{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Når et emne bliver træls: udekatte! {{forumTopicSubject}}

jeg læste i en tråd, at der var en der blev frustreret over at emnet udekatte/fritløbende katte blev taget op igen......Vedkommende mente også at vi var enige om ikke at berøre emnet mere..............for ikke at ødelægge tråden tager jeg så den del af emnet op her.

Jeg kan godt forstå, at noget bliver frustrerede over at emnet udekatte/fritløbende katte...for/imod....bliver taget op gang på gang.
Men JEG er ikke blevet enig med NOGEN SOM HELST om at lade dette emne ligge.......aldrig i livet.
Jeg har nemlig den holdning, at uanset hvor hed en debat bliver omkring emnet....ja så KAN det jo være at vi der er fortalere for , det jeg kalder for ansvarlig kattehold, vinder een over på vores side............vinder vi en kattejer over er det både en sejr for katten og for os.

Så kære venner..........bliv endelig ved.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når et emne bliver træls: udekatte!
  • #1   14. apr 2008 Jeg er heller ikke blevet ening med nogen om dette emne, jeg har stadig den samme mening og den beholder jeg...

    kan kun give Lone medhold i det hun skriver...

    Bare der er en der lytter, så er vi på rette vej


  • #2   14. apr 2008 Mangler den ENIG knap...

  • #3   14. apr 2008 Jeg/vi er i hvertfald blevet indfanget af "sekten" for ikke at lade sine katte løbe frit. Vi måtte desværre "omvendes" på den hårde måde:
    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2943

    Siden efteråret har vores katte været indekatte - i julen fik vi indhegnet vores overdækkede terrasse:
    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4063

    og i næste uge går vi igang med indhegne 500 m2 af haven.

    For os har det været en proces, for vi var ikke helt enige om, at NU var det slut med at kattene måtte løbe frit. Men jeg må sige, at Bjørn nu er lige så "omvendt" som jeg blev på et splitsekund, da vi mistede Rufus.


  • #4   14. apr 2008 Jeg er også helt enig.

    Jeg er til gengæld træt af kommentarene om at de er trætte af det.


  • #5   14. apr 2008 Jamen jeg er heller ikke blevet enig i at vi ikke skal debatere det mere.

    Men jeg er blevet enig med MIG SELV om at jeg som udgangspunkt ikke gider at deltage i de debatter.

    Alt for ofte ender de med at der sidder nogle og forsøger at få en god og sober debat om emnet, men desværre bliver det ødelagt af at der er nogle, der istedet for at debatere, begynder at slynge om sig med beskyldning om mishandling og lignende uhyrligheder.

    Det gider jeg ikke.

    Der er mange måder at holde kat på, og de fleste herinde gør det kompetent og dygtigt.

    Der er folk med udekatte der gør det godt, og nogle der gør det dårligt.
    Der er folk med indekatte der gør det godt, og nogle der gør det dårligt.

    Jeg kalder ingen dyremishandler udfra om de har inde-eller udekatte.

    Der er simpelthen for mange faktorer der spiller ind, til at det kan afgøres så nemt.

    Der er folk der slår deres katte. Der er folk der sulter deres katte. Der er folk der binder kanonslag til katte. Der er folk der selv afliver deres katte på grusomme måder. Der er folk der smider deres katte i skraldespande og på rastepladser.

    DET er dyremishandlere, og det er de altså uanset om deres katte har været inde-eller udekatte.

    Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.


  • #6   14. apr 2008 vil osse bare ha sat en enig knap på min puter
    og jeg har det lidt lige som dorte H, gider heller ikke deltage i debatter der på forhånd ligner noget der ka gå galt, dog bliver det altså en gang imellem for meget og jeg er nød til at blande mig.

    may-britt: nu har jeg jo set jeres have, så vil bare ønske jer god fornøjelse, puha, det er vist ikke lige noget der blir gjort på et par timer


  • #7   14. apr 2008 Jeg syns osse katte skal holdes inde... kan ikke holde ud at se de stakkels dyr rende rundt i trafikerede områder med fare for deres liv.. en fare de ikke er opmærksom på. Jeg bor i København, på en stærkt trafikeret gade, og lige i nærheden bor den lækreste rød/hvide kat, der tit krydser Valby Langgade... Puha, hvor jeg har sved på panden, når jeg ser det...
    I øvrigt fik min hund lige en på trynen forleden aften, da vi gik vores aftentur... ud gennem hegnet til en have kom en kattepote fra en i øvrigt dejlig kat, som vi bare slet ikke havde set i mørket....


  • #8   14. apr 2008 Vores katte er ihvertfald indekatte og blir ALDRIG andet, ku ikke drømme om og lukke dem ud til alle de fare, de elsker jeg dem for højt til.

