{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Kattesnak {{forumTopicSubject}}

Gustav "snakker" meget, faktisk synes jeg han har sit eget sprog bestående af lyde og forskellige måder at miave på.
Så fandt jeg denne artikel som stort set siger at det er mig han snakker med for voksne katte snakker ikke meget sammen...
Så nu vil jeg lige høre jer der har flere katte om det er sandt eller om de snakker sammen ?
https://videnskab.dk/naturvidenskab/katten-mjaver-naesten-kun-for-dig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattesnak
  • #1   24. nov 2019 Ja mine katte miaver ikke med hinanden. Men de gør det til os - mest når de vil have mad eller lige skal fortælle en oplevelse.

    De hilser på hinanden ved at gå tæt på og sætte snuderne sammen.
    Eller de løber skiftevis efter hinanden.
    Hvis de er sure på hinanden kan de godt hvæse af hinanden. smiley

    Men det er os voksne der får miave talen - hvilket bare er utroligt hyggeligt. smiley

    Så din søde Gustav snakker bestemt med dig og fortæller dig alt det gode han har oplevet smiley


  • #2   24. nov 2019 Vi er jo for dumme, til at forstå rigtig katsk, så må de jo råbe højt af os smiley

  • #3   24. nov 2019 Mine to snakker heller ikke sammen, men med mig smiley den ene går altid og miaver højt hvis hun ikke kan finde mig, så kalder jeg på hende og så kommer hun smiley den anden kommer altid hen til mig og snakker lidt når han kommer ind udefra smiley

  • #4   24. nov 2019 jeg har flere som snakker - nogle mere end andre

    Fie gør det meget. især hvis hun vil have noget eller vil med
    hun kan høres her
    https://www.kattegalleri.dk/video/diverse-kat/12056-moed_snakkede_fie

    Simba snakker også meget, men det er nu mest til de andre katte. det er især når han vil lege

    Kalle snakker RIGTIG meget. alt hvad han laver, fortæller han lige lidt om. Han har altid været meget snakkende.d

    Krumme gør det kun når han vil have noget

    Cinnamon gør det meget, men kun til os. han er så også flasket op

    Pyrus gør det ind imellem. Også kun når han mener at han skal have noget


  • #5   24. nov 2019 Lucas meddeler når han skal tisse, vågner i sofaen og lige trænger til lidt opmærksomhed og så bliver jeg selvfølgelig også advaret når han skal kaste op....

    Elvis miaver løs når der skal "bankes en fest op" med de andre og han bliver ved, indtil der er en der gider at lege slåskamp - og den er Lucas med på.

    Freddie siger ikke et kvæk smiley


  • #6   24. nov 2019 Speciel snakker vores tyrkiske angora rigtig meget, men den tyrkisk van kan skam også godt, især hvis de vil opnå noget smiley

  • #7   25. nov 2019 Jeg havde to burmesere, der snakkede fanden et øre af med min mand og jeg, nu har vi Trine Ragdoll, hun taler ikke så meget

  • #8   25. nov 2019 Akio var altid den der snakkede mest, nu overgået i stol stil af Monty - Som ævler på livet løs til mig. De andre taler han faktisk også til, mest når der er noget interessant udenfor eller på væggen. Så kan man godt fornemme at det er vigtigt fordi de andre får hovedet op og løber derhen for at kigge.
    Ellers så oplever jeg faktisk at Luna taler meget under leg og brydekampe, en hel bunke af forskellige lyde spytter hun ud i hovedet på dem, koblet med hvæs nogle gange.
    Og Akio gør det også når han bliver irriteret på Monty, så sætter han dig oven på ham og siger en masse skingre lyde - tit er de vældig irriterende. Jeg tvivler på at han gør det for min skyld, da det er et helt andet toneleje end han bruger med mig. Men det kan jo være han gerne vil fortælle mig hvor irriterende Monty er XD


  • #9   25. nov 2019 Jeg oplever os at mine katte miaver. Men min hankat han miaver og vis jeg ikk reagere på det så miaver han højere for at jeg reagere også må slippe det jeg nu er igang med for han være ved ham..

  • #10   27. nov 2019 Min leger ind imellem med en enkelt nabo kat som ofte kommer og sidder uden for min ene dør for at se om vi vil snakke med ham. De siger nogle lyde til hinanden når de mødes . Jeg går ud fra det er hilse lyde. Hvis de leger og legen bliver for vild og går over i andet end tagfat bruger min en bestemt lyd . Jeg går ud fra den betyder stop den leg gider jeg ikke. Min snakker ikke med andre end Simba som han hedder. Ham har hun været venner med i flere år. Og ofte kan man se min forsøger at få han til at lege når de mødes Så selvfølgelig kan de snakke med hinanden men de vælger nok selv hvem de gider snakke og lege med.

  • #12   29. nov 2019 Safira J.
    Det er så det artiklen siger voksne katte ikke gør så meget. Det bliver spændende at se om de bliver ved med det så eller de begynder at snakke med dig i stedet smiley


Kommentér på:
Kattesnak

Annonce