{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Hvor er hun? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min lille plys har været ude et godt stykke tid nu, og er ikke kommet hjem hun plejer at komme når man kalder og faktisk går hun ikke særlig langt. Hun er ikke steriliseret men tror ikke hun er i løbetid... Kan hun bare være løbet længere og stadig finde hjem? eller kan hun lige pludselig været kommet i løbetid og så løbet for at finde en hanmis??? ... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er hun?
  • #1   11. apr 2008 Hun er sandsynligvis i løbetid og bliver feteret af omegnens hankatte.

  • #2   11. apr 2008 Hun er fra 31 august sidste år..... Og hun har jo slet ikke gjort tegn til løbetid idag... Kan det komme sådan ud i det blå???

  • #3   11. apr 2008 Og hvis ja... kan hun så godt finde hjem??

  • #4   11. apr 2008 En hun kat i løb gør ikke tegn til det, hvis hun mærke, der er en fertil hankat i nærheden - han vil som regel komme til hende.
    Ja, jeg tror,, hun kan finde hjem, når løbetiden er slut om en uges tid.


  • #5   11. apr 2008 Okay.. jeg er alligevel lidt urolig.. håber bare hun er ude at se sig omkring og står ved døren og mjaver lige pludselig.

    Min anden kat stod og pev da hun var i løbetid og hvis det er løb hun er kommet i så har hun ikke sagt noget.?!..
    Hun plejer ik rigtig at løbe ud af vores have.. smiley


  • #6   11. apr 2008 har du været ude at kalde på hende? her efter det er blevet mørkt?


  • #7   11. apr 2008 Ja jeg har åbnet døren og kaldt, har viftet med madskålen og gået en rundte rundt om huset.... :(.

  • #8   11. apr 2008 Måske skulle du blive ved lidt længere - gå lidt længere væk.

  • #9   12. apr 2008 Min kat kan komme i løb fra det ene øjeblik til det næste, så hvis du er uheldig er hun blevet det imens hun var ude..
    Men det kan jo også være hun bare er blevet modigere og er ude at udforske området ;o)


  • #10   12. apr 2008 Jeg håber måske lidt det er det, så hun kan finde hjem.... Nu har hun været ude hele natten så nu er jeg ved at være urolig... smiley

  • #11   12. apr 2008 Hvis I for nylig er flyttet og hun allerede er lukket ud på egen hånd, kan det godt være, at hun ikke kan finde hjem. Ellers er hun sikkert ude at fornøje sig med alle de fertile ikke vaccinerede hanner i området...

  • #12   12. apr 2008 Jeg må ud og kigge igen der er ikke andet at gøre. Jeg syntes det er nogen sjove måder i nævner de der ting på IKKE VACCINEREDE HANKATTE det er jo ikke ligefrem med vilje..

  • #13   12. apr 2008 Har du prøvet at tage noget mad med ud og rasle med det?

  • #14   12. apr 2008 Så vidt jeg husker, er du flere gange blevet rådet til at neutralisere hende, så at hun fortsat er fertil, må være overlagt. Jeg synes bestemt ikke, at det er sjovt; tværtimod meget alvorligt.

  • #15   12. apr 2008 måske hun siddet spærrwet inde et sted eller er blevet kørt over. halvdelen af alle udekatte bliver højst 4 år.
    tror ikke helt på den med løbetiden, da du så ville have bemærket det i hendes adfærd.


  • #16   12. apr 2008 jeg er af den overbevisning at hvis man har en kat som man vælger at lukke ud, så må man også tage ansvar for det valg ved at neutralisere katten (uanset om det er en han eller en hun) INDEN der kommer løbetid.

    Hermed ment at mange venter til katten kommer i løb og så neutraliserer de katten, men man kan aldrig vide hvornår sådan en løbetid falder så vil man være sikker på at få neutraliseret katten inden den kan reproducere SKAL den være max 6 mdr. gammel.