    Da jeg boede hjemme havde vi udendørskatte, de blev aldrig ret gamle ellers så forsvandt de, man vidste aldrig hva der var sket dem, det vil jeg aldrig igennem engang til.

    Men drømmer om en dag at ku bygge en løbegård til dem:o)


  • #9   14. apr 2008 Efter vi midstede Mikkel i et trafikuheld. har vi næsten aldrig kattene ude. Og når de er ude er det højst 10-15 min af gangen så bliver jeg panikslagende og kalder dem ind. Planen var at lave en lukket indhegning. men da vi spurgte vores lejer om tilladelse sagde han nej. så det blev det ikke til. Og nu må de vente med en lukket indhegning indtil jeg finder mit eget sted at bo. Evt. Leve som indekat.

  • #10   14. apr 2008 ENIG!! Mine katte bliver aldrig ude katte, Kun i sele og snor :o)

  • #11   14. apr 2008 is the never ending diskussion...
    Og jeg står stadig med et ben i begge lejre, hvis man fjerner alt det negative om at have udekatte så er udekatte jo klart det man skal have,er selv vokset op med udekatte og ja jeg har mistet mange katte gennem årerne men var også så heldig at beholde en udekat til den blev 15 år og måtte aflives..
    En kat hører jo til udenfor... og jeg ved at Tessa ville blive lykkelig kunne hun få lov til at rende frit omkring, men jeg nænner ikke at hun skal udsættes for min ene nabo der er syg i bøtten, eller skulle hun møde en bil selvom der næsten ingen biler af... så hellere holde dem inde så jeg ved hvor de er og kan hver aften gå i seng med visheden om at mine katte sover trygt og sikkert i hver deres 'hængekøje'


  • #12   14. apr 2008 Jeg synes så stadig heller ikke at emnet er uddebatteret.. Det bliver det vel ikke så længe der er nogle, der har noget at sige...
    Mest af alt bliver jeg irriteret over de personer der mener at nu er der ikke mere at snakke om i den sag.. Men JO det er der.


  • #13   14. apr 2008 I øvrigt er jeg 100% tilhænger af indekatte. Synes alt andet er dybt latterligt og nej, jeg kan ikke respektere at folk lader deres katte rende frit ude..


  • #14   14. apr 2008 Se, nu skete det igen.

    Denne tråd handler jo egentlig slet ikke om inde/udekatte, og starks er den alligevel igang med at handle om det.

    Det synes jeg er lidt træls.

    Jeg tror da foreksempel ikke der er nogen her der efterhånden er i tvivl om at jeg faktisk gør alt for katte og deres muligheder for et godt liv.

    Jeg er skam også heltsikker på at troldemor (og du er bare neævnt fordi du er i denne tråd), har den samme indgangsvinkel til kattehold generelt.

    Alligevel er vi jo uenige i om katte skal være ude eller inde.

    det afhænger jo af hvor man bor, og hvad man kan byde kattene.

    Jeg er da helt sikker på at Troldemor er en af de katte-ejere, der gør alt for at give hendes katte det bedst mulige liv. Og det samme gør jeg.
    Vi bor så bare så forskelligt, at det kan afgøre forskellen på hvordan vi vælger at have katte.

    Jeg har fritløbere. Det er noget der er overvejet nøje, og jeg er kommet til den konklussion at det er sikkert, og det bedste for mine katte.

    Troldemor har indekatte, og jeg er helt sikker på at det er de fordi det er det der er det bedste for dem.

    Vi gør vel alle det der er bedst for vores dyr, med de muligheder vi nu har.

    Inde eller ude, så længe det er velovervejet og gennemtænkt, og det der er bedst for katten, så er det vel det vigtigste.

    Hilsen Dorte og de 18 nussemisser, der skam blev hegnet inde hvis det kunne lade sig gøre at gøre på en måde der var optimal for kattene.


  • #15   14. apr 2008 Som det vil kunne læses i linket, jeg satte ind øverst, så bor vi LANGT ude på landet og 300 m fra nærmeste asfaltvej og det er IKKE en meget trafikeret vej. Og trods det mistede vi en kat.

    Vi flyttede hertil og udvalgte stedet nøje og gik på kompromis med flere ting, netop for at dette her var STEDET, hvor vi med ro i sindet, ville kunne lukke vore katte ud. Og de havde begrænset adgang til udelivet og ingen kattelem. De blev udelukkende lukket ud, når vi var hjemme. Havde vi ikke fået den erfaring, som vi har, ville jeg stadig have troet, at vi boede et sted, som var sikkert for kattene - i hvertfald med hensyn tíl muligheden for at blive kørt ned.

    Det var ikke svært at ændre vores inde/ude katte til kun at være indekatte. OK, det skete ikke uden brok (især fra Hjalte), men det var ikke noget at regne for noget.

    Den indhegnede terrasse er et stort hit og den kostede os ½ rulle hønsetråd fra Harald Nyborg og et par timers arbejde.

