{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

FIV virus {{forumTopicSubject}}

Jeg er knust .. LULU viser sig at have FIV .. nogen her der har været udsat for det ? Købt i internat med tilsluttet dyrlægepraksis .. Kan der være håb for hende eller er det farvel efter kun at have haft den smukke pige siden 6/9-19 .. Nu er jeg bekymret for at den anden killing kan være smittet ? Nogen her der ved noget om den dødelige virus ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FIV virus
  • #1   29. nov 2019 Føler med dig og har desværre ikke noget positivt at fortælle dig.
    FIV er ikke en sygdom man kan behandle og ender med en dødelig udgang, nogle katte kan vidst leve lidt med den hvis de endnu ikke vider symptomer, men man når til et tidspunkt hvor det ikke er fair for katten længere at holde den i live.

    Virussen smitter igennem spyt, så det kan desværre godt smitte din anden kat smiley


    Føler med dig og er ked af jeg ikke har noget positivt til dig


  • #2   29. nov 2019 Din/dine katte kan blive det man kalder raske smittebære, de kan leve et helt og godt katteliv, men må ikke komme ud og smitte andre katte, og de kan også blive syge og dø i løbet af kort tid, det er noget du må tale med dyrlægen om, og jeg ville få testet den anden , eller gå ud fra, at den har det, for det er meget smitsomt og smitter ved nærkontakt.
    Det er et svært valg du skal tage, og usikkerheden er nok det værste når det glæder vores kæledyr


  • #3   29. nov 2019 Luna S .. de har "krydset" deres skåle er det mon nok til at have smittet den anden ? Jeg har 2 toiletbakker, men det har ingen betydning for dem , de går i samme bakke på kryds og tværs .. Det er vel også smitsomt den vej ?

  • #4   29. nov 2019 Jette L jeg vil tage en snak med dyrlægen omkring LUCAS .. LULU skal have fred nu .. hvor ondt det end gør smiley er vred på internatet at de ikke har haft en anelse om der var noget forkert ved LULU

  • #5   29. nov 2019 Jeg ved ikke om vand er nok. På nettet beskriver de det ved bid.
    Prøv at snakke med din dyrlæge. < 3


    Internaterne sender desværre rigtig tit syge dyr ud af døren. Jeg har virkelig hørt mange grimme historier smiley


  • #6   29. nov 2019 LULU måtte over regnbuen i dag smiley smiley smiley kostede så 3000 de sidste 8 dage at have fået en syg killing smiley

  • #7   29. nov 2019 smiley et er bare så svært smiley jeg håber den anden er rask smiley

  • #8   29. nov 2019 Nej hvor jeg føler med dig! Jeg krydser ALT for at Lucas er fri.
    Det er så ond en virus - men der er et lys i mørket:
    Jeg har haft 2 FIV katte som levede sammen med en FIV-fri kat. Selvom de soignerede hinanden og legede, så blev den raske ikke smittet.
    Så der er en god chance for, at Lucas er gået fri.
    Jeg ved godt at der er nogle internater som ikke tester som standard, men hvor ville jeg ønske, at alle der videreformidler katte - både private og internater fik kattene testet inden salg. Det er så nemt! smiley

    Hvis det værste skulle ske, så er det korrekt hvad Jette skriver. De kan være raske smittebærere i en del år. Derfor betyder det ikke straks-aflivning af en smittet kat, den skal bare være 100 pct. indekat. Det er lidt som HIV hos mennesker. I starten kan symptomerne holdes nede, men det udvikler sig over kort tid når det først er i udbrud.

    Jeg føler SÅ meget med dig - og internatet bør da give dig penge retur - selvom det ikke bringer katten tilbage. smiley smiley




  • #9   29. nov 2019 jeg håber at du kontakter internatet
    for de skal betale for de regninger du har haft på hende

    og faktisk burde du også have pengene retur eller i det mindste have en ny kat tilbudt
    det er simpelhen noget svigeri.

    ja der er en del internater som springer div tests over - desværre for kattekøberne.



