{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

måske/måske ikke ny kat {{forumTopicSubject}}

jeg står i det dillema da jeg er blevet tilbudt at overtage en perser der ikke har det skide godt hos sin ejer, meeeen vi snnaker om en kat der har været på antidepresiv pga stres der skal intet til han bliver stresset og når han bliver stresset tisser han blod, men han er en lækker kat på ca 8 9 år, som bare trænger til at nyde sin alderdom.

mit helt store problem er så Simba min kat, er en killing jeg opflaskede fra han var 3 uger, simba er i dag 1 år og en stor mege legesyg ungkat.
han tonser rundt og leger. jeg snakkede med min dyrelæge for et par måneder siden ang anskaffelse af ny kat. de sagde det skulle være en killing pga simbas opvækst uden mor og søskende.
tror i at perser katten ville kunne bo herhjemme eller ville simba stresse ham???

for har bare så ondt af den stakkels kat, men det ville også være syndt hvis han blev flyttet engang til den stakkels kat!

og min dyrelæge har selvfølgelig lukket i dag så kan ikke søge råd der i dag.

men det er en top lækker mis han er kælen soscial osv, men tænk hvis simba ikke er sød ved ham!

de er begge kastereret simba er 1 år loui er ca 8 9 år

glæder mig til en masse gode svar :O)

hav en dejlig lørdag

mvh jannie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måske/måske ikke ny kat
  • #1   19. apr 2008 Jeg vil helt klart fraråde dig at tage katten til dig Jannie. Vi har selv taget flere katte til os, og med den erfaring vi har fået med det, vil vi fraråde andre, at tage katte til sig, som man allerede på forhånd ved, der er problemer med.

  • #2   19. apr 2008 May-britt
    okay, det er bare svært når han ikke har det godt, men vi vil jo heller ikke at han skal have "ødelagt" sit liv af simba, for hans ejer vil så aflive ham, og det er bare skide svært ik, hvis du akn følge mig!

    så de katte i tog til jer faldt aldrid til?? undskyld jeg spørg så meget


  • #3   19. apr 2008 Du kan være heldig at de bare bliver perlevenner fra start af, men det sker sjældent når det er to voksne katte... og med den forhistorie perseren har ville jeg nok ikke prøve, for det er stressende for katte at møde nye katte... deres psyke er vigtig at tage hensyn til.. og sådan en gammel mis som perseren, har rigtig mange indgroede vaner og hvis han er vant til at være alene.. vil jeg ikke anbefale det.

    Ved godt det er fristende og du lyder som om du rigtig gerne vil have ham, men tror desværre det vil skabe flere problemer end glæder.


  • #4   19. apr 2008 Hej Jannie...

    Puha, jeg kan godt se dit dilemma, men jeg må sige at jeg kun kan give May-Britt ret... Det ville være synd for katten at komme til et hjem med en ung hankat, hvis han har behov for ro og fred...

    Jeg synes selvølgelig at det er hamrende synd for katten, hvis den bliver aflivet, men spørgsmålet er, om hvad der er bedst for den, hvis den får det så skidt over den mindste stress?

    Jeg håber at du finder ud af det...

    Må gerne opdatere...

    Knus Sanne smiley


  • #5   19. apr 2008 En aflivning er ikke det værste for en kat. Lidelser og stress er meget værre. Og du skal også tænke på din anden kat - og dig selv. Jeg er bekymret for at den tisser blod. Der må være noget i vejen med den.

  • #6   19. apr 2008 Som du dog kan læse mine tanker May-Britt... Er stadig helt enig med dig...



  • #7   19. apr 2008 det med den tisser blod, det er kun når den er stresset det har den gjort i flere år dyrelægen er inde over! den er altid blevet passet så kommer den klassike historie skilsmisse og så er han mere eller mindre overladt til sig selv nogle gange flere døgn af gangen, det skal lige siges han ejer har det meget skidt med det!

    inderst inde ved jeg joo godt, det ikke vil gå, men jeg håbede i modsagde mig herinde hehe!

    men det er en dejlig kat, som har levet med en anden kat før i tiden, men hund kan den bestemt ikke leve med!

    men i har nok ret, måske han bare skal til de evige muse jagtmarker!

    ville ham det bedste


  • #8   19. apr 2008 ja simba er også i mine tanker han er trods alt den vigtigste herhjemme og det her hans hjem så selvfølgelig er han også indeover mine tanker, og jeg jo nok godt med simbas historie så er det bedst vi får en killing, som dyrelægen anbefaler!

