{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Fremmede katte - Hvad gør man ? {{forumTopicSubject}}

Der render et ton af fremmede katte på vores grund .. En af naboerne stiller oven i købet mad ud til dem , de er ikke til at komme i nærheden , de virker meget vilde ... Nogen af de mser også ud til at have det mindre godt ... Store bare pletter osv .. Men vi er altså ldit trætte af dem .. De render og skider og pisser over alt ... Hvis de kan komme til det render de også ind i vores skur og gør det ..

Er der ikke nogen man kan ringe til ,som kommer og fjerner dem og finder ud af om der evt er nogle ejere til disse dyr ?!
Vi vil gerne have kattegård ude, så vores egne kan komme ud , men ikke så længe der render så mange katte rundt, som ser mindre godt ud ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremmede katte - Hvad gør man ?
  • #1   14. apr 2008 Jammen det er jo kattens natur at løbe frit.....Endnu et produkt af folks uansvarlighed - desværre

    Mon ikke du kan kontakte kommunen?? For det er godt nok træls med alle de fritløbende katte. Specielt om sommeren når man vil ha åbne vinduer og døre


  • #2   14. apr 2008 Anne ... Ja... men det er altså for meget ... Selvom vores skal have kattegård, så kommer de ikke ud før nogen af alle de katte er væk ... vi har set nogle stykker som manglede en del pels ... Den ene var helt bar i den ene halvdel af hovedet ... Frygter de har sygdomme og det skal vores ikke udsættes for ..

  • #3   14. apr 2008 Hmm kan man ikke ringe til kattens værn???

    Kan godt forstå at du er træt af det...


  • #4   14. apr 2008 Det kunne da godt lyde som om det er herreløse katte.

    Så kan du ringe til teknisk forvirring i din kommune og høre dem om de har et samarbejde med DB eller KV.

    Det er der en del kommeuner der har.

    De vil så henvise dig til det internat eller den dyrlæge, der er tilknyttet.

    De kan så sætte fælder op og indfange kattene, til videre-formidling eller aflivning.

    Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.


  • #5   14. apr 2008 Dorte ... Og det er noget kommunen betaler eller skal vi gøre det ? Hvis du ved det ? smiley

    Det er jo også for deres skyld .. Hvis de virkelig fejler noget og der ikke blir gjort noget ved det ...


  • #6   14. apr 2008 Jeg kan se du bor i Østjylland. Hvis det skulle være Århus Kommune du bor i, så er det Dansk Dyreværn du skal have fat i.

  • #7   14. apr 2008 Tinka .. Bor i Hedensted kommune ...

  • #8   14. apr 2008 Du skal ikke betale for det, det gør KV eller DB, alt efter hvem kommunen har en aftale med.

    Jeg mener at kommunen også dækker lidt af regningen, men jeg ved at du ikke skal betale noget.

    jeg har benyttet mig af ordningen da der her i byen var en del herreløse katte, som så ret misserable ud.

    Dem fik vi indfanget, og de blev alle aflivet, da de var ret vilde.

    Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.


  • #9   14. apr 2008 Dorte ... Er ret sikker på de er vilde ... De er slet ikke til at komme i nærheden af ... Men tror lige vi skal vende ideen for vores udlejer .. Da dette hus blev sat i stand gik han og bandede og svovlede over dem .. Han synes de skulle skydes... Men det er ikke vejen .. Så hellere få nogen til at hente dem og gøre det på en ordentlig måde ..

  • #10   14. apr 2008 Altså en god skytte (og jeg mener en virkelig dygtig og erfaren skytte) tror jeg så ikke er en værre mulighed, end at indfange dem og bringe dem til aflivning. Det må være meget stressende og angstfyldt for vilde katte at blive fanget, håndteret, transporteret og aflivet.


  • #11   14. apr 2008 Tinka... Ved ikke lige hvor erfaren han er .. Har ikke snakket så meget om ham med det .. .Men han er jæger ... OG har vidst været det i nogen år ...

  • #12   14. apr 2008 Så lad KV eller DB om at tage sig af kattene! Det vil jo være frygteligt hvis manden rammer forkert og en såret kat smutter væk og dør af sult og kvæstelser smiley

  • #13   14. apr 2008 Ja ... Det ville dælme godt nok være det rene dyremishandling hvis det skete .. .Men ville nu også bare tjekke om det var okay vi fik sådan nogle folk ud .... smiley

  • #15   14. apr 2008 Felis ... Tror også det er det der kommer til at ske ... så tjekker de vel også om kattene ejes af nogen og evt lader dem komme hjem igen ... smiley

  • #16   14. apr 2008 Felis skrev: **Man må ikke skyde katte (eller andet) hvis det er i byområde ;-)))**

    Jøsses, ... hvor har jeg dog gjort af mit hoved i dag? Godt, du var kvik der!

    Og Stephanie, jeg kom til at tænke (det hænder da;)) ... den nabo, der stiller mad ud til kattene. Kan hun/han være ejer af kattene??? For så dur det jo slet ikke at bringe dem til aflivning!

    Inden du gør noget, så tag for gud skyld en snak med naboen om, hvad der skal ske med de katte. Hvis naboen ikke er til at tale med, så lad en kredsformand fra Dyrenes Beskyttelse eller Dansk Dyreværn tage en snak med hende/ham.

    Der er den mulighed, at et par af de sunde katte bliver indfanget, dyrlægetjekket og neutraliseret og genudsat. Kattens Værn giver tilskud til det, mod at man forpligter sig til at være fodervært. Måske naboen kunne tænke sig den tjans. Hvis naboen ejer kattene og de er fertile, så er det måske vokset naboen over hovedet med alle de katte.... og kan meget bedre styre det hvis hun/han kun har et par neutraliserede katte at sørge for.....



  • #17   15. apr 2008 Tinka ... Kæresten og jeg snakkede fakkertalt lige om det i aftes ... Om vi måske skulle tage en snak med dem, og hvis der så evt kom en ud for at fange vilde katte, så bede dem holde deres inde den pågældende dag ... Med mindre alle kattene jo er naboens ... Så skulle man jo finde ud af det du nævner i dit indlæg ... med de blir neutraliseret og hun er deres fodervært ..

Kommentér på:
Fremmede katte - Hvad gør man ?

Annonce