... "

    Det har jeg aldrig hørt før!
    Tværtimod <b>frarådes</b> det at give tun og rejer, da indholdet af tungmetaller er meget højt, og det belaster nyrerne.

    Og så skriver du: "...ud over det skulle han også have en for <b>katte aids</b> som er obligatorisk her i Frankrig...."

    Mig bekendt findes der desværre ingen vaccine mod katte-aids (FIV).
    Tror du ikke, der menes Leukæmi (FeLV)?

    Ellers stort tillykke med fremgangen smiley






  • #2   10. apr 2008 Mega jeg ved det godt det med de tungmetaller i tun og rejer....faktisk derfor jeg skrev hvad han havde sagt....selvfølgelig er det ikke noget der skal overdrives....

    RC er lige kommet med en ny vådfodder variant til Nyrer patienter....den er med tun smag.....og jeg checked indholdet....kun 4% tun men det er der......

    Kan være mig der har misforstået det, men har lige checket op på vaccinens navn og du har ret det er Leukæmi.....


  • #3   10. apr 2008 Har lige talt med dyrelægen igen og ja det var mig der havde misforstået det Mega...

  • #5   10. apr 2008 Charlotte det er da helt rart at få tingene sat rigtig på plads....så mange tak Mega smiley

Kommentér på:
Godt nyt-hjem fra dyrelægen

Annonce