    men det er sgu sur mås, når ens veninde " mishandler" sin kat, for det gør hun, han har også knuder i pelsen, men hun har lovet mig hvis jeg ikke kan tage ham bliver han aflivet men hvis jeg tager ham bliver han klippet, jeg håber ikke i synes jeg lyder kold eller ligeglad for det er jeg bestemt ikke, synes det er meget frusttrende den her situation...

    og tak for jeres rigtig gode svar ind til videre :O)


  • #9   19. apr 2008 og may-britt vi er også helt enige med aflivning til tider er bedre ind meget andet, men jeg ville ønske jeg kunne give ham en god alderdom, bare kald mig romantiker, for ville ønske det kunne lade sig gør

  • #10   19. apr 2008 jannie du lyder bestemt ikke til at være kold og ligeglad... tværtimod.

  • #12   19. apr 2008 Jannie:

    Jeg synes heller ikke at du lyder som om at du er kold... Man kan virkelig mærke på de ting de skriver, at du tænker meget på katten, og at du holder meget af dyr.... En rigtig god katteejer.... *skulderklap*....



  • #13   19. apr 2008 Jeeg synes bestemt heller ikke, du lyder kold - tvært imod. Og jeg kan godt følge dine "romantiske" tanker. De er bare ikke særlig hensigtsmæssige i forbindelse med en beslutning af denne slags smiley Så godt at du også kan tænke rationelt.

  • #14   19. apr 2008 taaak hvor er i søde :O)
    hva skulle man dog gøre uden KG :O)



    men i har nok ret at det ville være synd for den at den kom hjem til simba :O(

    så må han aflives øvøv, men det er det bedste for ham.

    men tak for alle jeres svar, vil dog lige sige igen, han har ikke urinvejsproblemer, men det kommer når han bliver stresset.
    men øvøv ville så gerne give ham et godt hjem!!!

    så bliver det ingeskattehjem der giver simba en lillebror/søster :O)


  • #15   23. apr 2008 opdatering :O)

    jeg har snakket emd kattens dyrelæge, og han siger godt for det, også fordi det bloid jeg snakkede om var ikke så slemt som jeg først troede, han skal bare have foder der forbyger noget med nyrene, nu har jeg helt glemt hva han sagde hehe, bare rolig der kommer styr på det inde katten kommer hehe, men han sagde istedet for en aflivning synes han vi skulle prøve, og så er der det i det at vi skal flytte inde for 2 måneder, og vi overtager ham ikke inde vi flytter, så når simba ikke at falde til i det nye hjem inde louie kommer, så mente dyrelægen der var en god chance for de ville kunne sammen da det ikke var simbas hjem, som sådan ligesom den lejlighed vi bor i nu!

    men har aftalt med louis ejer går det ikke så får han fred! men dyrelægen var meget positiv :O)

    weeeeeee så louie kommer hjem til miiiig og somba og nårhhh ja kæresten hihi!

    men tak for alles jeres gode råd!

    jeg ender nok med at oprette en debat om perserkatte hehe har aldrig haft sådan en før, så kender du en god bog om persere må du gerne skrive titlen her :O)

    mange knus jannie


  • #16   23. apr 2008
    Så vidt jeg forstår, har Simba slet ikke haft kontakt med andre katte siden han var 3 uger (?...) hvilket gør mig noget usikker på, hvordan han vil omgås andre katte. Mente dyrlægen ikke, at det kunne være et problem?....
    Og hvad med perseren - er han vant til andre katte?...
    Hvis han i forvejen er så let at stresse, så har jeg nok ikke meget tiltro til projektet, og mener at en aflivning nok vil være det mest nådige. Men det er jo så nemt at sige for mig, når jeg ikke har mødt katten. Når man først kender en kat, så bliver det en noget tungere beslutning jo smiley
    Når du først har fået ham inden for dørene, så bliver aflivning (hvis det bliver nødvendigt) sikkert endnu hårdere for dig. Lad os håbe det går godt! Jeg krydser fingre.


  • #17   23. apr 2008 nej simba har ikke været i kontakt med andre katte siden han var 3 uger, prøvede dog 4 gange at socalisere ham hos mine forældres katte, men hankatten var bange for ham og hunkatten afviste ham :O(

    han er både vant til katte og hunde, altså louie, og det er gået fint :O) nej problemet er jo jeg kender katten og ved hvor dejlig han er, det gør det jo svære, men jeg håber det lykkes :O)

    tak :O) jeg håber dog heller ikke en aflivning bliver nødvendigt, men dyrelægen sagde som sagt at netop også fordi vi flytter er der stor chance for det går godt!



Kommentér på:
måske/måske ikke ny kat

Annonce