    Kan godt forstå du er bekymret..jeg ville nok prøve at gå længere væk fra huset, kalde og rasle mad. Komer hun ikke er det noget med at man kan strø brugt kattegrus udenfor så hun kan snuse sig hjem hvis hun er blevet væk.


  • #17   12. apr 2008 Jeg kender godt din angst for at hun ikke kan finde hjem.. men jeg er også helt overbeviat om at hun er ude og finde hanmisser... smiley

    Potekram herfra


  • #18   12. apr 2008 Må jeg komme med et godt råd, min dejlige smuttede også en tur som ungkat, jeg fik det råd i tilfælde af at han ikke kunne finde hjem, at tage noget fra kattebakken i en pose, lave et lille hul i bunden,og gå en lang tur fra hjemmet,og tilbage igen, katten kan så måske vejre sin egen duft,og følge den hjem , held og lykke med den ...

  • #19   12. apr 2008 vores kat er også løbet væk, vi håber stadig på, at han kommer tilbage, for vi kan ikke finde ham nogen steder, vi har været ude med efterlysninger, kigget i alle grøfter i km afstand, og stadig ingen held, vi lidt mere bange for nogen måske har taget ham pga, at han ligner meget en norsk skovkat. men vi håber da han kommer hjem nu her igen

    - held og lykke. håber at hun kommer hjem nu her.
    men hvis i er nye et sted, så smid nogle efterlysninger ud til de andre naboer, de tager sig muligvis af hende, (:


  • #20   13. apr 2008 Hej Maja N - håber også din kommer hjem..

    Vi har været gået længere væk - tror jeg vil prøve det med kattegruset.

    Vi frygter måske lidt der er nogen som har taget hende ind (altså nok med gode hensigter), for hun er yderst kælen og elsker kontakt..

    Ville lige sige det er i Nivå vi bor så hvis nogen måske skulle se hende (plys; har hende under mine billeder).

    (Vi ville også have hende sterilliseret)


  • #21   13. apr 2008 Efterlysninger kan hjælpe. Hæng sedler op i lokalområdet og meld hende efterlyst på www.dyrenesbeskyttelse.dk . Og efterlys hende hos dyrlæger og dyreinternat.
    Jeg håber hun snart kommer hjem igen.

    På et eller andet tidspunkt kommer første løbetid jo altså -.hvis man ikke har sørget for at undgå det - så det er bestemt ikke umuligt, at hun er ude på hankattesjov. Var din anden kat ikke også blevet drægtig?....
    I så fald ønskes du held og lykke med kuldene. Hvis du ikke er parat til alle de kilinger, så ved du, hvad du bør gøre (og husk øremærkning).


  • #22   13. apr 2008 Jo min anden kat er nok drægtig, men det er vi okay med :)...

    Lige nu håber jeg bare der er nogen der har set den anden, jeg har sat sedler op her i omdrådet og sådan.

    Hun plejer nemlig ikke rigtig at løbe langt, hun plejer nærmest bare at sidde ude foran havedøren...


  • #23   16. apr 2008 det første jeg gør, hvis nogle af mine mangler i over to døgn er, at kontakte de lokale dyrlæger. Har jeg ikke held med det begynder køreturene og efterlysningerne alt imens jeg kalder og kalder. det sker normalt aldrig, at nogle af mine ikke er hjemme dagligt, og sidst det skete, mistede jeg min kastrerede hankat på vejen, heldigvis havde en venlig sjæl indleveret ham til dyrlægen, fordi han var øremærket..

    Held og lykke i jagten på at finde den lille dame..


  • #24   17. apr 2008 Hun er kommet hjem igen smiley

  • #25   17. apr 2008 Camilla C
    Godt at høre:-)


  • #26   17. apr 2008 Ja d r rart.. Hun har vist været ude og vandre en tur, for hun kom selv hjem

  • #27   17. apr 2008 dejligt at høre..

  • #28   17. apr 2008 det var vel nok heldigt... glæder mig på dine vegne- så er det bare med at få neutraliseret i en fart smiley

  • #29   18. apr 2008 Jeps smiley

Kommentér på:
Hvor er hun?

Annonce