    Disse oplysninger som måske kan være til gavn for jer, der overvejer at gøre jeres fritløbende katte til indekatte.

    Jeg kan ikke sige, at vores måde at gøre det på, er det eneste rigtige. Men det er det rigtige for os - og vores katte stortrives med det.


  • #16   14. apr 2008 Jeg har tænkt nøjagtig det samme som Lone, da jeg læste kommentaren i tråden og er heller ikke færdig med at argumentere imod fritløbende katte, hvis man skulle komme i tvivl smiley

  • #17   14. apr 2008 Alleos7 dorte - Det gør den da i høj grad.. Som jeg læser det skriver Lone sidst i sit indlæg - "Så bliv endelig ved"
    Det tager jeg som bliv endelig ved med diskussionen om ude/indekatte..
    Sjovt nok er det altid dem med udekatte som synes de har mest at brokke sig over, og har så ondt i røven..


  • #18   14. apr 2008 Lykke skriver:

    "Sjovt nok er det altid dem med udekatte som synes de har mest at brokke sig over, og har så ondt i røven.."

    Øhhhh? Jeg synes i 99% af tilfældene, at den slags tråde bliver startet af folk, der er fortalere for indekatte og som synes, folk med udekatte er latterlige, dyremishandlere osv osv (ikke at Lone har brugt netop de udtryk i denne tråd). Så hvem er det lige, der brokker sig?


  • #19   14. apr 2008 Lykke, er du ikke lige sød at citere det fra mine indlæg som du opfatter som brok?

    For jeg har på intet tidspunkt haft til hensigt at brokke mig. Hvis noget kan opfattes som sådan, vil jeg da gerne have det skåret ud i pap, så jeg kan ændre det til en anden gang.

    Ja, jeg har fritløbere. Ja det synes jeg er ok.

    Men jeg har ALDRIG kaldt nogen dyremishandler for at have indekatte.
    Jeg tror faktisk heller ikke du finder nogen herinde, som vil kalde mig dyremishandler, selv om de ikke er fortaler for indekatte.

    Jeg er faktisk ikke engang for eller imod nogen af delene, men bare tilhænger af at man af et godt og ærligt hjerte gør det bedste man kan for sine dyr.

    Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.



  • #20   14. apr 2008 Hej Lone

    det er så mig du snakker om der.. Hvis du læser længere nede, så sagde jeg også at jeg ikke var mig selv og at hun bare skulle glemme hvad jeg havde skrevet.....


  • #21   14. apr 2008 Må indrømme at jeg føler mig lidt hængt ud,da alle jo kan se at det er mig... der er ikke særlig rart smiley

    Og især når jeg skriver til sidst at jeg ikke var mig selv.....


  • #22   14. apr 2008 Sanne, jeg tror ikke du skal tage det personligt, selvom det kan føles, at det var ment sådan. Jeg synes, det var rigtig flot, at du i tråden turde "æde kameler".

  • #23   14. apr 2008 May-Brit:

    Tak skal du have...

    Nej jeg håber heller ikke at det er personligt.. Men må da også indrømme at jeg var på krigsstien igår, og derfor måtte undskylde for min opførsel i tråden.... Det ligner slet ikke mig....



  • #24   14. apr 2008 Jeg eeelsker disse tråde smiley

    Hver gang en sådan dukker op, så ser jeg frem til alle de gode argumenter der kommer, for at holde katte der færdes ude.....


  • #25   15. apr 2008 Hej Sanne.
    Som jeg skrev til dig på PB så er dette IKKE personligt ment, det er ment generelt.

    Jeg indrømmer at det var dine udtalelser i den anden tråd, der gjorde udslaget, men det var nu mest fordi det ikke er første gang at du og andre er kommet med udtalelser om, at I er trætte af debatten..........det der trikkede mig var udtalelsen om, at du mente vi var enige om at vi ikke debattere emnet mere..............:-)

    Jeg synes også det er flot at du sluger kamelen i den anden tråd...og jeg vil lige sige til alle, at jeg altså IKKE betragter Sanne som hverken dum eller andre underlige ting....tværtimod.

    Et lille ønske til sidst.
    Det er MEGET svært at debattere, især på skrift...................og især fordi man ikke kender hinanden personligt.
    Min måde at tale til andre på er ofte kontant og helt uden omsvøb.......især hvis jeg bliver irriteret....bare spørg May-Britt *hehe*
    SÅ prøv at huske på, at skrift og tale opfattes meget forskelligt.


  • #26   15. apr 2008 Lone J.

    Jeg er rigtig glad for at det ikke var personligt ment... Kan godt forstå din arrighed over min første udtale i den anden tråd... smiley

    Dette er lagt i glemmebogen fra min side...



Kommentér på:
Når et emne bliver træls: udekatte!

Annonce