{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

sammenføring af katte- hvordan bedst? {{forumTopicSubject}}

Mon der er nogen herinde som har gode råd til, hvordan man bedst sammenfører katte?
Jeg har en main coon på fem måneder og får snart endnu en main coon killing hjem. Faktisk i håb om at de skulle få glæde af hinanden, men nu har jeg efterhånden hørt så meget negativt om det at have flere katte sammen - bortset fra søskende.
Det er to hanner, den på de fem måneder bliver kasteret inden den anden kommer.
Tror I at de kan få glæde af hinanden, eller hvad er jeres erfaringer..

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sammenføring af katte- hvordan bedst?
  • #1   11. apr 2008 De vil helt sikkert hurtigt blive "bedsteste venner" ingen grund til panik, det er noget af det bedste du kan gøre for din enekat.

2 drenge er et fint valg, blot de begge er neutraliserede inden de bliver kønsmodne.

• #2   11. apr 2008 det er godt med lidt opmuntrene ord. var helt blevet i tvivl om det overhovedet var for nogens bedste... så tak

• #3   11. apr 2008 Jeg har prøvet at sætte to katte sammen - og i dag tror jeg ikke de kan undvære hinanden. Den store skulle lige vise sig frem for den lille, men vi gjorde ikke noget med at lukke den ene ind i et rum osv. de fik lov at rende sammen og jeg tror der gik 2-3 dage så vaskede de hinanden og legede sammen. Og når de stadig er killinger er det lettere at sætte dem sammen.

• #4   11. apr 2008 du ulkker dem bare sammen, der vil være lidt knur og hvæs i starten, men det fortager sig hurtigt i den alder.

• #6   11. apr 2008 Du skal bare lade dem gå sammen fra starten..

Som haneben også siger vil de hvæse og knurre lidt i starten, men det virker smiley

Mine to er bedste venner idag - selvom de nogen gange er ved at vælte hytten smiley

• #7   11. apr 2008 for at de ikke skal tage de her "magtkampe" når de bliver kønsmodne, så er det bedst at fixe dem inden

• #9   11. apr 2008 nej hvis du er heldig vil hun tage sig af den, som var det hendes egen killing

• #12   11. apr 2008 jeg har lige været igennem det samme..... at få en legekammerat til min hunkat på 10 mdr..... hun hvæste MEGET af ham vores nye i starten.... ca 4-5 dage... han turde knap nok komme frem som sit skjul....efter 6 dage accepterede hun ham, og siden har de været de bedste venner. jeg har billeder af dem sammen i mit fotoalbum - så der kan du se hvor meget glæde de har af hinanden nu.... efter kun en god månedstid.

• #14   11. apr 2008 jeg lod dem iøvigt bare møde hinanden lige fra starten... men nu var Ronja også med oppe og hente Fritz...

• #15   11. apr 2008 jamen det lyder sørme godt alt sammen.
    håber I har ret., men mom ikke smiley

• #17   11. apr 2008 Jeg plejer at sætte transportkassen , med den nye kat inde midt på gulvet i stuen , så snuser de til hinanden , efter lidt tid går dem der bor her og så åbner jeg for den nye , som selv går ud i stuen og det var det ......
    Der kan selvfølgelig komme lidt hvæsen , men heller ikke mere .

• #19   11. apr 2008 Tak; Du kan roligt glæde dig.... den første uges tid skal bare overståes... det er SÅ hyggeligt når kattene hygger sig og leger sammen...
    held og lykke.

Lone og misserne

• #21   11. apr 2008 ja, jeg er også blevet helt rolig. og jeg har virkelig spekuleret. især efter jeg var til foredrag om kattens adfærd, hvor foredragsholderen gjorde udtrykkeligt mærksom på, at hvis man skulle anskaffe en kat til, skulle man gøre sig klart at det KUN var for ens egen skyld. hun mente at det oftest gik galt og at det var sjældent at de fik reelt glæde af hinanden..og der sad jeg og troede at jeg gjorde det så godt med endnu en.. men det tyder det jo å alligevel.. sikke en smøre

• #22   11. apr 2008 vores første kat Ronja mødte vores hund efter 1 uges tid...... efter få møder blev de bedste venner.....(vores hund bor i bryggerset)..... men vores nye kat har endnu ikke mødt hunden snude mod snude.... kun gennem vindue eller med volierenet imellem (hvis kattene er i løbegård).... men fritz er også mere forsigtig end ronja...

• #23   11. apr 2008 vores pjuske var over et år da vi fik Chiki, det tog to dag for Pjuske af acpter at Chiki, var her.. jeg sattet tranportkassen med chiki ud i stuen, så Pjuske kun se hende and og omvent... der efter slap jeg chiki ude, pjuske gjore ikke noget, hvæst og knurret men lod chiki være, om nattet ja da fik jeg ikke sovet, for holdt øjen med de to, chiki lå hos mig i sovværlset og pjuske lå i gang... der sket ingenting mellem dem Chiki var 12 uger da vi fik hende..

• #25   11. apr 2008 Heller ikke hund og kat har her været noget problem, jøsses vi har da katte, der bestemt ikke bryder sig om hunden, men hunden er klar over hvilke katte der er iført pigsko

• #26   11. apr 2008 Jeg har for nyligt sammen ført frygtløs og Lilo.
    +Bamse. (hunden)

Den første dag gik lidt sløjt.. hunden fik en over tuden.. frygtløs.. var faktisk lige glad. .

Dagen efter gik lilo i løb.. og det hele ændrede sig. Bamse var dog ikke besynderligt glad for missen..

Lilo og bamse holdte sig godt væk fra hinanden.. nu 1 uge efter .. kan de nærme sig hinanden uden at flå hinanden..

og frygtløs og lilo opfører sig som har de kendt hinanden hele livet og er bedste venner :).

• #27   11. apr 2008 Rumle flyttede ind onsdag aften kl. 20.15 - og vi lukkede ham sammen med de 4 andre med det samme. Og han var sammen med dem første nat. Her fredag aften er der næsten intet hvæseri tilbage. Rumle er 5½ måned og alle 5 er neutraliseret.

Kommentér på:
sammenføring af katte- hvordan bedst?

Annonce