  • #10   29. nov 2019 RIP lille Lulu

    og stort trøstekram herfra


  • #11   30. nov 2019 Internatets dyrlæge tester vel kat nummer to gratis efter den brøler?

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #12   30. nov 2019 RIP Lulu ,det er hårdt med sådan et forløb.
    jeg ville nok få testet Lucas også,han kunne jo være smittebærer,selvom han ikke er syg endnu.
    du skrev på et tidspunkt om,hvordan han overfaldt og bed Lulu,kan jeg huske.
    men hellere være sikker ,da virus kan smitte gennem bid.


  • #13   5. dec 2019 Hej med dig smiley vores "vildkat" som er kommet ind hos os som tamkat for 10 år siden har levet i al fald 12 år med den virus siger dyrlægen og hun lever et super liv - der er få perioder hvor hun savler og vi kan se den generer men ellers kan du absolut intet se på hende smiley

  • #14   5. dec 2019 tak til alle for venlige, trøstende ord og kommentarer . Efter længerevarende dialog med internatet er vi dog kommet dertil at jeg er tilbudt en ny killing eller prisen for LULU.. regningerne er mit problem da forsikring ikke er nået at træde i kraft smiley .. Jef er virkelig i tvivl om jeg tør sætte en ny killing ind til LUCAS ... Tænk hvis de ikke er i harmoni så står jeg blot med et nyt problem .. et uskyldigt lille væsen er jo ikke som en hvidevarer man bare får byttet hvis det ikke virker ..

  • #15   5. dec 2019 Så længe det er en killing, så tror jeg ikke at du får den slags problemer.
    Men få testet Lucas først - og sørg for, at de tester den nye.


  • #16   5. dec 2019 Tvivler meget på at de tester .. det er ikke noget deres eget laboratorium kan og er dyrt .. Min egen dyrlæge måtte sende det til Tyskland og min økonomi er ikke til en omgang mere


  • #17   5. dec 2019 Altså....
    De kan lave en hurtig test der IKKE skal til Tyskland, men hvor svaret falder prompte. Den koster i omegnen af 500 kr. og det må de betale inden de sender en ny ud.
    Det er dig der har mistet - og det er dem der har formidlet en syg killing! Testen hedder noget med E, men kan ikke huske hvad.


  • #18   5. dec 2019 hvor i danmark bor du?

  • #19   5. dec 2019 Bor i Struer og egen dyrlæge måtte sende til Tyskland 2000 kr at betale incl medicin og konsultatin

  • #20   5. dec 2019 Jeg synes at internatet skylder dig en kat der er testet - på deres regning.

    Lulu har fået den "dyre" test. Den kan vist bevise det mere præcist. Den "billige" som de fleste bruger synes jeg at internatet skylder dig.
    Jeg har fået lavet denne test af en del og den har ikke været "falsk negativ" en eneste gang.


  • #21   5. dec 2019 Ok .. tak .. jeg går i tænkeboks og dialog med internatet .. Skal lige slikke mine sårede følelser før jeg tør tage skridtet

  • #22   6. dec 2019 Der er en snap-test for Fiv og FeLV, hvor de tapper et par dråber blod, fylder det i en tester og venter. Det tager under 5 minutter, efter de har dryppet på, til man har svaret, og det koster ikke en bondegård.

  • #23   6. dec 2019 Hvis du ikke har 2000 til en dyrlægeregning så vil jeg anbefale dig i fremtiden at forsikre dine katte.

    Det er hårdt ikke at kunne smutte til dyrlægen når det er nødvendigt.
    Jeg har været så uheldig at have to syge katte på samme tid med hver deres sygdom.
    Det var lige 3500 kr.
    Heldigvis skal jeg kun dække 1000 af dem selv. Resten snupper forsikringen smiley


  • #24   6. dec 2019 så kan jeg anbefale at kontakte dem her
    http://www.hittekat.dk/din-nye-kat.html

    de sørger for at deres katte er testet og så koster en kat 1000 kr


Kommentér på:
FIV virus

Annonce